ISTRAŽIVANJE

Hrvatski hotelijeri najoptimističniji u Europi

19.03.2009 u 15:38

Bionic
Reading

Iako se naizgled ne čini tako, hrvatski hotelijeri, uspoređujući ih s kolegama iz konkurentnih zemalja, prilično su optimistični glede prognoza za turističku sezonu 2009.

Tri posto manja zauzetost, 0,5 posto niža ostvarena cijena i oko tri posto manji prihod brojke su koje hrvatski hotelijeri ove godine vjeruju da će ostvariti, pokazalo je tradicionalno istraživanje konzultantske tvrtke Horwath Consulting Zagreb, provedeno među 59 hotelijera i 80 najboljih hotela u Hrvatskoj, prenosi Lider.

Na temelju analize nekoliko mediteranskih zemalja (Španjolska, Francuska, Italija, Crna Gora, Hrvatska) proizlazi da je prosječno očekivanje hotelijera za 2009. godinu smanjenje zauzetosti od 6,3 posto i smanjenje prosječnih ostvarenih cijena od 5,6 posto. Očekivanja hrvatskih hotelijera su 28 posto manje pesimistična od prosječnih svjetskih očekivanja u toj branši.

Najcrnje prognoze dali su hoteli s pet zvjezdica na obali, s argumentima negativnog utjecaja globalne ekonomske situacije i stanja na dioničkim tržištima. S druge strane, hotelijeri očekuju da će valutni tečaj pozitivno utjecati na rezultate hotelijerstva i konkurenciju ne smatraju važnim faktorom u procjeni poslovanja. Najveći pad potražnje očekuje se s tržišta odmorišnih grupa i individualnih gostiju, dok najmanji pad potražnje očekuju od MICE segmenta i poslovnog turizma, što je pak suprotno od svjetskih predviđanja. Prema istraživanju Horwath Consultinga prosječna zauzetost hotelskih soba u Hrvatskoj ove će godine iznositi 47 posto, a prosječna cijena 62 eura, što je neznatno smanjenje u usporedbi s konkurencijom.

Također, prosječni prihod po sobi iznosit će 17.900 eura, što je tri posto manje nego lani. 'Hrvatski hotelijeri iskazali su dozu optimizma za ovu godinu, no istraživanje je rađeno u siječnju i veljači pa mislimo da su neki od njih u međuvremenu smanjili očekivanja. Svjetske analize pokazuju da se ne ostvaruje očekivani plan bukinga i hotelijeri će najvjerojatnije ući u last minute ponude gdje će se ostvarivati veći popusti od očekivanih, a i pad potražnje vjerojatno će biti veći od tri posto, koliko hotelijeri trenutačno predviđaju', komentirala je direktorica Horwath Consultinga Zagreb, Sanja Čižmar.