Njegov četverocilindrični benzinski pogonski sklop s maksimalnom snagom od 163 KS (120 kW), 6-brzinskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača pruža robusne performanse, umjerenu potrošnju i krajnju brzinu od 193 km/h
SsangYong smo dugo godina poznavali kao vrlo pouzdanog južnokorejskog proizvođača isključivo terenskih vozila, kako po izgledu tako i po terenskim karakterisitikama. No proizvođač, zaslužan za početak ere vozila s pogonom na sva četiri kotača razvojem vlastite tehnologije stekavši reputaciju stručnjaka za SUV vozila, bio je zapao u probleme.
Srećom, u rujnu 2022. godine je automobilsku kompaniju SsangYong preuzela korejska KG Grupa, a promjena imena se dogodila u ožujku 2023. Tako je SsangYong Motor Company postao KG Mobility (KGM), a plan novog vlasnika je postati šira tvrtka za mobilnost. Kao dio pažljivo osmišljene strategije tvrtke novi je vlasnik naglasio kako samostalni naziv marke SsangYong odlazi u povijest sa zadnjim danom svibnja 2024., a od pvog dana 2025. godine koristi se samo ime KGM.
Pod motom 'Go. Different. KG Mobility' (Idi. Drugačiji. KG Mobility), tvrtka na tržište donosi četiri električna automobila u različitim segmentima vozila: početak ofenzive potpuno električnih modela je Torres EVX, nakon čega slijedi pick-up srednje veličine (ime projekta O100) i drugi SUV (F100). U planu je i kompaktni električni SUV (KR10). U tu svrhu KG Mobility razvija i novu EV platformu, a u suradnji s ostalim IT i softverskim tvrtkama u KG Grupi radi i na funkcijama autonomne vožnje i naprednoj povezivosti.
Mi smo prvi puta vozili Tivoli iz crossover/SUV B-segmenta početkom listopada prošle godine na hrvatskoj premijeri, a sada smo na jednotjednom testu imali model točne oznake KGM Tivoli Fresh 1.5 L GDI-T 2WD M/T. Pokreće ga 1.5 GDi turbo 4-cilindrični benzinski motor snage 163 KS (120 kW) sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača.
Inače, Tivoli kao model široj javnosti nije nepoznat, svoje zvučno ime je dobio po talijanskom gradu u blizini Rima, a prvi put je predstavljen 2015. u Koreji. Brzo je stekao popularnost, prodajući se u više od 3000 vozila mjesečno u Koreji. Tivoli je u međuvremenu osvježen, a to se odnosi na njegov vanjski izgled i potpuno novu unutrašnjost, pa sad pruža europski štih, vrhunsku sigurnost i impresivnu učinkovitost goriva. Isto tako, treba reći kako je Tivoli prilično dobro opremljen i standardno dolazi s bogatom opremom, u što smo se i sami uvjerili.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Tivoli svojom pojavom vuče na MINI Countryman, što i nije nešto negativno, baš naprotiv. Sprijeda se pruža uzvišen pogled na cestu ispred, a u odnosu na model iz 2015. godine Tivoli je dobio izmijenjeni vanjski dizajn.
To se posebno odnosi na njegov prednji kraj, s obnovljenim integriranim branikom i proširenom rešetkom smještenom dolje. I sprijeda i straga su natpisi modela TIVOLI, bez oznake marke KGM (zasad).
Sportski karakter dodatno pojačavaju trostruka LED svjetla za maglu u kutovima branika. Zanimljivi su i detalji poput kuke za vuču s crvenim poklopcem i nove letvice. Prednja svjetla su projekcijskog tipa s automatskim paljenjem, a dnevna svjetla su u LED tehnologiji.
S boka se novi Tivoli ne razlikuje puno od prethodnog modela, vanjska osvrtna ogledala su gornjom polovicom u boji vozila, a donji dio u crnoj boji (električna, grijana i automatski sklopiva), a sva su stakla dodatno zatamnjena. Naš testni model razine opreme Fresh ima krovne nosače, dok ih niža razina Silver nema.
Stražnji kraj je doživio nešto blaže zahvate. Promijenjen je stražnji branik, a svjetla su doživjela moderniji redizajn.
Što se strukture tiče Tivoli je izrađen od najmodernijeg čelika visoke čvrstoće. Snaga, cjelovitost i sigurnost karoserije poboljšani su upotrebom čelika visoke čvrstoće u 79 posto okvira, uz korištenje vrućeg prešanja.
Tivoli nudi optimizirano i udobno iskustvo vožnje poboljšavajući kontrolu buke i vibracija kako bi se smanjila vanjska buka s ceste koja ulazi u kabinu vozila.
Inovativne značajke kao što su podešeni ovjes i upravljanje posebno dizajnirani za europske ceste, povećana upotreba čelika visoke čvrstoće, prigušivanje podnice, pjena za šupljinu stupa i krovna obloga koja apsorbira zvuk zajedno učinkovito izoliraju buku motora, ceste i eksterijera, osiguravajući spokojno okruženje za vožnju. Nadalje, poboljšanja uključuju primjenu strukturalnog ljepila i povećanje krutosti panela karoserije u odnosu na prethodni model.
Prednji i stražnji podokvir sada imaju prednosti dinamičkog prigušivača i pričvršćenja u četiri točke, dok su materijali za apsorpciju zvuka strateški dodani svakom stupu. Ovi zajednički napori značajno smanjuju ukupnu razinu buke, pridonoseći tišoj i ugodnijoj vožnji.
Tivoli je uvijek bio velikodušnih proporcija za svoju klasu. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4225 mm, širina 1810 mm, visina 1613 mm (1621 s krovnim nosačima), međuosovinski razmak 2600 mm. Visina od podloge je 178 mm, a krug okretanja 10,6 m. Težina testnog vozila je od 1300 kg (bez vozača), a najveća dozvoljena težina vozila 1800 kg. Može vući kočenu prikolicu od 1000 kg ili nekočenu od 500 kg. Zanimljivo, vučna sposobnost je jednaka za se sve verzije Tivolija bez obzira na tip mjenjača ili pogon na dva (2WD) ili četiri kotača (AWD).
Njegov prtljažni prostor od 423 litre, uključujući i prostor ispod podnice, među najvećima je u klasi što čini Tivoli iznimno svestranim. Naslon stražnjeg reda sjedala je sklopiv u omjeru 60/40, pa prtljažni prostor raste do maksimalnih 1115 l.
Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao standardne 16-colne (6.0Jx16) aluminijske naplatke, s gumama Kumho Solus TA31 dimenzija 205/65R16 95H.
Naš je testni Tivoli bio krem Latte Greige boje karoserije.
Unutrašnjost
Dizajn interijera Tivolija je decentno uređen i primaran mu je zadatak udobnost i zadovoljstvo svih putnika. Iako je riječ o vozilu B-segmenta Tivoli udobno prima petero putnika, dok njegove izdašne dimenzije daju još više prostora za ramena. Budući da je najširi u svojoj klasi, pruža dovoljno prostora za tri odrasle osobe straga s dovoljno prostora za noge svih putnika.
Prednja sjedala su lijepo oblikovana i izvedena u sivoj tkanini, a vozačevo sjedalo je podesivo po visini. Tu je i središnji naslon za ruke s prostorom za pohranu. Izvrsno profilirani trokraki volan obložen je kožom i podesiv je po visini i dubini, dok je ručica mjenjača obložena kožom. Tu je i klasična ručica parkirne kočnice.
Modernizirano sučelje dvozonske klime sada ima ergonomske touchscreen prekidače koji su u skladu s tehnološkim elementima kabine. Model prikazuje vrhunski radio sustav s 9" HD zaslonom osjetljivim na dodir, popraćen s vozačkim 10,25" LCD zaslonom visoke rezolucije.
Potonji prikazuje informacije o vožnji u stilu koji je u skladu s preferencijama potrošača. Korisnici mogu birati između podebljanog digitalnog zaslona sa živopisnom crvenom grafikom ili sofisticiranog formata analognog stila. Ova grupa pruža sveobuhvatan niz podataka, koji omogućuju prilagodbe sigurnosnih, komfornih i tehnoloških značajki, od osjetljivosti Tivolijevog sustava automatskog kočenja do izbora zvučnog signala dobrodošlice nakon paljenja.
Što se infotainment zaslona tiče, 9" HD zaslon standardno nudi DAB+ za kristalno čist zvuk, uz Apple CarPlay, Google Android Auto i Bluetooth tehnologiju za olakšavanje povezivanja s mobilnim telefonom i slušanje glazbe.
Tivoli ima sofisticirani sustav kontrole klime koji osigurava ugodno okruženje u kabini bez obzira na vremenske prilike. Standardno je model opremljen potpuno automatskim klimatizacijskim sustavom s dvozonskom funkcijom, a svi detalji sustava prikazani su na navigacijskom zaslonu.
Napredni sigurnosni sustavi i pomoći vozaču
Povećana razina aktivne sigurnosti primijenjena je na najnoviju iteraciju koja pomaže u sprječavanju nesreća i koristi tehnologije vodeće u klasi za pružanje veće sigurnosti.
Tivoli putnicima pruža visoku razinu sigurnosnih značajki: Zračni jastuci (sa do 7 zračnih jastuka, uključujući zračni jastuk za zaštitu koljena vozača); Autonomno kočenje u nuždi (AEB); Upozorenje o napuštanju trake (LDW); Lane Keeping Assist (LKA); Automatsko zasjenjivanje dugih svjetala (HBA); Upozorenje na čeoni sudar (FCW).
Tu su i sljedeći sustavi: Upozorenje za pokretanje vozila ispred (FVSA); Upozorenje za pozornost vozača (DAA); Upozorenje na sigurnosnu udaljenost (SDA); Prepoznavanje prometnih znakova (TSR); Elektronička raspodjela sile kočenja (EBO); Elektronički program stabilnosti (ESP); Sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS); ISOFIX - Sigurno pričvršćivanje dječje sjedalice na stražnjim vanjskim sjedalima; Zatezači sigurnosnih pojaseva; Sustav pametnog ključa; Daljinski upravljanje na volanu; Upravljač obliku oborenog slova D s kontrolama radija i telefona na lijevoj strani i tempomatom na desnoj strani; Tempomat.
Turbo benzinski pogonski sklop 1.5 L GDI-T 2WD M/T
Tivoli je opremljen četverocilindričnim 1,5 GDi-T (obujam 1497 cm³) benzinskim motorom s turbopunjačem, usklađenim s Euro 6D emisijskim standardima. Pruža robusne performanse, s maksimalnom snagom od 163 KS (120 kW) pri 5500 okr./min. i najvećim okretnim momentom od 280 Nm između 1500 do 4000 okr./min. Dodatno, implementiran je dvostruki sustav ventila za sprječavanje nakupljanja ugljika kako bi se povećala pouzdanost. Mi smo imali testni model sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača. Snaga od 163 KS je prilično velika za ovo vozilo i biti ćete iznenađeni njegovom potentnošću.
Inače, spomenimo kako postoji i opcija s automatskim 6-brzinskim mjenjačem, kao i pogonom na sva četiri kotača (AWD). Treća generacija AISIN AW GEN Ill automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, korištenog kod raznih svjetskih proizvođača vozila, prilagođena je najnovijem Tivoliju. Sinergija između motora i mjenjača osigurava brze i glatke promjene brzina, pružajući užitak u vožnji izvan standardnog SUV-a. Tivoli nudi tri načina vožnje prilagođena različitim okruženjima s automatskim mjenjačem: Normal (učinkovita i tiha vožnja u normalnim uvjetima), Sport (poboljšana izlazna snaga za sportskiju vožnju), Zima (optimizirano za sigurno pokretanje na skliskim cestama tijekom zime).
Naš testni Tivoli 2WD model s ručnim mjenjačem ima krajnju brzinu od 193 km/h (190 km/h verzija s automatskim mjenjačem). Zanimljivo, proizvođač ne navodi ubrzanje od 0 do 100 km/h, no ono je prilično dobro. Što se emisija CO2 tiče one se kreću od 159-176 g/km za 2WD model u ovisnosti o tipu mjenjača.
Potrošnja je deklarirana na 7,0-7,2 l/100 km za 2WD model s ručnim mjenjačem i 7,7 l/100 km za 2WD model s AT mjenjačem. Svi podaci su prema WLTP ciklusu. Spremnik benzinskog goriva je 50 litara.
Za kraj, što se cijena tiče kod nas su trenutno u ponudi samo 2WD modeli s prednjim pogonom i motorom 1,5 GDI-T koji kreću od modela razine opreme SILVER M/T od 20.999 eura, slijedi FRESH M/T od 22.999 eura i FRESH A/T od 25.499 eura (u cijenu uključen popust od 1000 eura kod oba modela bez obzira da li je riječ o gotovini ili kreditu).