Tako to rade Amerikanci

Vraća se legendarni Chevrolet Blazer: Što je ostalo od terenca

20.02.2019 u 11:02

Bionic
Reading

Kad je Chevrolet objavio da će na tržište vratiti legendarno ime Blazer, zaljubljenici u terence s pogonom na sva četiri kotača širom SAD-a bili su oduševljeni

Smatralo se da će se Chevrolet vjerojatno vratiti u pravu terensku SUV igru zahvaljujući izuzetnoj popularnosti Jeep Wranglera i golemom interesu za još neviđeni, nadolazeći Ford Bronco 2020. godine. Ono što je brend imao na umu za Chevrolet Blazer prilikom predstavljanja na privatnom događaju u ljeto 2018. godine ljubitelje uopće nije ostavilo impresioniranima: više neće biti izdržljiv terenac, već stilski crossover SUV, koji bi trebao parirati Ford Edgu, Hyundai Santa Feu i Nissan Muranu. A to birano društvo konkurenata, bez obzira na sve njihove kvalitete, nije ono društvo pravih terenskih vozila u koje smo godinama ubrajali Blazer.

Chevrolet Blazer 2019 Izvor: Promo fotografije / Autor: GM

Unatoč svemu, taj potez ima smisla jer su SUV-ovi srednje veličine, poput Blazera, drugi najprodavaniji segment na tržištu (iza kompaktnih SUV-ova kao što je Chevroletov Equinox). I upravo je Blazer trebao popuniti Chevroletovu paletu, rekao bih, sličnih SUV-ova, a to su Blazer, Equinox, Trax i Traverse. No traži li tržište još jedan SUV u stilu crossovera? Je li Blazer dovoljno dobar da preotme kupce od svojih već popularnih konkurenata?

Ipak, Blazer duljine 4,86 metara i visine 1,7 metara ima jednu jako dobru karakteristiku - sofisticiraniju šasiju s prednjim ovjesom McPherson i multilink stražnjim ovjesom, a nalazi se na istom podvozju kao GMC Acadia, Cadillac XT5 i XT6. Širok je kao Equinox i gotovo jednako kao i mnogo veći Traverse, što mu daje osjećaj stabilnosti i uvjerljivosti na svim vrstama cestovnih površina. Upravljač ima osjećaj težine i kontrola karoserije je izvrsna, s vrlo malo naginjanja u zavojima ili prilikom naglih pokreta.

U ponudi su dva motora, a prvi je 2,5-litarski četverocilindrični benzinski Ecotec koji proizvodi 193 konjske snage i najvećeg okretnog momenta od 256 Nm, uparen s 9-brzinskim automatskim prijenosom s pogonom na prednjim kotačima. Pogon na sva četiri kotača nije opcija s četverocilindričnim motorom. Blazer s tim motorom lakši je za 400 kilograma u odnosu na model s motorom V-6 i to se osjeti u upravljanju i vožnji.

Drugi motor je GM-ov sveprisutni benzinac V-6 obujma 3,6 litara s 308 KS i najvećeg okretnog momenta od 367 Nm. Ovaj model dolazi u tri izvedbe, a najzanimljivija je sportska verzija RS. Pogon na sva četiri kotača je opcionalan na Blazeru V-6, a sofisticiraniji sustav AWD s dvostrukom spojkom može se dobiti i na izvedbama Premier i RS.

Bez obzira na Blazerovu razinu opreme, unutrašnjost pokazuje izravan utjecaj Camara, sportskog kupea - i to je uspješna integracija. Dizajn je sportski, a svatko tko je upoznat s Camarovim uređenjem kabine, naći će mnogo toga što mu se sviđa, od postavljanja multimedijskog zaslona do okruglih ventilacijskih prstenova koji također kontroliraju postavke temperature. Tipke su vješto smještene i sve je jednostavno za korištenje.

Što se cijena na tržištu SAD-a tiče, Blazer stoji od nešto malo manje od 30.000 dolara, pa sve do 55.000 dolara.

2019-chevrolet-blazer-2 (1)
  • 2019-chevrolet-blazer-2 (3)
  • 2019-chevrolet-blazer-2 (2)
  • 2019-chevrolet-blazer-2 (4)
  • 2019-chevrolet-blazer-2 (5)
  • 2019-chevrolet-blazer-2 (6)
    +4
Chevrolet Blazer 2019 Izvor: Promo fotografije / Autor: GM