Trgovački lanac Tommy poslao je dobavljačima apel ispunjenje kojega bi trebalo dovesti do smanjivanja cijena u njihovim trgovinama. Iz dopisa se jasno vidi da smatraju da su cijene u dućanima (pre)visoke upravo zbog visokih cijena dobavljača i proizvođača
Od dobavljača zato traže da svoje cijene spuste na razinu od 31. prosinca 2024., odnosno prije poskupljenja, a ako to ne žele učiniti, Tommy zadržava pravo da njihove proizvode ne pradju u svojim trgovinama. Od dobavljača također traže da im 'omoguće ili bar ne blokiraju' izravan kontakt s proizvođačima, navodeći da posrednici poskupljuju lanac opskrbe.
Kad je riječ o proizvođačima, iz Tommyja ih izravno prozivaju zbog toga što su im cijene za inozemno tržište niže od onih koje imaju za hrvatsko. Stoga ih pozivaju da izjednače cijene na domaćem tržištu s onima koje imaju za inozemna tržišta da bi se konačna cijena za kupca u dućanima mogla sniziti.
>>> Pogledajte koje će biti maksimalne cijene za novih 40 proizvoda
Na apel su se odlučili zato što se stvorio dojam da je visoka razina cijena isključivo rezultat njihove poslovne politike, a da se zanemaruje širi kontekst, odnosno utjecaj svih sudionika u opskrbnom lancu, što u konačnici može dugoročno ugroziti stabilnost i održivost poslovanja.
U nastavku donosimo tri poslovne odluke koje je Tommy donio i o njima obavijestio dobavljače:
1. Počevši od 01.02.2025. do daljnjega ne prihvaćamo izmjene cjenika s najavljenim povećanjima cijena te očekujemo da takve cijene vratite na razinu od 31.12.2024., odnosno od prije poskupljenja. U slučaju da ipak ostanete pri zahtjevu za primjenom takvih cijena i cjenika, zadržavamo pravo da takve proizvode izlistamo iz asortimana i s naših polica.
2. Za dobavljače koji se pojavljuju kao isključivi uvoznici i/iIi distributeri na našem tržištu za odredene proizvode/brandove, očekujemo da nam omoguće ili barem ne blokiraju izravnu suradnju s proizvodačima. Naime, model rada u kojem se izmedu proizvodača i trgovačkog lanca pojavljuju najprije uvoznik, a zatim i distributer, zastario je, nepotreban i štetan jer smo investirali u dostatne logističke kapacitete i ne trebaju nam posrednici koji, svatko na svojoj razini, dodatno poskupljuju lanac opskrbe.
3. Za domaće proizvodače koji prodaju svoje proizvode i na inozemnim tržištima očekujemo da ujednače prodajne cijene na izvoznim i domaćem tržištu, odnosno, da cijene na domaćem trźištu smanje na razinu izvoznih, kako bismo mogli i krajnju cijenu za naše potrošače sniziti i izbjeći pojave u kojima je domaći proizvod jeftiniji na policama trgovina u susjednim državama.