VELIKI PRIJEVOZNIK OČAJAN

Grčićevih 20 lipa trošarina pojest će nam dva milijuna kuna zarade

04.05.2015 u 13:20

Bionic
Reading

Nisu ni pozvali novinare kako bi se pohvalili s 15 novih MANN-ovih kiperica za rasuti teret s 15 poluprikolica namijenjenih prijevozu poljoprivrednih proizvoda. Nakon kupnje 20 šlepera 24. veljače i rekordne 2014. u kojoj su flotu povećali za čak 98 novih kamiona, u Ricardu, najvećem domaćem teretnom prijevozniku, to više ne smatraju dostojnim medijske pozornosti

Već 28. svibnja stiže im 15 novih hladnjača istog proizvođača, čime zaokružuju ovogodišnje ulaganje u vozni park u vrijednosti od 6,5 milijuna eura.

'To su najnoviji motori generacije euro 6. Kamioni su nosivosti 40 tona bruto, dakle hladnjača prevozi 22,5 tone tereta (jer prazna je teška 17,5 tona), a rasutog tereta prevoze 26,5 tona', kaže nam Milan Vrdoljak, predsjednik Uprave i suvlasnik Ricarda d.o.o. iz Darde, nedaleko od Osijeka.

O uvjetima kupnje nerado govori, no priznaje da su kao dugogodišnji ozbiljan poslovni partner postigli nešto povoljniju cijenu i kamatu na petogodišnji kredit nižu od pet posto.

Otkako je s partnerom Darkom Rimcem prije 23 godine kupio prvi manji kamion, neprestano ulažu u razvoj i danas je njihovih 250 kamiona, od čega 220 velikih, na cestama Engleske, Francuske, Belgije, Nizozemske, Njemačke, Španjolske, Poljske, Mađarske, Slovačke, Češke, rjeđe i po Grčkoj, Turskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj...

Ukradeni kamion odmah pronašli

Vozila su zadnja riječ tehnologije. U kamione su ugrađena tablet računala na kojima vozači elektroničkom poštom dobiju nalog za vožnju i rutu kretanja. Kada to potvrde i nakon što obave dostavu, skeniraju potpisan dokument i na isti ga način šalju. Iskusniji vozači često obučavaju nove kolege putujući s njima u kabini. Vozila imaju ugrađen i GPS pomoću kojega su nedavno brzo pronašli kamion ukraden s parkirališta. Vozač je iščupao tablet i bacio ga skupa s mobitelom na Jankomir, ali nije znao da je GPS uređaj ugrađen duboko u motoru pa su ga lako locirali i vratili.

'Pedesetak vozila nam je stalno na putu, a barem desetak u Engleskoj. Prelazimo više od dvadeset milijuna kilometara godišnje. Puno radimo u poljoprivredi i najviše prevozimo hranu. Na lokalnim vožnjama potrošnja goriva se povećava i do 45 litara na sto kilometara, pa nas pogađaju nestabilni uvjeti poslovanja. Tako ćemo nedavno povećanje trošarina za 20 lipa po litri goriva godišnje platiti gotovo dva milijuna kuna više i ne mogu se složiti s potpredsjednikom Vlade Grčićem da je to samo neznatno povećanje troškova, jer mi ih ne možemo automatski prebaciti na naše klijente', ističe Vrdoljak.

Koliko brzo rastu, govore i prihodi koji su od 82 milijuna kuna 2013. narasli na čak 182 milijuna kuna prošle godine. Rezultati su još bolji kada se zna da su preklani imali i maloprodaju koja im je donijela 14 milijuna kuna, a lani su je iznajmili Konzumu i otad se bave samo prijevozom robe. Danas zapošljavaju više od 300 ljudi, a početkom 2014. imali su ih 'samo' 166!