Pobrinite se da sve što objavljujete prati misiju i viziju vaše tvrtke. Za dobar sadržaj bilo bi najbolje angažirati content managera, osobu koja će upoznati vas, vašu publiku i koja će, u skladu s tim, napraviti, urediti i prilagoditi sve sadržaje što će vas predstavljati pred publikom
Bilo da postavljate web stranicu na noge ili da želite dobar i kvalitetan oglas, svakako potražite osobu koja će sadržaj pretvoriti u poruku što je želite poslati publici. Prema definiciji, content manager (urednik sadržaja) osoba je koja se brine o tome da kompletan sadržaj bude aktualan i u skladu s vašom misijom i ciljevima. Ako govorimo o sadržaju vaše stranice, onda to znači da će content manager upoznati vas, vašu publiku i sve što se tiče samog brenda te da će u skladu s tim napraviti, urediti i prilagoditi sve sadržaje koji će vas predstavljati u javnosti. Kad kažemo sadržaj, tad mislimo na ilustracije, fotografije, video, opisne tekstove, blogove, članke (stručne ili informativne), a na koncu će se pozabaviti i vašom prezentacijom na društvenim mrežama te drugim marketinškim i oglašivačkim aktivnostima.
Sve to obavlja jedna osoba?
Content manager u manjim tvrtkama osoba je koja producira i uređuje vlastiti sadržaj, no u velikim tvrtkama i korporacijama obavlja koordinatorske poslove i bliži je project coordinatoru koji umrežuje i vodi spisatelje, fotografe, snimatelje i dizajnere te pazi da sve bude isporučeno na vrijeme, u skladu sa željama klijenta. Ponekad to uključuje analizu tržišta te kreiranje projekata i kampanja u skladu s godišnjim planovima i ciljevima klijenta, pa je izrazito bitno da ova osoba poznaje sve dijelove marketinškog procesa prije nego što bilo koji sadržaj izađe pred publiku. Upravo zbog zahtjevnog i kompleksnog procesa najbolje bi bilo unajmiti stručnjake iz marketinške agencije koja vam može jamčiti vrhunsku produkciju svakog dijela sadržaja i skupa s vama graditi sliku o vašem brendu.
Što sve mora znati raditi content manager?
U današnje vrijeme content manageri najčešće dolaze iz novinarskih i marketinških miljea. Osobe su to koje osim osnovne djelatnosti koju obavljaju posjeduju još nekoliko vještina. Ovo su najvažnije od njih…
Spisateljski dar i nešto mašte
Da biste znali stvoriti sadržaj, najprije ga morate stvoriti u svojoj glavi. Naravno, u skladu s pričom koju želi ispričati klijent. Kad ideja nastane, nastaje i njezina skica, a potom se ona pretvara u redove teksta koji se objavljuje. Content manager s 'glavom i repom' treba znati i moći dobro oblikovati priču te imati uredničke sposobnosti koje će mu pomoći s tekstovima koji dolaze od klijenta ili trećih strana.
Tehničke sposobnosti
Što više znate, bolje je. Svaka stranica uređuje se kroz njen CMS sustav pa je poznavanje zaleđa stranice benefit svakog profesionalca zaduženog za sadržaj. Još ako tome pridodate poznavanje stilskih programskih jezika (prepoznavanje dijelova napisanih u primjerice CSS-u), na konju ste! Sposobnost da pročitate što se tamo skriva te prepoznate i uklonite eventualni problem učinit će vas Supermanom u branši.
Novi mediji su novi jer…
Njima vladaju novi klinci. Šalimo se, ali ovo je djelomično točno. Svi mi koji se služimo društvenim mrežama (od cca 2007. naovamo) neki smo novi klinci na internetu te je vrlo bitno poznavanje ponašanja i jezika. Ako je sadržaj dobar, on će se lajkati, šerati, komentirati i zato je bitno – slušajte, osluškujte, promatrajte, proučavajte. Pogledajte publiku u oči i dajte im ono što žele dobiti.
Upoznajte i kolege
Svi mi koji radimo na webu napustili smo stare principe rada i zaboravili na redaktore, tiskare, mašine… Nama su bitni developeri i dizajneri. Zato moramo slušati što oni rade i učiti od njih. Zahvaljujući upravo toj grupi profesionalaca shvatit ćemo što su UX i UI te s programerima i dizajnerima stvarati pročelje stranice koju će publika voljeti i željeti koristiti. Zato je imperativ poznavati osnovne elemente stranice i zadržati je u vrhu tražilice. Osim toga, vrlo je bitno i korisno moći pročitati i analitiku stranice ne biste li na koncu mogli poboljšati doseg i usmjeriti sve na ciljnu skupinu kojoj težite. Na taj način znat ćete kad, kako i otkud dolazi vaša publika te što im se na vašoj stranici najviše sviđa. Zahvaljujući tome nećete previše misliti o sadržaju koji im trebate isporučiti u budućnosti. Osluškujući njihovo bilo, reagirat ćete pravovremeno adekvatnim sadržajem. Što bi rekli Amerikanci: win-win.