test automobila

Vozili smo VW T-Cross 1.5 TSI DSG R-Line: Osvježeni, izuzetno praktični obiteljski B-SUV crossover

24.06.2024 u 10:08

Bionic
Reading

Testni model pokreće četverocilindrični benzinac 1.5 TSI DSG snage 150 KS (110 kW), a ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 8,4 s, uz krajnju brzina od 200 km/h. Za ovakvo kompaktno vozilo ovo je i više nego dovoljno, čak i za malo sportskiju vožnju

Osvježeni Volkswagen T-Cross predstavljen je prije točno godinu dana. Ovaj subkompaktni crossover B-SUV segemnta dio je udarnog terceta ovog tipa vozila koji dominira posljednjih nekoliko godina u prodajnim rezultatima njemačkog koncerna: T-Roc, Taigo i T-Cross. Naravno, kad govorimo o ova tri VW modela ne uzimamo u obzir nešto veći kompakni crossover/SUV Tiguan.

Sam model T-Cross je imao svoju premijeru u listopadu 2018., a pozicioniran ispod T-Roca u liniji SUV vozila Volkswagena u Europi i zapravo je njihov ulazni model u crossover/SUV segmentu. Uz Taigo (Nivus na nekim tržištima) T-Cross je najmanji crossover SUV model Volkswagena. Inače, T-Cross se proizvodi zajedno s modelom VW Polo u VW-ovoj tvornici u Pamploni, u Španjolskoj.

Volkswagen T-Cross PA 1.5 TSI DSG R-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Iz Volkswagena kažu kako je T-Cross u samo četiri godine (od prosinca 2018.) zauzeo vodeće mjesto među kompaktnim SUV vozilima: otprilike se 1,2 milijuna ljudi već odlučilo za ovo svestrano vozilo. Kod nas je u prodaji novih automobila završio na devetom mjestu prošle godine s 1241 primjerkom, odmah iza VW Taiga s 1359 primjeraka. U prvih pet mjeseci ove godine T-Cross drži 5. mjesto s 970 novih registracija, što ga čini i najprodavanijim VW modelom kod nas.

Iako je T-Cross tek nešto manji od T-Roca temeljenog na Golfu, T-Cross je praktičniji i obiteljski orijentirani automobil, koji će se svidjeti mladim obiteljima i starijoj populaciji zbog visokog krova i visokog položaja za vožnju.

Mi smo na svom testu imali model točne oznake Volkswagen T-Cross PA 1.5 TSI DSG R-Line, s benzinskim motorom snage 150 KS (110 kW).

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Što je zapravo novo kod osvježenog T-Crossa? Ukratko, markantan vanjski dizajn ovoga SUV vozila dodatno je unaprijeđen. Izvana je osvježeni T-Cross prepoznatljiv po novodizajniranom prednjem i stražnjem kraju vozila.

Značajno unaprijeđena osnovna verzija modela T-Cross sada je dostupna sa značajkama kao što su nova LED glavna svjetla (umjesto halogenih) i LED svjetla za dnevnu vožnju, kao i nova LED stražnja svjetla s animiranom funkcijom žmiganja i kočenja.

Treba reći kako je Volkswagen u potpunosti iznova razvio 'IQ.LIGHT matrix LED glavna svjetla sa svjetlom za skretanje i svjetlima za sve vremenske uvjete. Među nove svjetlosne funkcije također se ubrajaju animirani scenariji 'Welcome' i 'Goodbye', koja su po prvi put u ponudi za model T-Cross. Tu je i vanjsko ambijentalno osvjetljenje.

Naš je model imao R-Line sportske branike u boji vozila. Kao i kromirane letvice oko bočnih prozora, uzdužne eloksirane krovne nosače, kućišta vanjskih osvrtnih zrcala i kvake u boji vozila, vjetrobransko staklo sa zaštitom od topline, zelena termoizolacijska stakla te doplatna dodatno zatamnjena bočna stakla straga.

Kad je riječ o strukturi, T-Cross se temelji na platformi MQB A0 koju dijeli s modelom Polo Mk6.

Prema vanjskim dimenzijama, osvježeni T-Cross je u duljinu narastao na 4135 mm, što znači +27 mm u odnosu na prethodni model. Ostale dimenzije su: širina 1760 mm (s otvorenim retrovizorima 1977 mm), visina 1559 mm, međuosovinski razmak 2551 mm, krug okretanja je 10,7 m. Težina našeg testnog modela je 1326 kg.

Što se tiče njegovog prtljažnog prostora tiče, treba reći kako se osvježeni T-Cross može pohvaliti maksimalno varijabilnim utovarnim prostorom zahvaljujući stražnjoj klupi s mogućnošću pomicanja od 140 mm. Kada su sva mjesta za sjedenje zauzeta, T-Cross natovaren do visine stražnje klupe nudi kapacitet prtljažnika od 385 do 455 litara. Kada se stražnja klupa (djeljiva u omjeru 60 : 40) preklopi, nastat će ravna utovarna površina s kapacitetom pohrane do 1281 litre (kada se natovari do visine leđnih naslona prednjih sjedala). Osim toga, pod prtljažnika je podesiv po visini u dvije razine.

Osim toga, leđni naslon suvozačeva sjedala preklopiv je od linije opreme 'Life'. Na utovarnu površinu, koja je u tomu slučaju protočna od stražnjeg do krajnjeg prednjeg dijela te dugačka 2398 mm, moći će stati sve, od daske za surfanje do srednje velikih ljestvi.

Povećano je i okomito opterećenje kuke s 55 na 75 kg, pa tako se osvježenom T-Crossu osigurava više manevarskog prostora za transport npr. električnih bicikala. Zahvaljujući povećanju od 20 kg povećava se i najveća težina koja odozgo može utjecati na (opcijski dostupnu) uklonjivu kuku za vuču. Time novi model T-Cross s jedne strane nudi više rezervi pri vuči teške prikolice. Istovremeno se povećava i najveća dopuštena težina bicikala koji se nose sa sobom na putovanja u nosaču putem kuke za vuču, a to je posebno važno za transport električnih bicikala.

Inače, za naš testni model s DSG mjenjačem je ukupna dopuštena masa prikolice bez kočnica 660 kg, a s kočenom prikolicom 1200 kg.

Kad je riječ o kotačima, naš R-Line model je imao standardne 17-colne Galvano Gray lakometalne naplatke 'Valencia' (6,5Jx17), s ljetnim gumama GoodYear Efficient Grip dimenzija 205/55 R17. Imali smo i rezervnu gumu smanjenih dimenzija.

Naš je model imao atraktivnu Grape žutu boju karoserije, koja je jedna od tri nove boje, uz Clear plavu metalik i Kings crvenu metalik.

Unutrašnjost

Kabina je iznutra redizajnirana i korak je bliže višem segmentu automobila. I prije je unutrašnjost T-Crossa uvijek bila jedna od najprostranijih i najsvestranijih među crossover SUV vozilima B-segmenta, prostor je dobro izbalansiranim i ima za do pet osoba. Pogotovo sad s već spomenutim stražnjim sjedalom koje se može pomicati za 140 mm.

Uz boju unutrašnjosti Titan crnu našeg testnog modela presvlake sjedala od tkanine 'R-Line' na sportskim komfornim prednjim sjedalima jako se lijepo uklapaju. Prednja sjedala su osim toga i grijana te imaju podesivu potporu za kralježnicu. Uz to, podesiva su po visini, a suvozačko se sjedalo preklapa prema naprijed.

Sportski dojam ostavlja i višenamjenski, trokraki upravljač s oznakom 'R' presvučen kožom, s funkcijom ručnog mjenjanja brzina s polugicama. Inače, ručica automatskog mjenjača je presvučena kožom. Pedale u našem modelu su sportske od brušenog nehrđajućeg čelika, a svemu tome lijepi dojam ostavlja i osvjetljenje prostora za noge naprijed. Tu su i aluminijske letvice R-Line na prednjem pragu.

No ono što je doista za pohvalu je nova generacija infotainment sustava u osvježenom T-Crossu. Središnji element u unutrašnjosti novog modela T-Cross je odvojeni infotainment zaslon. Dijagonala serijskog zaslona osjetljivog na dodir je 20,3 cm (8,0 inča), no kod našeg testnog R-Line modela je ugrađen zaslonom s dijagonalom ekrana od 23,4 cm (9,2 inča).

Osim toga, sve verzije modela s četvorim vratima i pet sjedala sada su serijski opremljene digitalnim instrumentima. Mi smo imali doplatni 'Digital Cockpit Pro' zaslon promjera veličine 25,4 cm (10,25").

Mi smo imali i doplatni navigacijski sustav 'Discover Pro', kao i doplatnu pripremu za telefon 'Comfort'.

Instrumentna ploča modela T-Cross također je potpuno redizajnirana: kao i u većim VW modelima, instrumentnu ploču karakteriziraju meko podstavljeni i znatno kvalitetniji površinski materijali. Isto vrijedi i za obloge prednjih vrata verzija opreme 'R-Line' (i 'Style'). Ručni klima-uređaj serijski je ugrađen u osvježenom T-Crossu, no mi smo imali doplatni automatski klima uređaj (Air Care Climatronic) s pozadinskim osvjetljenjem klizača na dodir.

Sustavi potpore vozaču

Kao jedno od rijetkih vozila u ovom segmentu, model T-Cross opcijski je opremljen sustavom 'Travel Assist'. Sustav potpora nudi potpomognuto uzdužno i poprečno vođenje. Ovisno o prometu ispred vozila i dopuštenoj brzini, model T-Cross može regulirati brzinu pomoću automatskog ubrzanja i kočenja. Sustav 'Travel Assist' pri tome, u okviru ograničenja sustava, u reguliranje također može uključiti ograničenja brzine, zavoje i kružne tokove.

Istovremeno, sustav 'Lane Assist' može zadržavati T-Cross unutar voznog traka. Kada je, kao u našem slučaju, novi T-Cross opremljen automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG, može automatski apsolvirati i vožnje s čestim zaustavljanjima i kretanjima ('Stop and Go').

U sklopu serijskog Paketa IQ Drive je uključeno i automatsko održavanje razmaka ACC i 'Front Assist' (do brzine 210 km/h) funkciju potpunog zaustavljanja vozila, što je moguće samo kod DSG modela.

Osim toga, imali smo i doplatnu praktičnu kameru za vožnju unatrag.

  • +43
Volkswagen T-Cross PA 1.5 TSI DSG R-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Četverocilindrični benzinac 1.5 TSI DSG snage 150 KS (110 kW)

Novi T-Cross pokreću tri dobro poznata, učinkovita benzinska TSI motora. Prva dva su varijante 1,0-litrenog trocilindraša snage 95 KS (70 kW) ili sada 116 KS (85 kW) (prije 110 KS/81 kW). Treći turbobenzinac, u našem slučaju, je 1,5-litreni (1498 cm³) četverocilindraš koji razvija 150 KS (110 kW), s najvećim okretnim momentom od lijepih 250 Nm pri 1500-3500 okr./min.

Nadalje, ovaj je motor opremljen aktivnim upravljanjem cilindrima i turbopunjačem s varijabilnom geometrijom turbine. Treba reći i kako je standardno opremljen izvrsnim 7-stupanjskim DSG automatskim mjenjačem s dvije spojke. Naravno, sve verzije imaju pogon na prednje kotače, bez opcije pogona na sva četiri kotača.

Što se performansi našeg testnog modela tiče, one su sljedeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 200 km/h. Spremnik goriva je 40 litara. Za ovakvo kompaktno vozilo ovo je i više nego dovoljan pogonski sklop, čak i za malo sportskiju vožnju.

Kad je riječ o emisijama, naš testni model prosječno u kombiniranim uvjetima ispušta 135 g/km C02 (WLTP), dok mu je potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima vožnje 6,1, l/100 km (WLTP).

Za kraj, cijena osvježenog T-Crossa kreće s modelom 1.0 TSI Life 75 KS od 19.999,54 eura, slijedi 1.0 TSI Life 115 KS od 20.573,60 eura, zatim 1.0 TSI DSG Life 115 KS od 21.859,49 eura, pa sve do modela 1.5 TSI DSG R-Line po cijeni od 25.642,62 eura. Uz doplate naš testni model stoji 30.349,28 eura (PDV i PPMV uključeni).