S blagdanskim, produženim vikendom pred vratima, na samom početku sezone druženja na otvorenom, najveća hrvatska platforma za usporedbu cijena i proizvoda Jeftinije.hr provjerila je trendove online potražnje i primijetila nekoliko zanimljivih obrazaca ponašanja domaćih online potrošača
Podaci Jeftinije.hr pokazuju da je u proteklih 30 dana značajno porasla potražnja potrošača u kategorijama malih kućanskih aparata, hrane i pića, dječjih vrtnih igračaka i vrtnog alata.
Kupci pripremaju svoje blagdanske trpeze
Većina trenutno najtraženijih proizvoda će vrlo vjerojatno završiti na blagdanskom stolu, u obliku tradicionalnog uskrsnog doručka ili drugih blagdanskih gozbi koje planiramo za obitelj i prijatelje. Podaci Jeftinije.hr pokazuju kako je u posljednjih 30 dana porasla potražnja za malim kućanskim aparatima i to za gotovo 30 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pojedinačno, najveći rast zabilježen je u kategorijama blendera (+126 posto), električnih tava (+101 posto), friteza (+92 posto) te, zanimljivo, potražnja za aparatima za sladoled koja je porasla za čak 496 posto.
Analiza podataka otkrila je i porast potražnje u kategoriji koja nije nužno jedna od dominantnih kada je u pitanju online prodaja, a to je kategorija proizvoda iz supermarketa, odnosno različitih vrsta hrane i pića. Potražnja u kategoriji Supermarket na portalu Jeftinije.hr porasla je za 28 posto u odnosu na prošlu godinu, a najtraženiji su bili proizvodi za doručak i užinu (+ 94 posto), mliječni proizvodi i jaja (+43 posto), meso i riba (+78 posto) te bezalkoholna pića (+53 posto).
USKRS I USKRSNI PONEDJELJAK
Provjerite kako trgovine rade za uskrsne blagdane, mnoge zatvaraju vrata
Ne samo za stolom – obitelji će se okupljati i družiti i – u vrtu
Analizom potražnje na portalu Jeftinije.hr, primijećen je i značajan porast potražnje u kategorijama proizvoda za rad u vrtu, setovima dječjih igrališta za igru na otvorenom te za vrtnim namještajem. U drugoj polovici ožujka značajno je porasla potražnja za vrtnim stolicama (+141 posto), dječjim vrtnim igralištima (+129 posto) i pergolama (+30 posto).
Može se zaključiti kako potrošači nadopunjavaju tradicionalne proizvode s onima koji omogućuju očuvanje tradicionalnih vrijednosti. Druženje s obitelji u urednom, njegovanom vrtu, balkonu ili terasi, zabava s najmlađim članovima obitelji, uživanje u udobnom vrtnom namještaju… Sve to upućuje na činjenicu da potrošači, možda čak i više nego ranije – cijene trenutke koje će provesti sa svojim najmilijima.
Uz to, mnogi se slažu da je uređenje vrta i okućnice jedan od oblika alternativne štednje, odnosno investicije kojom se povećava vrijednost imovine, a sve to itekako ima smisla u svjetlu neizvjesne i dugotrajne gospodarske situacije koja je pred nama. Bez obzira na vremensku prognozu, čini se da će se dio blagdanskih druženja ovog produženog vikenda svakako preseliti u vrtove.