nova usluga

Wizz Air uveo pretplatu na letove: Koliko košta i isplati li se 'all you can fly' shema?

16.08.2024 u 17:29

Bionic
Reading

Nova ponuda Wizz Aira izazvala je veliku buku u zrakoplovnoj industriji; zato je važno pročitati sitna slova prije prijave

Mađarski prijevoznik kojeg je skupina potrošača Which? proglasila najgorim zračnim prijevoznikom u 2024., objavio je da pokreće uslugu pretplate koja nudi neograničene letove onima koji se prijave.

'All you can fly' shema mađarskog Wizz Aira nudi se po početnoj cijeni na ograničeno vrijeme. Godišnja pretplata će koštati 499 € do 16. kolovoza, a onda će cijena Wizz Air pretplate porasti na 599 €. Članstvo uključuje sve letove preko značajne međunarodne mreže tvrtke, koja se može pohvaliti s oko 950 ruta diljem Europe, Sjeverne Afrike, Bliskog istoka i Azije.

Kako će funkcionirati Wizz Air pretplata?

Kao i kod svake pretplate, važno je provjeriti sitna slova prije nego što požurite s prijavom.

Unatoč tome što Wizz Air nudi izvrsnu vrijednost za novac na papiru, niske cijene karata niskobudžetnog zračnog prijevoznika znače da će oni koji koriste članstvo morati relativno često letjeti. Naime, iako je cijela ruta tehnički otvorena za sve nositelje propusnica, letove je moguće rezervirati samo 72 sata prije vremena polaska - što znači da putnicima u posljednji trenutak neće biti zajamčeno mjesto.

To bi moglo prouzročiti problem kada EU-ov sustav ulaska/izlaska (EES) stupi na snagu ove jeseni, budući da će zrakoplovne tvrtke navodno morati dostaviti podatke o putnicima 48 sati prije polaska ili će se suočiti s kaznama. Zbog tijesnog vremenskog okvira ovaj model također nije prikladan za ljude koji vole planirati unaprijed.

Dodatne naknade

Povrh naknade za pretplatu, svaki imatelj propusnice morat će platiti posebnu, dodatnih 9,99 € paušalne naknade po letu kao dodatnu naknadu prije putovanja.

Troškovi odabira prtljage i sjedala također nisu uključeni, a mogu se kretati od nekoliko eura do više od sto, ovisno o težini prtljage i sezoni putovanja.

Ipak se može dodatno uštedjeti

Unatoč tome, ako ste uspjeli u potpunosti iskoristiti kartu, mogli biste značajno uštedjeti, osobito u špici sezone - ako ima raspoloživosti. Trenutačno bi vas povratno putovanje u Istanbul u zadnjem trenutku koštalo oko 250 eura, što znači da bi dva takva putovanja tehnički značila da se pretplata isplatila.

Ako vam nisu potrebni neograničeni letovi, Wizz Air već ima opciju Multipass-a koji se naplaćuje mjesečno. Ti se letovi moraju rezervirati pet dana prije polaska, a polaze iz Austrije, Bugarske, Cipra, Mađarske, Rumunjske, UK-a, UAE-a, Albanije, Poljske i Italije.

Mjesečne cijene kreću se od 34,99 € do 64,99 €, ovisno o zemlji iz koje letite i nudi jednosmjerni let svakog mjeseca za sva međunarodna odredišta. Unatoč tome što se naplaćuje svaki mjesec, svaka od ovih pretplata također ima obvezu na 12 mjeseci.

Ekolozi zgroženi

Dok je Wizz Air bilježio najlošiju točnost tri uzastopne godine u analizi podataka Uprave za civilno zrakoplovstvo (CAA) koju je proveo PA News, proglašen je "Najodrživijim niskotarifnim zračnim prijevoznikom" četvrtu godinu zaredom na dodjeli World Finance Sustainability Awards 2024. Sa novim potezom aviokompanija bi mogla izgubiti tu titulu.

Neki ekolozi izrazili su svoju užasnutost novim modelom. "Odluka Wizz Aira da pokrene pretplatničku uslugu 'all-you-can-fly' usred klimatske krize je poput dodavanja drva na goruću vatru", izjavila je za Euronews Travel Hannah Lawrence, glasnogovornica grupe Stay Grounded. To pokazuje da industrija nema namjeru smanjiti svoje emisije i da joj se ne može vjerovati.

"Dok Wizz Air raspiruje vatru samo kako bi povećao svoju zaradu, oni koji nikad nisu kročili u avion snosit će najveći teret emisija koje uništavaju klimu ovi letovi", dodaje ona.

Stay Grounded također je pozvao na hitnu zabranu programa za česte letove, uvođenje naknade za česte letove i ulaganja u prizemljeni prijevoz, "kako bi se izbjegao najgori klimatski slom". Kao odgovor na kritike, glasnogovornik Wizz Aira rekao je za Euronews Travel da je velik dio ove zabrinutosti neutemeljen kada je u pitanju njihov poslovni model.

“Novi proizvod … zapravo doprinosi maksimiziranju faktora opterećenja tijekom posljednja 72 sata prije leta. Visoki faktor opterećenja ključni je pokretač učinkovitosti i dovodi do smanjenja intenziteta emisije”, objasnili su. "Wizz Air je ponosan što ima najniži intenzitet emisije ugljika među našim konkurentima", dodao je glasnogovornik.

Zračni prijevoznik ima za cilj smanjiti svoje emisije CO2 za 25 posto do 2030. u usporedbi s razinama iz 2019. godine.

Što Wizz Air ima za reći o usluzi pretplate?

Unatoč kritikama na račun Wizz Aira, ta je zrakoplovna tvrtka jedna od najprometnijih u Europi. Prošle su godine njihovi zrakoplovi prevezli oko 60 milijuna putnika, što je 17 milijuna više od British Airwaysa.

“Oduševljeni smo što smo u mogućnosti prvi uvesti ovo jedinstveno članstvo za putnike u Europi,” kaže glasnogovornica Wizz Aira Silvia Mosquera. "Članstvo će kupcima dati stotine spontanih mogućnosti putovanja po fiksnoj cijeni, dajući im slobodu da lete kad god to odgovara bez dodatnog plaćanja."

Na svojoj web stranici zrakoplovna kompanija dodaje: "Nakon što ste uspješno platili Wizz All You Can Fly, možete odmah početi rezervirati svoje letove."

Unatoč tome što je već u prodaji, pretplatnička karta neće se moći koristiti do 25. rujna.

Iako još nije jasno koliko je ljudi prihvatilo ili će prihvatiti ponudu, trenutačno je dostupno samo 10 000 pretplata. One mogu biti ograničene za pojedinu državu prema zračnoj luci koju preferirate. Nakon kupnje jedne od pretplata, imate dva tjedna da se predomislite prije nego što ostanete zaključani na godinu dana.