test automobila

Vozili smo Forthing T5 EVO: Vrlo dojmljiv obiteljski sportski SUV C-segmenta prihvatljive cijene

29.12.2023 u 14:56

Bionic
Reading

Opremljen je provjerenim 1,5-litrenim Mitsubishi četverocilindričnim benzinskim turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem, snage 177 KS. Za prijenos snage na prednja dva kotača brine se Magna Steyrov 7- brzinski DCT mjenjač s dvostrukom spojkom

Forthing T5 EVO smo prvi puta vidjeli i isprobali prije nepuna tri mjeseca, na hrvatskoj premijeri. Nismo tada znali puno o ovom kompaktnom SUV modelu iz C-segmenta koji dolazi iz Kine, no prvi dojmovi su bili vrlo pozitivni. Stoga nas je zanimalo kako će se ovaj dizajnerski iznenađujući lijepi automobil pokazati na našem jednotjednom testu.

Proizvođač Dongfeng Liuzhou Automobile Co., Ltd. je holding podružnica Dongfeng Motor Group Co., Ltd. i veliko je kinesko poduzeće smješteno u Liuzhou, Guangxi, važnom industrijskom gradu u južnoj Kini.

Tvrtka je osnovana 1954. i među prvim je proizvođačima automobila i gospodarskih vozila u Kini, započevši s proizvodnjom 1969. godine. Trenutačno ima više od 7000 zaposlenika, površinu od 880.000 četvornih metara i proizvodni kapacitet od 300.000 osobnih automobila i 80.000 gospodarskih vozila.

Forthing T5 EVO Exclusive Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Što se tiče same marke Forthing, za nju je vjerojatno malo ljudi čulo izvan Kine, no treba naglasiti kako je ova marka na tržištu još od 2001. godine s modelima serije Lingzhi ili Jingyi.

Nismo se morali niti brinuti koja će nas izvedba dopasti na testu, jer je u ponudi samo model točne oznake Forthing T5 EVO Exclusive, s 1,5-litrenim benzinskim turbo motorom snage 177 KS i 7-brzinskim automatskim DCT mjenjačem.

Vanjski dizajn i dimenzije

Ako ste se pitali otkud naziv modela T5 EVO proizvođač tvrdi da ova tri slova predstavljaju Evolution, Vitality i Organic (Evolucija, Vitalnost i Organsko). Riječ je o modernom sportskom SUV vozilu čiji dizajn potpisuje Hans Henning Knoepfle, dizajner koji je prethodno radio za Mercedes-Benz, Volvo, GM…

Shodno potpuno novom konceptu dizajna 'Fengdong dynamics', Forthing T5 EVO odlikuje moderan i dinamičan dizajn. Prednji dio vozila krasi trapezoidna crna maska s velikim otvorom te okomito posložena LED glavna i duga svjetla s obje strane, dok su se u gornjem dijelu uz poklopac motora smjestila vodoravna LED dnevna svjetla. Rekli bismo, T5 EVO sprijeda karakterizira naglašeni sportski oblik SUV-a.

S boka, T5 EVO izgleda vrlo dinamično s dugim poklopcem motora i gore spomenutim LED svjetlima koja se protežu prema natrag. Linije karoserije su skladno zaobljene, a sama kabina čini se kao da je pomaknuta unatrag, što cijelom vozilu daje dinamičan izgled. Tu su i lijepo dizajnirani uzdužni crni krovni nosači. Prednja stakla su tonirana, dok su stražnja stakla zatamnjena.

Stražnji kraj djeluje posebno moćno, s gornjim dvobojnim spojlerom te modernim LED stražnjim svjetlima spojenih svjetlećom trakom. Treba reći kako su standardni i dinamični pokazivači smjera. Poseban dojam snage ostavlja donji dio branika izveden u crnom plastičnom materijalu s po dvije ispušne cijevi sa svake strane, čime se zaokružuje njegov sportski izgled.

Vanjske dimenzije samog modela T5 EVO su sljedeće: duljina 4565 mm, širina 1860 mm, visine 1690 mm, uz međuosovinski razmak od 2715 mm. Naš model ima serijsko električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, čiji je volumen 480 l, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala (omjer 40:60) raste do 1480 l.

Težina samog vozila je 1625 kg. Iako ovom SUV vozilu ne nedostaje snage, što ćemo vidjeti nešto kasnije u tekstu, zbog složenog razvoda ispušnih cijevi straga zasad nije moguća montaža vučne kuke. Šteta, no iz pouzdanih izvora saznajemo da se radi na konstrukcijskom rješenju i da bi se T5 EVO mogla prikopčati i prikolica. Ovime bi ovaj SUV mogao dobiti na svojoj još većoj uporabnoj vrijednosti.

Testni model T5 EVO Exclusive krase vrlo dojmljivi 19-colni crni aluminijski naplatci, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 235/55R19. Rezervni čelični kotač je s gumom smanjenih dimenzija T155/90R17.

Što se boja karoserije tiče, u ponudi je 5 različitih atraktivnih boja.

Unutrašnjost

Kad uđete u automobil, pogled će vam prije svega privući četiri bačvasta okrugla otvora za klima uređaj. Razvučen vodoravni dizajna elementa i dizajn središnje konzole stvara jednostavnu, opuštajuću, udobnu i sigurnu atmosferu za vozače i putnike.

Čist dizajn s jednim velikim horizontalno položenim ekranom – jednokomponentna konstrukcija dva zaslona od 10,25 inča pokazuju inovativnost i visokotehnološki koncept proizvođača.

Kombinacija 10,25-inčnog punog LCD instrumenta i 10,25-inčnog središnjeg upravljačkog zaslona čini da cijelo vozilo slijedi trenutni trend u tehnološkoj konfiguraciji. Omogućeno je povezivanje s mobilnim telefonom, Bluetooth sistem, kamera za vožnju unazad, povezivanje putem USB-a te višestruki audio format. Jedini nedostatak središnjeg zaslona je izostanak RDS sustava radio stanica, pa ste ostavljeni samo na brojčanoj oznaci frekvencija radio stanica. Ipak, ovaj softverski rješiv problem će se vjerojatno uskoro lako sanirati.

Sportski upravljač s ravnim dnom s tri kraka perforiran je s obje strane, što daje osjećaj gustoće i punine, a mnogo kromiranih ukrasa pogoduje boljoj teksturi detalja. Multifunkcijski upravljač podesiv je po visini i dubini.

Boja interijera testnog modela je crna, a sjedala su izvedena u eko koži s dojmljivim crvenim šavovima. Podešavanje vozačkog sjedala je električno u 10 smjerova, s funkcijom masaže i ventilacije. Prednja sjedala su također i grijana. Podešavanje suvozačkog sjedala je isto tako električno u 4 smjera.

Zanimljiv detalj je i tzv. BOSS prekidač za podešavanje suvozačkog sjedala, kojim vozač i putnici straga mogu podešavati položaj suvozačkog sjedala sami. Ovo je vrlo rijetka funkcija, koja često zna biti vrlo korisna, pogotovo prilikom ulaska putnika straga kada suvozač nije na svom sjedalu. Mjesta unutar kabine ima za petero odraslih, iako će srednje sjedalo straga osigurati puni komfor tek za nešto manju osobu. Sjajno je rješenje ravna podnica ispred stražnjih sjedala.

Električno pokretani panoramski krov površine od gotovo 1,2 m² jamči ugodan boravak u prostranoj unutrašnjosti obloženoj eko kožom.

Sigurnosni sustavi

Što se sigurnosti Forthinga T5 EVO tiče, kineski proizvođač navodi kako je u vozilu smješteno 6 zračnih jastuka uz izvrsnu sigurnost u slučaju sudara. Tako su navedeni zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, bočni zračni jastuci naprijed te bočne zračne zavjese.

T5 EVO standardno ima sljedeće sustave: Upozorenje na nevezan sigurnosni pojas; Elektronsku blokadu motora protiv krađe; Središnje zaključavanje; Sigurnosnu bravu za djecu; Automatsko zaključavanje; Automatsko otključavanje u slučaju sudara; Mehanički ključ; Smart ključ; Sustav pokretanja bez fizičke upotrebe ključa; Pokretanje pritiskom na gumb; Sustav protiv blokiranja kočnica – ABS.

Nadalje, tu su i: Elektronska raspodjela sile kočenja – EBD; Elektronska pomoć kod kočenja – EBA; Elektronski sustav protiv proklizavanja – TCS; Elektronski program stabilnosti – ESP; Pomoć kod kretanja na uzbrdici – HAC; Pomoć u vožnji na nizbrdici – HDC; Auto hold; Kontrola tlaka u gumama – TPMS; Treće stop svjetlo; Stražnji parking senzori; Tempomat.

Provjereni pogonski sklop: 1,5-litreni turbo motor snage 177 KS

Kad je riječ o pogonu ovog sportskog SUV-a ovo je dobar primjer kako sve što dolazi iz Kine nije nužno samo na struju, a kako je riječ o klasičnom benzinskom agregatu poznatog japanskog proizvođača sasvim je jasno da zadovoljava i stroge europske norme Euro 6.

Dakle, Forthing T5 EVO je opremljen provjerenim 1,5-litrenim rednim Mitsubishi četverocilindričnim benzinskim turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem, najveće snage 177 KS (130 kW) i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm u rasponu 1500-4000 okr./min.

Za prijenos snage na prednja dva kotača brine se 7- brzinski mjenjač (7-DCT) s dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr. Moderno izvedena ručica automatskog mjenjača je praktično smještena na središnjoj konzoli.

Ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi, a čak i s ovom sportskom konfiguracijom, automobil održava izvrsnu potrošnju goriva u svojoj kategoriji od 6,9 l/100 km (kombinirana potrošnja prema WLTP-u). Spermnik goriva je 55 litara.

Već smo i nakon prvog susreta s T5 EVO rekli da smo u vožnji osjetili priličnu snagu njegovog benzinskog turbo motora, a mjenjač krasi vrlo brza promjena stupnjeva prijenosa. Forthing T5 EVO ima prednji MacPherson neovisni ovjes sa poprečnim stabilizatorom, dok mu je stražnji ovjes multi-link. Kočnice naprijed i straga su disk, a vozilo ima i električnu parkirnu kočnicu.

Forthing T5 EVO Exclusive
  • Forthing T5 EVO Exclusive
  • Forthing T5 EVO Exclusive
  • Forthing T5 EVO Exclusive
  • Forthing T5 EVO Exclusive
  • Forthing T5 EVO Exclusive
    +74
Forthing T5 EVO Exclusive Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Za kraj, prodajna cijena Forthing T5 EVO modela razine opreme Exclusive je 29.990 eura.

Kao i u slučaju vozila marke Seres, uz prodaju vozila, Auto Hrvatska je osigurala i servisni centar na lokaciji Radnička cesta 182 u Zagrebu koji je ovlašten za pružanje servisnih usluga održavanja Forthing T5 EVO modela, a u planu je otvaranje ovlaštenih servisnih mjesta i u većim gradovima u Hrvatskoj.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'