Sva tri hrvatska željeznička poduzeća imaju perspektivu, siguran put razvoja i mogućnost dobrog rada i napredovanja, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić na današnjoj konferenciji za novinare u povodu Dana Hrvatskih željeznica
Podsjećajući da gašenjem HŽ Holdinga, od 1. studenoga prošle godine u Hrvatskoj posluju tri zasebna poduzeća - HŽ Infrastruktura, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo, Hajdaš Dončić je današnju presicu usporedio s karminama jer više nema jedinstvenog sustava hrvatskih željeznica, no potom je nastavio u vedrijem tonu.
Kaže da je najzadovoljniji s HŽ Infrastrukturom koja provodi niz investicijskih aktivnosti obnove pruga i druge željezničke infrastrukture.
Izdvojio je kako su pred završetkom pripreme za raspisivanje natječaja za modernizaciju pruga Dugo Selo - Križevci i Sveti Ivan Žabno - Gradec. Natječaj za dionicu Dugo Selo - Sveti Ivan Žabno trebao bi po njegovim riječima biti raspisan 15. listopada, s vrijednošću radova od 220 milijuna eura.
HŽ Infrastruktura će po njegovim riječima ove godine iz vlastitih sredstava investirati dvije milijarde kuna, a kako je najavio, od početka iduće godine Infrastrukturi bi trebao pripasti i dio sredstava koji se prikupi iz cijene goriva.
Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza kazao je da je restrukturiranje u punom jeku te za idući tjedan najavio izbor financijske institucije koja bi trebala pratiti kupnju 44 nova vlaka koje će graditi Končar i Gredelj. Ugovor za gradnju trebao bi biti potpisan u studenom, a potom bi za 14 mjeseci trebao biti gotov prvi vlak te iza njega svaki mjesec po jedan.
HŽ Cargo pak očekuje prodaja 75-postotnog udjela, a Hajdaš Dončić očekuje da bi za tri - četiri tjedan s rumunjskim partnerom mogli biti usklađeni ugovori za dovršetak toga posla.