U muzeju Tinguely u švicarskom Baselu ovo ljeto je rezervirano za intrigantnu izložbu pod naslovom 'Fetiš auto', na kojoj se prikazuje fascinacija ljudi tim nezamjenjivim prijevoznim sredstvom, koje organizatori smatraju 'najvećim kulturnim dobrom 20. stoljeća'. 'Fetiš auto' se može razgledati do 9. listopada
Teško je zamisliti svijet bez automobila. Izgrađena je jedna velika, skoro pa nepregledna i labirintski misteriozna, infrastruktura čiji je jedini zadatak omogućiti nesmetano kretanje za auto, bila riječ o gradskim bulevarima na mjestu nekadašnjih polja i livada, autocestama koje se kao ožiljci napretka usijecaju u zelenilo prirode ili tunelima koji probijaju planine. Sve to da bi ljudi mogli sjesti u auto i što prije doći od točke A do točke B.
No automobil nije isključivo samo još jedno omiljeno prijevozno sredstvo, riječ je i o statusnom simbolu, o industriji koja zapošljava desetine tisuća ljudi, o predmetu koji izaziva obožavanje, među nekim muškarcima je navodno i produžetak penisa, a uostalom auto je i mjesto u kojem se zna kopulirati. Stoga je izložba poput 'Fetiš auto', koja je trenutno otvorena u bazelskom muzeju Tinguely, itekako potrebna ljudima da bi obratili pažnju na svoju neprekinutu fascinaciju tim prijevoznim sredstvom.
Organizatori u najavi izložbe podsjećaju i da je, primjerice, Filippo Tomasso Marinetti u svojem futurističkom manifestu izdvojio baš auto kao izum budućnosti.
Kustos Roland Wetzel istaknuo je da mu je cilj bio 'prikazati umjetnički najmoćnija djela u proteklih sto godina, koja se bave automobilskom perspektivom svijeta'. Podnaslov izložbe 'Fetiš auto' glasi 'Vozim, dakle jesam', a na njoj se može vidjeti 180 djela 80 umjetnika, koje povezuje njihovo reflektiranje na sve što nam auto znači. Među zastupljenim umjetnicima nalaze se Giacomo Balla, Robert Frank, Andy Warhol, Gerhard Richter, Chris Burden, Damián Ortega i mnogi drugi.
Djelo na koje svakako vrijedi obratiti pažnju jest 'Burning Car' danske umjetničke skupine Superflex iz 2008. Zapravo je u pitanju snimak polaganog nestajanja luksuznog Mercedesa koji gori deset minuta, sve dok se ne pretvori u plamteću buktinju i izgubi izgled auta. Ta videoinstalacija je projicirana na veliki zid, tako da posjetitelji doživljavaju spaljivanje auta u prirodnoj veličini. 'Želio sam da ljudi osjete tu vrućinu', objašnjava kustos Wetzel zašto je 'Burning Car' dobio tako prominentno mjesto na njegovoj fetišističkoj izložbi.
Izložbu prati i odgovarajuće selektiran filmski program, i to u autokinu, a prikazani su naslovi 'Braća Blues', 'Thelma i Louise' i 'Lost Highway'.