kvar uređaja

Stručnjakinja objašnjava što zapravo pokriva jamstvo i kako se kupci mogu najbolje zaštititi kod kupnje novih uređaja

18.10.2021 u 11:29

Bionic
Reading

Zakonsko jamstvo vrijedi dvije godine i za proizvod odgovara trgovac pa je trgovina u kojoj je kupljen prva adresa na koju se treba obratiti u slučaju kvara. No, trgovac ili proizvođač često će vam ponuditi i komercijalno jamstvo, koje se u pravilu dodatno plaća

'Razlika između komercijalnog jamstva i zakonskog bi trebala biti upravo u tome što komercijalna jamstva trebaju nuditi neke ekstra situacije. Npr. mobitel ili neki drugi tehnički proizvod je upao u vodu, došlo je do neke situacije koju smo mi prouzrokovali pa je došlo do kvarenja uređaja', objašnjava za HTV Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača iz Osijeka.

Dodaje da je komercijalno jamstvo gotovo identično zakonskom pa ga potrošač nema razloga kupiti. Mnogi se potrošači odlučuju na produljeno jamstvo. Ističe da je zakonsko jamstvo obvezno dok se kod većine aparata produljeno jamstvo poklanja kupcu kao dokaz o kvaliteti uređaja.

'Jednako se koriste zakonsko i produljeno jamstvo', kaže Dragan Bošnjak, voditelj poslovnice Elipsa iz Osijeka.

U osječkom Centru za informiranje i edukaciju potrošača kažu da se produljeno jamstvo najčešće dodatno plaća te potrošačima vrlo rijetko savjetuju da se pozivaju na jamstva prilikom kvara na uređaju.

'Češće se pozivaju na ovu odgovornost za materijalne nedostatke koja je isto definirana Zakonom o obveznim odnosima. Isto vrijedi dvije godine. Ali ako potrošač reklamira u roku od šest mjeseci smatra se da je stvar imala određeni materijalni nedostatak od trenutka kad je uzeta, odnosno preuzeta iz same trgovine', kaže Popović Filipović.

televizor
  • televizor
  • televizor
  • televizor
  • televizor
Produljeno jamstvo najčešće dodatno plaća Izvor: Pixsell / Autor: Davorin Visnjic/PIXSELL

Bošnjak ističe kako pritužbe u redovnom zakonskom roku nisu ništa veće nego u produljenom jamstvenom roku. Dodaje kako mu je teško govoriti o postotcima jer sve ovisi i o brendu. Pritužbi, kaže, ima, ali se nastoji što jednostavnije i brže pomoći kupcu.

Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača u Osijeku, kaže kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku.

'Najteže je ostvariti ta prava jer trgovac, odnosno proizvođač, želi da se sam uređaj servisira, što mi apsolutno ne prihvaćamo kada se radi o uređaju tek kupljenom, kad je prošlo nekoliko mjeseci, mjesec dana, pojašnjava. I u tim slučajevima, dodaje, savjetuju potrošača te inzistiraju da trgovac taj uređaj zamijeni ili pak potrošaču vrati novac kako bi on mogao negdje drugdje kupiti novi uređaj. Iskustva govore da produljeno jamstvo od tri, pet, pa i sedam godina itekako utječe na odabir uređaja.

'Moram istaknuti da je produljeno jamstvo vrlo bitan segment u prodaji, jer daje dodatnu sigurnost kupcima da proizvod koji kupuju ipak ima svoju kvalitetu, a u to se uvjeravaju na način da dobivaju to produljeno jamstvo', komentira Dragan Bošnjak.

Potrošačima koji će uskoro u kupnju novih uređaja, iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača savjetuju da se dobro informiraju o komercijalnim i produljenim jamstvima i njihovim prednostima.