Odluka hrvatske Vlade prema kojoj će pet graničnih prijelaza između Hrvatske i BiH biti nedostupno za kamione čija nosivost prelazi 7,5 tona izazvala je lavinu oštrih reakcija u BiH, a očekivano, najglasniji su prijevoznici, koji važu svoje naredne korake, pa su na stolu, između ostalog, blokade puteva i granica
Hrvatska je, kako piše Dnevni Avaz, 20. svibnja donijela spornu odluku o prekategorizaciji svojih puteva, tako da njima neće biti dozvoljen tranzitni promet teretnjacima, a ta odluka stupa na snagu osam dana nakon donošenja. Kao posljedica toga granični prijelazi Ivanica - Gornji Brgat, Velika Kladuša - Maljevac, Brčko - Gunja, Strmica - Strmica i Osoje - Vinjani Gornji postat će nedostupni za veće teretnjake.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za međunarodni i unutrašnji transport Republike Srpske, rekao je da je za danas planiran sastanak prijevoznika.
'Organiziramo sastanak i najavljujemo blokade i štrajkove do konačnog rješenja. U pitanju su blokade graničnih prijelaza, carinskih terminala, puteva dok se ne riješi problem', ističe Grbić za Nezavisne novine.
Prema njegovim riječima, ovo je odluka koja je prijevoznike bacila na koljena zbog ogromnih gubitaka.
'Šteta je velika uslijed kilometraže koju moramo praviti zbog obilaska. Provodimo osam sati na graničnom prijelazu, iskucavamo sate vožnje, prelazimo u Hrvatsku i zaustavlja nas policija i kažnjava zbog prekoračenja sati vožnje. To je masovna pojava. Stanje je kaotično', rekao je Grbić.
Vojin Mitrović, ministar prometa i komunikacija BiH, očekuje da će problem biti riješen kada je u pitanju granični prijelaz u Velikoj Kladuši. Razgovarao je, kaže, s resornim hrvatskim ministrom, a koji je izrazio spremnost da se riješi ovaj problem.
'Praktično, ovaj dio BiH ostaje slijepo crijevo i jednostavno se ekonomski prosperitet tog dijela dovodi u pitanje ako to ostane na snazi', rekao je Mitrović.
Dodao je da će danas na sjednici Vijeća ministara imati ovo pitanje na dnevnom redu. Istakao je da su poduzeli određene aktivnosti, prije svega putem Transportne zajednice, a onda putem Europske komisije, da ukažu na ovaj problem koji je izuzetno bitan prije svega za područje USK, jer je situacija takva da tranzit robe koji ide preko Hrvatske praktično ne može ići preko Velike Kladuše, nego se usmjerava na Izačić i Bosansku Gradišku.