'Neophodno je štititi okoliš i anulirati centre moći, tek tada će kreativnost doći do izražaja', poručio je hrvatski fizičar s međunarodnom karijerom Davor Pavuna na okruglom stolu čija je tema povodom Dana kreativnosti bila 'Kreativnost kao alat u krizi'
Pavuna je, fasciniran Kinom iz koje se nedavno vratio, objasnio da je zapadni svijet Kina već nadmašila. Prepričao je da kineske prevoditeljice u hotelu Hilton, gdje je bio odsjeo, znaju engleski bolje od naših vrsnih prevoditelja, a noćenje u hotelu košta samo sto dolara. Kineze krasi disciplina i balans, svjesni su toga da treba anulirati centre moći, naftne i ostale lobije. Najveći je izazov, po njemu, kreirati Treći milenij - 'novo društvo utemeljeno na kreativnosti ljubavi, koja je Božja kategorija'. Pavuna je okupljene pozvao da se prestanu ponašati kao majmuni koje su izmanipularale korporacije: 'Stalno smo pod strahom i pritiskom korporacija, to je neodrživo.' Smatra da se mora stvoriti civilizacija 3. milenija, u kojoj će Hrvatska imati značajno mjesto.
Ivica Mudrinić, predsjednik uprave T-HT-a, ocijenio je razinu kreativnosti koja se manifestira u Hrvatskoj minimalnom. Prema Mudriniću, temelj kreativnosti je kritička misao koja treba biti konstruktivna. Spomenuo je da hrvatski lideri nikada ne govore o vrednotama, odnosu prema radu, različitosti ni kritičkoj misli. Istaknuo je da u T-HT-u nastoje poticati kreativnost, pa tako kao rezultat imaju uspješne projekte poput MaxTV-a ili ekskluzivne licence za iPhone.
Za Dražena Nikolića iz tvrtke Acenturre Germany kriva je percepcija kreativnosti kroz buntovništvo u našem društvu. Ideje uspijevaju tamo gdje je velika disciplina, u zemljama kao što su Švicarska, Koreja ili Singapur. Kao primjer uspješnog i kreativnog lidera Nikolić je istaknuo Stevea Jobsa, osnivača kompanije Apple. 'Autoriteti ne smiju biti nametnuti, to moraju biti ljudi koji su se izborili za određenu poziciju', izjavio je Nikolić, dodavši da se 'kreativnost i znanje širi putem društvenih mreža ili open source projekata'.