test automobila

Vozili smo DS 7 BlueHDi 130 S&S EAT8: Dizajnerski profinjen kompaktni crossover/SUV s provjerenim motorom

13.04.2024 u 08:50

Bionic
Reading

Naš testni model pogoni 1,5-litreni turbodizelski četverocilindrični motor snage 130 KS (96 kW), uz najveći okretni moment od 300 Nm i 8-brzinski automatski mjenjač EAT8

Na svom jednotjednom testu smo imali DS 7, premium kompaktni crossover, odnosno SUV. DS Automobiles je ovaj model predstavio u lipnju 2022. godine, sam model je na tržište krenuo pod nazivom DS 7 Crossback, koji je svoju svjetsku premijeru imao 2017. godine u Ženevi. Prvi je to bio model koji je u cijelosti dizajnirala marka DS Automobiles, najavivši novi duh avangarde.

Kad kažemo premium, onda stvarno možemo reći da novi DS 7 ima ono nešto od 'francuskog chica' koji ga razlikuje od drugih sličnih modela. Novi DS 7 proizvodi se u Mulhouseu (Francuska) za sva tržišta izvan Kine i u Shenzenu za kinesko tržište. Treba reći kako je novi DS 7 na hrvatsko tržište stigao u veljači 2023. godine.

DS 7 RIVOLI BlueHDi 130 S&S EAT8 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Naš testni DS 7 je prava poslastica za one koji još vole provjerene dizelske motore, a točna oznaka je DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kad je riječ o njegovom vanjskom dizajnu, novi DS 7 je doživio brojne promjene i sprijeda i straga. Elegantnih linija, sada je još dobio i na dinamičnosti zahvaljujući oštrijim, strukturiranim linijama i vrlo dosljednom dizajnu.

Posve nov prednji kraj ističe se svojim oštrijim linijama koje naglašavaju ravnotežu svakog elementa. Određeni su zahvati izvršeni zahvaljujući bliskoj suradnji tima DS DESIGN STUDIO PARIS i DS-ovog proizvodnog tima u tvornici u Mulhouseu, čime su postignuti izvanredni rezultati u smislu kvalitete i pouzdanosti.

Prednja maska DS WINGS i rešetka su većih dimenzija od prethodnika, a odbojnik je redizajniran u nizu boja ovisno o modelu.

Svjetlosni potpis sad ima još izražajniji izgled. Kombinacija novih, tanjih prednjih svjetala DS PIXEL LED VISION 3.0 i dnevnih svjetala DS LIGHT VEIL besprijekorna je i izvedena u duhu visoke mode.

DS PIXEL LED VISION 3.0 uvodi novu tehnologiju koja modelu dodaje dodatnu dimenziju. PIXEL moduli novog DS 7 ističu se optimiziranjem upravljanja svjetlosnim izlazom, zadržavajući 3 identifikacijska modula koji se nalaze u cijelom asortimanu. Funkcija PIXEL daje prednost optimalnom osvjetljenju. Svjetlosni tok je snažniji, pravilniji s dometom koji je povećan do 380 metara (glavni snop). Pri manje od 50 km/h, širina snopa sada iznosi 65 metara. Na unutarnjem rubu: dva modula kratkih svjetala/bočnih svjetala svijetle zajedno. Vanjski rub PIXEL modula dugog snopa ima 84 LED diode u tri reda. Osvjetljenje u zavojima kontrolira se intenzitetom vanjskih LED dioda PIXEL modula ovisno o kutu upravljanja.

Dnevna svjetla inspirirana su radom na DS X E-TENSE i DS Aero Sport Lounge. Čini se da svjetlost putuje kroz boju karoserije. DS LIGHT VEIL sastoji se od dnevnog svjetla i četiri vertikalne svjetleće značajke sastavljene od 33 LED diode. Ova inovacija dolazi iz proizvodnog procesa: laserski urezana polikarbonatna površina obojana je s unutarnje strane kako bi joj se dao izgled koji se izmjenjuje između svjetla i dijelova koji su obojeni u tijelo. Stvara efekt dubine i svjetline poput komada nakita. DS LIGHT VEIL svijetli i gasi se kada je automobil zaključan i otključan.

Tanja stražnja LED svjetla nalik rožnatim ljuskama imaju efekt vrtloga te su također redizajnirana metaliziranom završnom obradom tamne boje. Ona naglašavaju jedinstveni izražaj novog DS 7. Poklopac prtljažnika i oznaka redizajnirani su u oštrijim linijama, dok se na vizualno širem stražnjem kraju novog modela DS 7 sada nalazi znak 'DS AUTOMOBILES' umjesto 'CROSSBACK'.

Treba reći kako je DS 7 temeljen na multienergetskoj EMP2 platformi PSA grupe (od 2021. u sastavu Stellantis grupe) koja je osnova i za nekoliko drugih modela grupe, poput Citroëna C5 Aircross, Opel Grandlanda, Peugeota 3008 i Peugeota 5008.

Kad je riječ vanjskim dimenzijama, one su kod novog DS 7 sljedeće: duljina 4593,3 mm, širina 1906 mm (s otvorenim retrovizorima 2098 mm), visina 1625,2 mm, međuosovinski razmak 2738 mm. Težina vozila je 1651 kg, a može vuči kočenu prikolicu težine 1450 kg ili nekočenu od 750 kg.

Što se prtljažnika u DS 7 tiče, on je obujma 541 litara, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala onda raste do 1752 l.

Naš je testni model imao za ovu razinu opreme standardne 19-colne aluminijske naplatke 'Edinburgh', sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 235/50R19. Inače, u ponudi su i 18- i 20-colni kotača s gumama 225/55R18 i 235/45R20.

Treba reći i kako je vanjska boja našeg modela je doplatna metalik siva Platinum.

Unutrašnjost

Modeli DS Automobilesa su se oduvijek razlikovali u brojnim posebno dizajniranim detaljia interijera, koji ulazak u kabinu čine posebnim doživljajem. Baš kao i najveće pariške modne kuće, posebna je pažnja posvećena izboru materijala i načinu na koji se s njima postupa. Kroz presvlake u interijerima novog DS 7 stvoreno je okruženje koje će vam putovanje učiniti ugodnijim.

Naš je testni model imao razinu opreme Rivoli koja naglašava profinjenost uz Basalt crnu boju, uz prošivene podstavljene obloge u kombinaciji s kožnim presvlakama Claudia, koje imaju izraženije zrno kože. Sjedala su raskošno udobna, prednja dva su električno podesiva i mogu se produžiti u vodoravnom dijelu radi udobnijeg sjedenja osoba s dužim nogama. Mjesta u kabini ima dovoljno za petero odraslih.

Multimedijski sustav jedna je od najvećih promjena kod novog DS 7 jer uključuje sustav DS IRIS SYSTEM. Riječ je o novom rješenju s posve prerađenim sučeljem koje se može u potpunosti konfigurirati, reaktivno je i uglađeno te podržava glasovne naredbe.

Redizajnirani 12-inčni zaslon na dodir visoke rezolucije uključuje izbornik widgeta za pristup svim funkcijama jednim dodirom: za kontrolu povezane navigacije, prozračivanje, digitalne audio izvore i informacije o putovanju. Taj je veliki zaslon vrlo praktičan za upotrebu jer može prikazivati pogled i sprijeda i straga zahvaljujući novim digitalnim kamerama visoke rezolucije, a omogućuje i pristup funkciji Mirror Screen putem bežičnog interneta.

Novi 12,3-inčni digitalni zaslon instrumentne ploče s prikazima koji se mogu mijenjati i personalizirati uključuje osvježeni izgled sa svim najvažnijim informacijama, kao što npr. je protok energije u plug-in hibridnim inačicama.

U našem DS 7 se posebno ističu detalji, poput luksuznog kola volana presvučenog kožom, posebno izvedenim prekidačima na središnjoj konzoli, raskošnim prekidačem Start/Stop, ali i analognim dizajnerskim satom koji se otvara kad se uključi kontakt vozila.

Za neke detalje biste rekli da su se dizajneri zaigrali čisto onako da se unutar kabine i vi osjećate vrlo posebno. Ali, u tome i jest draž DS modela – profinjena posebnost.

Sigurnosni sustavi

DS 7 ima jedinstvene tehnologije koje nisu uobičajene u ovom segmentu.

DS NIGHT VISION Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Uz DS NIGHT VISION, infracrvena kamera provjerava kolnik i njegove rubove kako bi otkrila bicikliste, pješake i životinje na udaljenosti do 100 metara. Vozač prima informacije na novom digitalnom zaslonu instrumenata visoke rezolucije, pojačanom posebnim upozorenjem u slučaju opasnosti.

Sigurnost je poboljšana uz DS DRIVER ATTENTION MONITORING ili nadzor pozornosti vozača i poluautonomnu vožnju DS DRIVE ASSIST razine 2.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING analizira razinu pažnje vozača s dvije kamere. Prvi provjerava ponašanje automobila u njegovoj okolini, a drugi, postavljen okrenut prema vozaču, dijagnosticira kamo gleda, njegovo lice i pokrete kapaka što dovodi do razine pospanosti i pažnje... Ovo je bez presedana u segmentu.

DS DRIVE ASSIST Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Novi DS 7 opremljen je DS DRIVE ASSIST, prilagodljivim tempomatom koji može pokrenuti zaustavljanje i ponovno pokretanje bez intervencije vozača i pomoćnim sredstvom koje vozaču omogućuje da zadrži automobil bilo gdje je ili gdje ga postavlja u traku.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION Izvor: Promo fotografije / Autor: DS Automobiles

Kad je riječ o udobnosti tu je DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, a riječ je o sustavu prigušivanja s kamerom koji je potpuno jedinstven u ovoj klasi. Svaki kotač samostalno se podešava prema nesavršenostima na cesti.

DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
  • DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
  • DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
  • DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
  • DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
  • DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8
    +43
DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Motor BlueHDi 130 S&S EAT8

Novi DS 7 s više vrsta pogonskih sklopova, uključujući širok raspon triju plug-in hibrida: E-TENSE 225, E-TENSE 4x4 300 i -TENSE 4x4 360 i sukladno nazivima takva im je i snaga pogonskog sklopa - 225, 300 i 360 KS. Baza su im benzinski PureTech 180 i PureTech 200, s pripadajućim elektromotorima. Primjetili ste i oznaku 4x4, što znači da najjače dvije PHEV izvedbe imaju pogon na sva četiri kotača. Treba reći i kako izvan Europe novi DS 7 ima u ponudi i PureTech benzinske motore snage 130, 215 i 225 KS.

S druge strane, naš testni DS 7 ima dizelski pogonski sklop. Riječ je o turbodizelskom BlueHDi 130 S&S EAT8 četverocilindričnom motoru obujma 1499 cm³. Snaga mu je 130 KS (96 kW), a najveći okretni moment 300 Nm pri 1750 okr./min. i dolazi s 8-brzinskim automatskim mjenjačem EAT8 te pogonom na prednja dva kotača.

Oni koji vole angažiraniju vožnju biti će zadovoljni polugicama za ručno mijenjanje brzina na kolu volana. Ubrzanje našeg DS 7 je 0-100 km/h 10,9 sekundi, a krajnja brzina 195 km/h.

DS Automobiles navodi podatke o potrošnji u kombiniranim uvjetima od 5,5,- 5,6 l/100 km, kao i emisiju CO2 od 143-147 g/km (sve WLTP). No ipak sve ovisi o vašem stilu vožnje, pa će vjerojatno ovi podaci o potrošnji biti nešto viši. Treba reći kako je ovaj motor opremljen sustavom Stop & Start i filtrom krutih čestica. Zadovoljava Euro normu 6.4. Volumen rezervoara dizelskog goriva je 55 litara, a spremnik AdBlue sredstva 18 l.

Možda biste pomislili kako je ovaj motor sa svojih 130 KS malo preslab, iznenadili biste se jer se testni DS 7 itekako dobro snalazi i sa ovom snagom. Što se tiče ovjesa, novi DS 7 ima sprijeda neovisan McPherson ovjes, dok se straga koristi multi-link.

Što se cijene u Hrvatskoj tiče, DS 7 kreće od dizelskog modela BlueHDi 130 S&S EAT8 od 43.229 eura (s PDV-om), a naš testni model Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8 sa svim opcijama stoji 47.095 eura. Plug-in hibridni modeli kreću od modela Performance Line E-TENSE 225 od 54.172 eura.