HŽ Putnički prijevoz kreće u nabavku 44 nova vlaka, a počinje i intenzivnija obnova i modernizacija riječkog željezničkog pravca, glavni su zaključci s današnje sjednice Vladinog Povjerenstva za željeznicu o kojima je nakon sjednice izvijestio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić
Detalji natječaja i cijene vlakova bit će poznati u sljedećih 14 dana, a na natječaju velike šanse ima domaća industrija, odnosno Gredelj i Končar, rekao je Hajdaš Dončić u izjavi novinarima.
HŽ Putnički prijevoz naručit će 44 vlaka od čega 32 elektromotorna (po 16 za gradski i regionalni prijevoz) te 12 dizelskih vlakova za regionalni prijevoz u Hrvatskoj.
Povjerenstvo za željeznicu razmatralo je danas i izvještaj oko 40 stručnjaka koji su detaljno analizirali riječki željeznički pravac i mogućnosti njegova razvoja, rekao je Hajdaš Dončić.
Sadašnji kapacitet Luke Rijeka je 150 tisuća kontejnerskih jedinica, a proširenjem Brajdice i Zagrebačke obale u prve dvije faze taj kapacitet može biti povećan na maksimalno milijun i dvjesto tisuća, čime je definiran riječki prijevozni pravac odnosno način njegove izgradnje, kazao je Hajdaš Dončić.
Pritom se dionica Skradnik - Zagreb projektira sredstvima Europske unije i taj bi posao trebao biti završen 2015. godine. Radi se o novoj dvokolosječnoj pruzi, a dio od Skradnika, preko Delnica i Škrljeva do Rijeke će se 'ispleglati', što znači da će na većini tog pravca biti dvokolosječna pruga, osim od Delnica do Skradnika gdje će ostati jednokolosječna, izvijestio je ministar. Završetak svih tih radova predviđen je 2019. godine.
Prema Hajdaš Dončićevim riječima, nova obnovljena pruga riječkog prometnog pravca, koji počinje u Rijeci i ide prema Botovu i Mađarskoj, je apsolutno zadovoljavajuća za budući teretni promet u riječkoj luci.
Kad je riječ o uključivanju hrvatskih prometnih koridora u europsku TEN-T mrežu, koja omogućuje sufinanciranje infrastrukture, Europska komisija je predložila da hrvatski prometni pravci koji ulaze u tu mrežu budu isključivo robni pravci, naglašava Hajdaš Dončić te dodaje da za razvoj putničkog pravca između Rijeke i Zagreba nema dovoljno ekonomskih pokazatelja.
Međutim, razvojem teretnog prometa i povećanjem brzine vlakova na 120 kilometara na sat, 2019. godine će putnički vlakovi između Zagreba i Rijeke voziti dva i pol sata što je sat i pol manje nego sada, kaže Hajdaš Dončić.
Na pitanje koliko je radnika do sada napustilo HŽ od 2.700 koliko je planirano, rekao je da je do sada 700 radnika potpisalo ili će potpisati ugovor o odlasku uz stimulativne otpremnine od najviše 200 tisuća kuna bruto.
Plan restrukturiranja ide dobro i usuglašen je sa sindikatima, a višak se rješava bez prevelikih udara, kazao je Hajdaš Dončić.