b.creative

Kreativci na okupu: 'ABBA je imala veće prihode od Volva'

24.10.2019 u 15:03

Bionic
Reading

Kreativna i kulturna industrija okuplja se u Zagrebu na b.creative konferenciji. U fokusu će im biti financiranje kreativnih i kulturnih industrija

'Svi misle da bi kultura trebala biti na državnom proračunu. Nas kulturnjake to smeta. ABBA je u svoje najbolje doba imala puno veći prihod od Volva. U Europi najveći prihod ima likovna umjetnost. Kao industrija možemo biti snažni i moćni,“ rekla je Ivana Nikolić Popović, predsjednica Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija najavljujući konferenciju b.creative koju zajednički organiziraju s Hrvatskom gospodarskom komorom i agencijom KEA European Affairs, koju je osnovala Europska komisija, 24. i 25. listopada u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti.

Dodala je kako je financiranje kreativnih i kulturnih industrija kao ključnu temu konferencije, a na konferenciji će također biti predstavljen i Garancijski program Europskog investicijskog fonda za kreativne sektore, kao i mogućnosti dobivanja sredstava potpore.

Kreativci ne vole da nas se zove industrijom. S druge strane, javnost ne razumije koliko pridonosimo svim ostalim gospodarskim granama. Nema ništa oko nas što nije dizajnirano,“ naglasila je.

'Kulturne i kreativne industrije zapošljavaju veliki udio visokoobrazovanih mladih kadrova i privlače poslovni sektor i ulaganja, što osigurava visok udio u BDP-u. Pojedine zemlje, kao što su Engleska, Danska, Norveška, Austrija i Njemačka, uložile su u kreativne i kulturne industrije na strateškom nacionalnom nivou. Time su ove grane postale pokretač ekonomije, uz pozitivan efekt koji se prelijeva na sve segmente gospodarstva. To je priča kojoj i mi trebamo težiti,“ rekao je potpredsjednik HGK za industriju i energetiku Tomislav Radoš povodom otvorenja konferencije b.creative.

„I Europi je trebalo vremena da shvati vrijednost sektora. Veća je industrija od autoindustrije, farmaceutske industrije. Nije toliko glasna jer je sastavljena od manjih jedinica, pojedinaca i malih i srednjih poduzeća. Zato trebamo podići svijest o njezinom potencijalu,“ rekao je izvršni direktor KEA European Affairs Philippe Kern, naglasivši da je napokon prepoznato da se kultura može financirati i sredstvima EU fondova, pri čemu su dostupna sredstva često duplo veća od prosječnog proračuna ministarstava kulture.

'Trebamo inovaciju u gospodarstvu gledati i kroz prizmu mašte i tehnologije, inženjeri trebaju surađivati s umjetnicima za napredak', rekao je Kern.