Rad od kuće se ustalio – ali sve više tvrtki traži da se njihovi zaposlenici vrate u urede. To izaziva ogorčenost kod mnogih zaposlenih a neki su spremni i promijeniti posao zbog toga
„Povratak u ured": Ovaj izraz opisuje trenutni razvoj situacije u mnogim tvrtkama, koje traže da se zaposleni vrate na posao iz njihovih kućnih ureda, barem na određeni broj dana. Globalna studija konzultantske kompanije za nekretnine JLL nedavno je pokazala da je 33 posto anketiranih tvrtki već uvelo obaveznu prisutnost. Još 27 posto moglo bi zamisliti da to uradi u bliskoj budućnosti. Sve više poduzeća razmišlja i o nagrađivanju zaposlenih za dolazak u ured: poželjnim zadacima, povećanjem plaća ili napredovanjem u karijeri, piše Deutsche Welle.
Zahtjev za povratkom u ured izaziva nezadovoljstvo zaposlenih. Prema studiji Tehničkog sveučilišta u Darmstadtu, ako tvrtka svojim zapoZahtjev za povratkom u ured izaziva nezadovoljstvo zaposlenihslenima ne nudi fleksibilnost po pitanju lokacije i vremena, 24 posto zaposlenih to vidi kao mogući razlog za otkaz. Ovo je rezultat istraživanja u kojem je sudjelovalo više od 1.100 zaposlenih, među kojima specijalisti i visokokvalificirani stručnjaci kao što su inženjeri, istraživači, liječnici ili pravnici.
„Zaposleni uglavnom na mobilni i fleksibilan rad gledaju kao ogromnu dobit i nerado pregovaraju o tome da ponovno dolaze na posao", kaže Kyra Voll, projektni menadžer u odjelu za upravljanje nekretninama u TU Darmstadt. „Dakle, ako poslodavac prisiljava zaposlene da dođu u ured, onda to negativno utječe na njihovo zadovoljstvo i produktivnost, što povećava rizik od davanja otkaza."
Prema navodima ekonomskog savjetnika Rüdigera Maasa, kompanije moraju očekivati obrambeni stav zaposlenih ako im uskraćuju mogućnost da rade na daljinu.
„Takozvani 'Coffee Badging‘, na primjer, postao je svojevrsni tihi protest vraćanju u ured u kojoj zaposleni dolaze samo na važne sastanke i da bi pokazali svoje prisustvo", kaže Maas. "Onda se vrate u svoju kućnu ured.” Konkretno, zahtjev za dolazak u ured, koji se uvodi bez opravdanja mogao bi odvratiti potencijalne radnike.