u prodaji do kraja godine

Zavodljiva linija, genijalan prtljažnik i pogon budućnosti: Ford s Pumom puca ambiciozno

27.06.2019 u 10:18

Bionic
Reading

S inženjerske točke gledišta, najveći dobitak je Pumin novi 48-voltni blagi hibridni pogon koji se temelji na ažuriranoj verziji Fordova 1,0-litrenog Ecoboost benzinskog motora

Nakon što je Ford početkom travnja pokazao prvu fotografiju svog novog crossovera inspirarnim SUV-om pod nazivom Puma, sada imamo i cjelovite informacije o modelu od kojeg europska podružnica Ford ima velika očekivanja. Nova Puma ima klasičan naziv za automobil koji se suptilno, ali učinkovito, razlikuje od svojih SUV rivala. A konkurencija mu neće biti nimalo bezazlena, tu su: Volkswagen T-Roc, Toyota C-HR, Hyundai Kona, Kia Stonic i nadolazeće zamjene za Renault Captur i Opel Mokku. Impresivno društvo!

Prema Fordu, nova Puma ima tri izuzetne vrline: zavodljiv stil, genijalan stražnji utovarni prostor i novi 48-voltni blagi benzinski hibridni pogon.

Tekuće površine tijela karoserije razvijene su pod onim što dizajner George Saridakis označava politikom obrnutog klina (anti-wedge). Ono što on naziva 'odvojenim' prednjim i stražnjim svjetlima također su korak suprotan od trenutnih trendova za 'spajanje svega', navodi Saridakis navodeći trendovsku industrijsku modu svjetlosne trake preko cijelog stražnjeg kraja automobila.

Nova Ford Puma Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford Europe

Nova Puma temelji se na postojećoj Fordovoj globalnoj B platformi za male automobile, jednako kao i Fiesta, ali je fleksibilnost platforme omogućila da Puma bude vrlo precizno dimenzionirana. Tako je samo 30 mm viša od nove Fieste, a prednji sjedeći položaj je podignut isto toliko. Ovo je i dalje kompaktno vozilo, ali korisno je duže od Fieste, kao i šire, sa širim tragom kotača. I istiskuje iznenađujuću količinu unutarnjeg prostora iz vozila koje je manje od Focusa.

Saridakis kaže da su on i glavni inženjer projekta, Norbert Steffens, radili u styling studiju s 'kartonom i trakom' pokušavajući izvući maksimalni prostor za prtljagu iz Pumine strukture. Ovaj crossover ima 456 litara prostora za prtljagu, dok Focus ima samo 370 litara. To su postigli putem onoga što Ford naziva 'kutijom za niži teret'. Prerezana kroz pod prtljažnika, kutija je korisnog obujma od 80 litara i čak ima čep koji se može izvaditi na dnu kako bi se omogućilo da se taj prostor ispere.

Pumina kruta podnica prtljažnika može biti postavljena na tri različita načina: nisko, na vrhu kutije za prtljagu; na srednjoj visini, što pruža velikodušno skriveno skladište, a podnica se može i maknuti tako da se pričvrsti za stražnja sjedala.

Steffens je pokazao da je, s podignutim podom prtljažnika, moguće staviti predmete kao što je torba za golf okomito u stražnjem dijelu Pume zahvaljujući dodatnoj visini tereta koju nudi kutija. Čak je i stražnja polica promišljena kao lagana tkanina koja je pričvršćena na sama vrata prtljažnika, čime se izbjegava potreba za stavljanjem neke vrste pokrivača.

Ford Puma
  • Ford Puma
  • Ford Puma
  • Ford Puma
  • Ford Puma
  • Ford Puma
    +21
Nova Ford Puma Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford Europe

S inženjerske točke gledišta, najveći dobitak je Pumin novi 48-voltni blagi hibridni pogon. On se temelji na ažuriranoj verziji Fordova 1,0-litrenog Ecoboost benzinskog motora i zamjenjuje konvencionalni alternator s integriranim starterom /generatorom od 11,5 kW (koji se naziva BISG ili Belt-Driven Integrated Starter Generator). Dolazit će u dvije verzije jačine; 125 KS i 155 KS, a snažnija verzija dolazi uz sedmerobrzinski mjenjač s dvije spojke. BISG je spojen s motorom preko remena i radi u dva smjera: može se koristiti pri kočenju i zaustavljanju kako bi se povratila energija (koja je pohranjena u maloj litij-ionskoj bateriji), a također može pomoći pri ubrzavanju motora. Ford kaže da je hibridna pomoć omogućila snižavanje omjera kompresije motora i ugradnju većeg turbopunjača, budući da BISG može ublažiti turbo rupu i održati motor bržim.

Učinkovitost pri nižim brzinama posebno je poboljšana, kaže Steffens, s čak 50 posto više okretnog momenta u ponudi. To poboljšava ekonomičnost potrošnje goriva za oko 9 posto na testu ekonomičnosti WLTP-a. Ovaj trocilindrični motor također se može prebaciti na rad s dva cilindra kako bi se uštedjelo na gorivu, a BISG u načinu zaustavljanja/pokretanja može ponovno pokrenuti motor za 300 milisekundi. Ford kaže da će ukupna emisija prema WLTP-u biti 124 g/km CO2.

Dizelski 1,5-litreni motor s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa također će biti ponuđen i očekuje se emisija CO2 od 123 g/km.

Što se tiče upravljanja, Puma dobiva novu postavku za elektronički servo upravljač, tvrđi priključak za stražnju osovinu i glavčine kotača s pet vijaka za kruće pričvršćivanje kotača u usporedbi s Fiestom na kojoj se temelji.

Fordove nade za Pumu odražavaju se i na popisu opcijske opreme. Bit će to jedan od prvih Fordovih modela koji će preuzeti lokalne informacije o opasnostima iz HERE podatkovne mreže, primajući na primjer ažuriranja prometnih čepova, sudara, leda i upozorenja na rupe. Prilagodljivi tempomat, informacije o mrtvom kutu, pomoć pri sudaru prije sudara, pa čak i prednja sjedala s lumbalnom masažom, pokazuju kako Ford želi kombinirati potencijal izvedbe na razini izvedbe u paketu pogodnom za grad.

Na pitanje zašto se Ford ponovno odlučio ponuditi dizelske motore, uz novi 48-voltni blago hibridni benzinski motor, Norbert Steffens, glavni inženjer Ford Pume, rekao je: '1.5-litreni dizelski motor još uvijek je nešto ekonomičniji od novog hibridnog benzinca prema testnim uvjetima WLTP-a. Apsolutno vjerujemo da su najnoviji dizelski motori sada potpuno čisti (po pitanju onečišćenja) poput benzinskih. Dizelski motor Pume ima spremnik uree od 12 litara koji će trebati ponovno punjenje između svakih 2500 i 6000 kilometara, a zimski uvjeti i puno kratkih putovanja znači mnogo više redovitih Adblue punjenja, ali tako osiguravamo najmanje zagađenje'.

Puma će se početi prodavati krajem godine, a proizvodit će se u Fordovoj rumunjskoj tvornici u Krajovi.