Europsko vijeće izdavača (EPC) prijavilo je u petak Google Europskoj komisiji, tvrdeći da krši propise o ravnopravnom natjecanju u sektoru digitalnog oglašavanja
Alphabetov Google uprihodio je u 2020. godini 147 milijardi dolara od internetskih oglasa, više od bilo koje druge tvrtke na svijetu. Oglase objavljuje na rezultatima pretraživanja, na YouTubeu i Gmailu i oni čine većinu njegovih prihoda i dobiti.
Oko 16 posto prihoda donosi mu tehnologija koju medijske tvrtke koriste za prodaju oglasa na svojim internetskim stranicama i u aplikacijama.
Europska komisija u lipnju je otvorila istragu kako bi utvrdila daje li Google prednost svojim tehnološkim uslugama za oglašavanje na mreži na štetu konkurenata, oglašivača i internetskih izdavača.
Udruga izdavača, čiji su članovi Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News i Editorial Prensa Iberica, prijavilo je softverskog diva Europskoj komisiji, tvrdeći da ih oglašivačkom tehnologijom drži u šaci.
„Krajnje je vrijeme da Europska komisija Googleu propiše mjere koje će uistinu promijeniti, a ne samo otežati njegovo ponašanje", rekao je predsjednik EPC-a Christian Van Thillo.
"Google je uspostavio potpunu kontrolu nad lancem vrijednosti oglašivačke tehnologije, hvaleći se tržišnim udjelima od čak 90 do 100 posto”, naglasio je Van Thillo.
Google je poručio da izdavači imaju koristi od usluga koje nudi njegova tehnologija oglašavanja.
„Kada izdavači odluče koristiti naše usluge oglašavanja, zadržavaju većinu prihoda. Mi svake godine izdavačkim partnerima u našoj oglasnoj mreži izravno isplaćujemo milijarde dolara", rekla je glasnogovornica američke kompanije.
Europska povjerenica Margrethe Vestager izrekla je Googleu proteklih godina više od osam milijardi eura kazni zbog kršenja pravila tržišnog natjecanja u tri slučaja, podsjeća Reuters.