GLOBALNO ISTRAŽIVANJE

Zašto ljudi slabo kupuju električne automobile? Ovo su najvažniji razlozi

06.02.2024 u 20:57

Bionic
Reading

Usprkos smanjenju cijena i poticajnim mjerama vlada, prelazak na električna vozila suočava se s nizom izazova, uključujući veće kamatne stope, nezadovoljstvo njihovim dosegom, trajanjem punjenja baterije, kao i dostupnosti same infrastrukture punionica, pokazuje Delloiteovo globalno ispitivanje stavova kupaca automobila

Automobilski sektor i dalje se suočava s izazovima vezanim uz očekivanja potrošača i ekonomske neizvjesnosti, piše Deloitte u ovogodišnjem izvješću ‘Globalno ispitivanje stavova kupaca automobila u 2024. godini‘, u kojemu analiziraju potrošačke trendove koji oblikuju globalni automobilski sektor, uključujući interes za kupovinu električnih vozila, svrhu kupnje, lojalnost prema brendu, nove tehnologije u autoindustriji te različite inovativne usluge vezane uz vozila.

Istraživanje pokazuje da je prelazak na električna vozila suočen s brojnim izazovima, što je dovelo do smanjenja potražnje za njima na nekim tržištima.

U SAD-u i Njemačkoj raste potražnja za motornim vozilima

'Automobilska industrija i dalje se suočava s nizom izazova vezanih uz električna vozila, a postoje i izazovi u širem lancu opskrbe. Zbog trenutnih maloprodajnih cijena te limita vezanih uz doseg vozila po jednom punjenju, kao i dostupnosti potrebne infrastrukture, neki se potrošači ponovno okreću vozilima s unutarnjim izgaranjem. Navedene promjene svakako predstavljaju izazove za različite dionike ekosustava, uključujući regulatorna tijela, koja ulažu u zelene programe prelaska na električna vozila zbog postavljenih ambicioznih političkih ciljeva u kratkim vremenskim okvirima', ističe Alan Štefanac, viši menadžer u Deloitteovom odjelu poslovnog savjetovanja.

U SAD-u je planirana kupnja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem porasla devet postotnih bodova u odnosu na 2023. godinu (na 67 posto), signalizirajući postojanje izazova u prelasku na elektrifikaciju u bliskoj budućnosti.

Globalno je interes potrošača za vozila s unutarnjim izgaranjem također porastao u Njemačkoj, Japanu i Republici Koreji (za četiri posto na svakom tržištu). Interes potrošača za električna vozila na baterije (BEV) najveći je u Kini (33 posto) dok japanski potrošači i dalje preferiraju hibridna električna vozila (HEV/PHEV) (41 posto).

Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
    +47
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pristupačnost cijene kritično pitanje

Općenito, pristupačnost cijene vozila ostaje kritično pitanje za automobilsku industriju SAD-a, jer većina ispitanih potrošača i dalje očekuje da će platiti manje od 50 tisuća dolara za svoje sljedeće vozilo, uključujući 81 posto onih koji planiraju kupiti automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem i 74 posto onih koji planiraju kupiti električno vozilo.

Unatoč aktualnoj zabrinutosti zbog klimatskih promjena i smanjenja štetnih emisija, želja za smanjenjem troškova goriva glavni je razlog za to što potrošači biraju električna vozila u SAD-u, jugoistočnoj Aziji, Republici Koreji, Japanu i Njemačkoj. Samo u Indiji je briga za okoliš glavna motivacija za kupovinu električnih vozila dok je u Kini motivacija vezana uz doživljaj tijekom vožnje.

Nedovoljan doseg glavna prepreka

Skoro polovica (46 posto) ispitanika u SAD-u koji trenutno nemaju namjeru kupiti električno vozilo na baterije (BEV) eventualno bi promijenili svoju odluku ako bi njihov doseg s punom baterijom bio najmanje 600 kilometara, navodi izvješće.

Volvo XC40 Recharge - paket baterija
  • Volvo XC40 Recharge - paket baterija
  • Jaguar I-Pace
  • Audi e-tron 55 quattro
  • Jaguar I-Pace - paket baterija
  • Jaguar I-Pace
    +4
Električni automobili Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Većina ispitanika je zabrinuta zbog utjecaja baterije električnog vozila na okoliš, posebno u Indiji (89 posto), jugoistočnoj Aziji (77 posto) i Republici Koreji (69 posto).

Istovremeno, potrošači diljem svijeta smatraju da bi brojni dionici u širem opskrbnom lancu trebali surađivati kako bi razvili uspješno rješenje za prikupljanje, skladištenje i recikliranje baterija nakon njihovog vijeka trajanja, uključujući proizvođače automobila (Republika Koreja, 33 posto), kompanije koje se brinu za prikupljanje i reciklažu baterija (Kina, 27 posto) te same proizvođače baterija (Njemačka, 23 posto). U SAD-u ispitani potrošači također bi više voljeli da odgovornost snose poduzeća za reciklažu baterija (20 posto).

Što se sve razmatra pri kupovini novih vozila?

Brojni potrošači diljem svijeta razmišljaju o promjeni marke za svoje sljedeće vozilo. Unatoč promjenama potrošačkih navika, osnovni kriteriji u donošenju odluke o kupnji vozila su i dalje cijena, performanse i kvaliteta.

Cijena je na vrhu popisa faktora koji utječu na izbor marke vozila za ispitanike u SAD-u (59%), Japanu (58%) i Njemačkoj (55%) dok su performanse vozila glavni faktor u Republici Koreji (55%) i Kini (53%). Kvaliteta proizvoda je od najvećeg značenja u Indiji (65%). Više od polovice (51%) ispitanih američkih potrošača razmatra odabir druge marke vozila prilikom svoje sljedeće kupovine.

Želja za isprobavanjem nečeg novog glavni je razlog za većinu potrošača diljem svijeta kada razmišljaju o promjeni marke za svoje sljedeće vozilo, uključujući SAD (37%) i jugoistočnu Aziju (50%). Pristup novim funkcijama glavna je preokupacija potrošača u Indiji (64%) i Kini (41%).

Japanci i Korejci vole domaće

Fizička interakcija ključna je za iskustvo kupnje vozila, posebno kada je riječ o probnoj vožnji za ispitanike u Indiji (94%) i u SAD-u (86%). Osobno pregovaranje o uvjetima kupnje važno je potrošačima u jugoistočnoj Aziji (90%), kao i interakcija sa stvarnim ljudima za kupce u Njemačkoj (80%). Fizička interakcija s vozilom prije kupnje najvažnija je za kupce u Kini (91%) i Japanu (77%).

Sklonost domaćim proizvođačima automobila najjača je među ispitanim dionicima u Japanu (70%) i Republici Koreji (50%) dok je najmanje prisutna u jugoistočnoj Aziji (22%) i SAD-u (35%), što naglašava konkurentski izazov s kojim se neki brendovi suočavaju na vlastitim tržištima.