U srijedu su na snagu stupila nova pravila Europske Unije kojima se regulira tržište transporta. Velika je promjena što će vozači kamiona koji će prevoziti robu izvan svojih država gdje im je sjedište, morati biti plaćeni prema minimumu u toj državi.
U praksi, ako vozač kompanije registrirane u Hrvatskoj bude prevozio robu iz Njemačke za Francusku, morat će za to biti plaćen prema minimalnoj satnici u tim državama, a ne biti pokriven plaćom u Hrvatskoj. To se ne odnosi na vožnju iz svoje u drugu državu i natrag. Vozači će morati na prvom parkiralištu pri ulasku u drugu članicu EU-a registrirati prelazak i staviti znak te države.
Kasnije tijekom ovog mjeseca stupaju na snagu i druga pravila, uključujući i ograničeni rok u kojem vozači kamiona mogu obavljati djelatnost u državi izvan matične. Cilj ovih promjena je zaustaviti praksu da vozači iz Poljske, Rumunjske ili Bugarske voze robu na relacijama između drugih država članica, a znatno manje plaće dobivaju u svojim državama, piše Jutarnji list.
Ove će promjene biti povoljnije za same vozače, ali će vjerojatno utjecati na porast cijena prijevoza.