U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine prodano 9.763 novih putničkih vozila, što je 7,2 posto manje nego u istom razdoblju lani kada ih je prodano 10.519, dok je samo u ožujku prodano 3.882 novih vozila, pad od 6,8 posto, podaci su Promocije plus.
U dosadašnjem dijelu godine najviše novih vozila prodala je Škoda, njih 1.068, pa taj proizvođač ima udjel od 10,9 posto u ukupnoj prodaji. Slijedi Volkswagen, iz istog koncerna, s 918 prodanih vozila i udjelom od 9,4 posto, dok je treća Kia, s 838 prodanih vozila i udjelom od 8,5 posto. Udjel od 6,6 posto u ukupnoj prodaji novih auta u Hrvatskoj Toyota, sa 642 prodana vozila te Hyundai, koji ih je prodao tek sedam manje.
Hyundai, međutim, ima najprodavaniji model u ožujku - njihov Tucson kupilo je 125 vozača. Samo četiri vozila manje odabrali su kupci Opela Mokke, dok je Kiu XCeed odabralo njih 113. Više od stotinu prodanih vozila, točnije 107, ima još i Dacia sa svojim modelom Sandero.
Od svih prodanih vozila, više od polovine bili su benzinci, njih 4.987 ili 51,1 posto. S druge strane i dalje rapidno pada broj prodanih novih dizelaša, u dosadašnjem dijelu godine prodano ih je 1.920, odnosno tek 19,7 posto od ukupnog broja. Jedan od razloga je i skupi dizel, koji je godinama ranije bio dosta jeftiniji od benzina, a sada ga je premašio po cijeni.
Manja prodaja dizelaša djelomično se kompenzira sve većim udjelom hibrida tako da je u od siječnja do kraja ožujka hibridni pogon odabrao 2.231 kupac ili 22,9 posto. Nadalje, vozila na plinski pogon prodano je 375 odnosno 3,8 posto, a električnih auta svega 250 ili 2,6 posto.