Što se motora tiče, ova četverocilindrična turbodizelska izvedba BlueHDi 130 mogla biti najzanimljivija domaćim kupcima koji još uvijek vole dizelske motore
Nakon što smo na testu prije nekoliko mjeseci imali najsportskiju verziju 508 GT s 225 KS sada smo se odučili za verziju 508-ice, za koju smatramo da bi mogla biti i najprivlačnija domaćim kupcima. Radi se o izvedbi s dizelskim motorom BlueHDi sa 131 KS i opremom Allure.
No vratimo se malo ipak unatrag i recimo koju riječ o Peugeotu 508 - ova fastback izvedba kupe-limuzine čak i kada nije GT izvedba doima se veoma sportski. To ćete prije svega primijetiti već prilikom samog ulaska u kabinu jer je i položaj sjedenja prilično nizak. Već na prvi pogled nova 508-ica doima se još puno nižom i stabilnijom te osjetno modernijom, što i ne čudi jer je već podosta godina prošlo od prve generacije. Kupeovske linije naglašavaju vrata bez okvira prozora.
Prednji kraj izgleda zadivljujuće i agresivno. Profinjena prednja maska izvedena s motivom šahovnice ističe se između potpunih LED prednjih svjetala, a straga su trodimenzionalna LED svjetla.
508-ica je izgrađena na novoj platformi EMP2, lakša je 70 kilograma od prethodne generacije 508-ice, ali je i duža. Dimenzije su sada: duljina 4750 mm, širina 1907 mm (sa sklopljenim retrovizorima) te visina samo 1403 mm (60 mm niže od prethodne generacije). Međuosovinski razmak je 2793 mm. Težina praznog vozila s ovim dizelskim BlueHDi 130 motorom i ručnim mjenjačem iznosi između 1490 i 1657 (s vozačem) kilograma. Što se tiče obujma prtljažnika, on se kreće od 487 litara pa sve do 1537 litara kada su preklopljeni nasloni stražnjih sjedala. Mjesta straga ima za još tri odrasle osobe i po tom pitanju nećete imati problema.
Sprijeda je ovjes neovisan pseudo McPherson, a straga Multilink, sa spiralnim oprugama i amortizerima. Naša testna verzija bila je opremljena ljetnim gumama Michelin Primacy3 dimenzija 215/55R17.
U našoj testnoj 508-ici prilično je uočljivo nepravilno kolo volana malog promjera, kao i u modelu 508 GT. Tu su i veliki 10-inčni kapacitivni dodirni zaslon HD formata 8/3, kao i instrumentna ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3 inča, već poznati i-Cockpit. Instrumentna ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati u različitim načinima prikaza, smještena je iznad ruba upravljača te najbliže vidnom polju prikazuje sve informacije korisne za vožnju.
Središnji dodirni zaslon skladno je ugrađen u armaturnu ploču, gotovo u savršenoj ravnini s njom. Ispod njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, izvrsno uklopljenih u površinu ploče, a omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sustavu i-Cockpit Amplify. Istaknuta na središnjoj konzoli, ručica ručnog mjenjača ima šest stupnjeva prijenosa. Svojim dizajnom dodatno naglašava suvremenost vozačeva mjesta te pomoću tipki na upravljaču u potpunosti pridonosi užitku vožnje.
Sustav i-Cockpit Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje. U našoj testnoj verziji s opremom Allure od funkcionalne opreme je uključeno: pokretanje vozila bez korištenja ključa, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, i-Cockpit s digitalnom instrumentnom pločom (12,3-inčni zaslon), prednji brisači s funkcijom magic wash, multifunkcionalan 10-inčni zaslon na dodir, Mirror Screen, 3D navigacijski sustav, regulator i limitator brzine, senzori za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, otključavanje vozila i pokretanje bez ključa, sigurnosni vijci kotača, centralno zaključavanje vrata daljinskim upravljačem i još ponešto.
Od opreme za sigurnost, tu su: Paket Safety, lamelirano akustično vjetrobransko staklo, upozorenje na vrijeme provedeno u vožnji, šest zračnih jastuka (prednji / bočni / zračne zavjese), alarm + superlock /električno zaključavanje za sigurnost djece, dok je u unutrašnjosti upravljačka ploča te ploča vrata u izvedbi imitacije kevlara. Sjedala su presvučena kombinacijom više uzoraka tkanine.
Što se motora tiče, rekli smo već da bi ova četverocilindrična turbodizelska izvedba BlueHDi 130 obujma 1499 cm³ i snage 131 KS (96 kW) mogla biti najzanimljivija domaćim kupcima koji još uvijek vole dizelske motore, prije svega zbog najvećeg okretnog momenta od lijepih 300 Nm pri 1750 okretaja u minuti. Performanse ovog motora uparenog s dobro pogođenim 6-brzinskim ručnim mjenjačem sasvim su zadovoljavajuće; 9,7 sekundi od 0 do 100 km/h, uz krajnju brzinu od 208 km/h.
Što reći za vožnju s ovim motorom, a da ne zvuči pretenciozno? Većina vozača bit će izrazito zadovoljna, a tek malobrojni će se požaliti na nedostatak konjskih snaga za ovako veliku limuzinu. Ali i tome ima lijeka! Prije svega, dvolitreni BlueHDi S&S 160 (120 kW) ili 180 (130 kW) s automatskim 8-brzinskim mjenjačem, ukoliko ste ljubitelj dizelaša. Ako ste od onih koji vole benzince, onda svakako 1,6-litreni PureTech s automatskim mjenjačem EAT8 snage 180 KS (133 kW) ili 225 KS (160 kW).
Što se cijene tiče, Peugeot 508 BlueHDi 130 S&S Allure u standardnoj opciji stoji 222.200 kuna, a s dodatnom opremom na našem testnom modelu 240.070 kuna (u cijenu su uključena sva davanja – PDV i posebni porez na motorna vozila).