Zahvaljujući električnom pogonskom sustavu od 100 kW (136 KS) i okretnom momentu od 260 Nm, Combo-e Life odlično se snalazi i na otvorenoj cesti. Cijenom se lijepo uklapa u poticaje države za energetski učinkovita vozila
Opel Combo-e je imao svoju svjetsku premijeru početkom 2021. godine, a mi smo ga isprobali prvi puta uživo krajem listopada iste godine. Sada smo ovaj putnički mini kombi vozili na svom testu, u verziji točne oznake Opel Combo-e Life e-Elegance Plus i u standardnoj duljini.
Treba svakako reći i da je Combo kao model u međuvremenu, krajem prošle godine doživio i svoje osvježenje, no ta se verzija još neko izvjesno vrijeme neće pojaviti na našem tržištu.
Naravno, verzija koju smo imali na testu je i dalje vrlo konkurentan model, koji je uostalom i izvorna verzija na koju se vrlo lako može nadograditi svaki idući model ovog imena. Ovo je bilo vrlo bitno za napomenuti ukoliko želite iskoristiti nadolazeće državne poticaje od 9000 eura za energetski učinkovita vozila, a Opel Combo-e Life je električno vozilo s nultim emisijama CO2.
Dakle, potpuno električni Combo-e Life na baterije je izuzetno svestrano i praktično vozilo, s ogromnom količinom unutarnjeg prostora, koje se koristi za razonodu (leisure activity vehicle ili LAV).
Ako bismo označili ciljanu skupinu korisnika ovakvog tipa vozila, svakako bi na prvom mjestu naveli mlade obitelji s višestranim životnim stilom, koje žive u ili u blizini gradova, a moraju prevesti jedno ili više djece i usto žele i 'zelenu mobilnost'.
Trenutno u Hrvatskoj aktualni model Combo-e dolazi u razinama opreme: e-Edition, e-Edition Plus i e-Elegance Plus. Isto tako, Combo-e Life dolazi u svim verzijama s identičnim električnim motorom snage 100 kW (136 KS) i baterijom kapaciteta 50 kWh.
Vanjski dizajn, dimenzije i praktičnost
Dizajnerski je Combo-e vozilo za koje ne biste na prvu mogli reći da ima potpuno električni pogon. Naš testni model u Artense sivoj boji dolazi sa LED prednjim svjetlima i LED svjetlima za dnevnu vožnju. Ima također i prednja svjetla za maglu, smještena nisko dolje u braniku.
Kvake na prednjim i stražnjim vratima su u boji karoserije, kao i električno sklopivi i grijani vanjski retrovizori. Dodatno su zatamnjena stražnja stakla, a na krovu se nalaze uzdužni nosači. Prednji i stražnji odbojnik su također u boji karoserije, a stražnja vrata s prozorom se podižu prema gore.
Aktualni model Combo-e Life nudi na izbor dvije duljine (4,40 m i 4,75 m kao varijanta modela XL) s pet ili sedam sjedala, što ga također čini atraktivnim automobilom za taksi tvrtke.
Naš testni model standardne duljine je sljedećih dimenzija: duljina 4403 mm, širina 1848 mm (s otovrenim retrovizorima 2107 mm), visina s krovnim nosačima 1841 mm, međuosovinski razmak 2785 mm. Krug okretanja od rubnika do rubnika je 10,5 m.
Naš testni model s pet sjedala nudi 597 litara prtljažnika (850 l u duljoj verziji). Multifunkcionalni svakodnevni 'junak' pokazuje kvalitete gotovo teretnog vozila s preklopljenim stražnjim sjedalima. Tada se obujam prtljage kratke verzije više nego utrostruči na 2126 l, dok duži omogućuje obujam do 2693 litara. Uz to, opcionalno suvozačevo sjedalo s preklopnim zasunom preklapa se sa stražnjim sjedalima, produžujući duljinu utovarnog prostora.
Težina samog vozila uključujući vozača je 1664 kg (XL verzija 1738 kg), a korisna nosivost 626 kg (XL verzija 582 kg). Treba napomenuti da i ova potpuno električna verzija može vuči prikolicu od 750 kg, bez obzira radi li se o kočenoj ili nekočenoj prikolici.
Naš testni model je imao standardne 16-colne (6.5 J x 16) srebrne aluminijske naplatke, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 860 S dimenzija 205/60R16 H XL. Umjesto rezervnog kotača naš je testni model imao kit za krpanje guma.
Unutrašnjost
Prije svega, Opel Combo-e Life je izuzetno svestrana i praktična potpuno električna putnička verzija predviđena za svakodnevni život. Rekli smo već, naš je testni model imao pet sjedala s time da su u drugom redu sva tri sjedala praktično pojedinačno sklopiva. Osim toga, ta se sjedala mogu lagano preklopiti i iz prtljažnika. Svako mjesto za sjedenje standardno ima svoj vlastiti nosač za dječju sjedalicu Isofix, koji omogućava postavljanje tri dječja sjedala jedno uz drugo.
Sjedala su presvučena lijepo dizajniranom tkaninom Ridge, koja je standardna. Sjedalo vozača je s podesivim naslonom za leđa, uz potporu za donji dio leđa, dok je suvozačevo sjedalo podesivo u 4 smjera. Prednja sjedala imaju zasebne, sklopive naslone za ruku u sredini, a straga putnici imaju i sklopivi stolić.
Combo-e Life nudi kabinu s puno praktičnih i pametnih značajki koje svako putovanje čine udobnim. Ergonomski je optimiziran za vozača, sve se nalazi na dohvat ruke, s poboljšanim sklopom za informiranje i inteligentno dizajniranom središnjom konzolom.
Nudi i čitav niz prigodnih mjesta za spremanje te čak i grijani upravljač za hladniji period godine. Prednja dva sjedala su u našem slučaju grijana, uz nadoplatu. Isto se odnosi na grijano prednje vjetrobransko staklo.
Što se vozačkog instrumenta tiče, radi se o 10-inčnom DIC digitalnom informacijskom zaslonu. Multimedijski radio i Multimedia Navi Pro sustavi dolaze s velikim 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i vrhunskom povezivošću. Oboje imaju integraciju telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta. Kontrole radija nalaze se i na kolu volana.
Sustavi pomoći vozaču
Combo-e Life s nula emisija također ne pravi kompromise u pogledu sigurnosti, udobnosti ili praktičnosti.
Sveobuhvatan portfelj vodećih tehnologija i sustava za pomoć vozaču proteže se od kontrole spuštanja s brda, trake za pomoć u vožnji i upozorenja na pospanost vozača, do prepoznavanja prometnih znakova i upozorenja na sudar naprijed sa zaštitom za pješake i automatskim kočenjem u nuždi.
Za parkiranje je posebno korisna panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stupnjeva), koja povećava vidljivost straga i sa strane. Vlasnici kojima je potrebna dodatna vuča na blatu, pijesku ili snijegu mogu nadograditi Combo-e Life elektroničkim sustavom kontrole proklizavanja IntelliGrip.
Combo-e Life ima prednje zračne jastuke za vozača, suvozača, i bočne zračne zavjese.
Električni pogonski sklop
Zahvaljujući električnom pogonskom sustavu od 100 kW (136 KS) i okretnom momentu od 260 Nm, Combo-e Life odlično se snalazi i na otvorenoj cesti. Combo-e ima pogon na prednja dva kotača, a 'mjenjač' je izveden u obliku preklopne sklopke smještene na središnjoj konzoli, poznate kao ručica automatskog mjenjača iz nekoliko drugih modela iz Stellantis grupe. Tu je izbornik načina vožnje, koji nudi normalnu, eko ili sportsku vožnju. Zanimljivo, iako potpuno električno vozilo, Combo-e Life još uvijek za kontakt koristi u retro stilu klasični ključ za pokretanje.
Naš testni model ubrzava od nule do 100 km/h za samo 11,7 s, dok maksimalna brzina od 135 km/h (elektronički ograničena) čini ovaj LAV 'idealnim za vožnju po autocesti'. Sofisticirani sustav regenerativnog kočenja s dvije postavke koje korisnik odabire dodatno povećava učinkovitost.
Proizvođač navodi potrošnju energije u kombiniranim uvjetima od 19,3-21,5 kWh/100 km (WLTP) i doseg prema WLTP normi između 260 i 280 km. No to naravno ovisi o brojnim faktorima, a niske temeprature u zimskom periodu godine svakako ne idu u prilog velikom dometu.
Za pogon potpuno električnog modela Combo-e Life se brine baterija kapaciteta 50 kWh s 216 ćelija i 18 modula. Ista je smještena ispod poda između prednje i stražnje osovine, tako da ne ugrožava upotrebu putničkog prostora. Nisko smještena baterija također spušta težište, što pogoduje stabilnosti pri vjetru i u zavoju, za dodatnu zabavu u vožnji.
Combo-e Life je spreman za razne energetske infrastrukture i mogućnosti punjenja, od zida kutije za brzo punjenje ili čak kabela za punjenje iz domaće utičnice ako je to potrebno. Korištenjem javne stanice za punjenje od 100 kW DC (istosmjerna struja), punjenje baterije od 50 kWh do 80 posto traje samo oko 30 minuta. Ovisno o tržištu i infrastrukturi, Combo-e Life standardno ima snažni trofazni 11-kilovatni punjač (u našem slučaju) ili jednofazni 7,4 kW ugrađeni punjač.
E-usluge: Punjenje Combo-e Lifea u cijeloj Europi
Kako bi život s Combo-e Lifeom bio što ugodniji, 'OpelConnect', aplikacija 'myOpel' i 'Free2Move' nude posebna rješenja za električna vozila.
Funkcija 'Charge My Car' iz aplikacije 'Free2Move' omogućuje pristup više od 220.000 punionica u cijeloj Europi, uključujući plaćanje. 'Free2Move' čini prethodni izbor na temelju udaljenosti do točke punjenja, brzini punjenja i sadašnjim cijenama punjenja između mogućih javnih punionica.
Portfelj 'OpelConnect' kreće se od eCall-a i poziva zbog kvara do brojnih drugih usluga, poput statusa vozila i informacija. LIVE Navigation pruža mrežne informacije o prometu u stvarnom vremenu.
Za kraj, cijene trenutnog modela Combo-e Life se kreću od standardne verzije e-Edition od 38.230 eura (PDV uključen), standardna verzija e-Edition Plus stoji 39.840 eura, najopremljenija verzija e-Elegance Plus kreće od 41.490 eura. Naš testni model e-Elegance Plus s dodatnom opremom stoji 43.845 eura.
Ovo posljednje je naravno bitno znati, s obzirom na poticaje koji uključuju samo energetski učinkovite modele cijene ispod 50.000 eura.