Nakon dvije godine u kojima se mladi umjetnički festival 'Rovinj, Art&more' uspiješno borio sa restrikcijama pandemije, organizirajući umjetničke događaje u skladu s strogim epidemiološkim mjerama, ove 2022. godine, se vratio se jači no ikad, čak i sa nekim novitetima
'Rovinj, Art &more' ove godine je proširio svoj dijapazon umjetničkih događanja, tako da osim koncerata i dramskih predstava, ove godine po prvi put u sklopu festivala postavljena je i likovna izložba, i to ni manje ni više nego izložba karikatura čuvenog hrvatskog slikara Josipa Vanište, i festival po prvi put ugošćava predstavu za djecu ('Medo Đuro u vrtiću' Zagrebačkog Kazališta Lutaka), stoji u priopćenju.
Osnivač i umjetnički direktor festivala 'Rovinj, Art&more' je Ronald Braus, operni pjevač i glumac, rodom iz Rovinja. Svoje četvrto izdanje ove godine, festival je započeo internacionalnim gostovanjem - koncertom Komornog zbora i puhačkog kvinteta Sveučilišta u Augsburgu, i to u crkvi sv. Eufemije. Koncert je dirigirao maestro Andreas Becker, a na programu su bila djela Clarkea, Bacha, Rossinija i drugih.
Zatim je uslijedilo izvođenje dramsko-glazbene predstave 'Carlotta Grisi-od Vižinade do vječnosti' u režiji Ljiljane Gvozdenović, koja je zapravo originalna festivalska produkcija. Predstava se temelji na životu svjetski poznate primabalerine Carlotte Grisi, koja je bila prva svjetska Giselle, a rođena je u Vižinadi, u Istri. Tekst je pisala mlada glumica Annamaria Serda, koja tumači lik Carlotte, a originalnu glazbu je skladao poznati hrvatski dirigent i kompozitor Darijan Ivezić. Ronald Braus u ovoj predstavi tumači lik Julesa Perrota, poznazog koreografa i plesača s kojim je Carlotta imala neraskidivu i turbulentnu vezu čitavog života.
Predstava je naišla na divnu reakciju publike kada je izvedena u gradskom kazalištu Gandusio 26.lipnja, kao i povoljne reakcije kritike; 'nedvojbeno se osjetilo u kazalištu Grandusio da su Annamaria Serda i Ronald Braus 'posvojili' likove koje tumače, da samouvjereno vladaju scenom, da drže pažnju i da spontano dobivaju aplauz na otvorenom. Publika je jedini pravi kritičar. Ovo je predstava koja lokalno uzdiže na razinu univerzalnog', piše Milosava Mika Pavlović, kazališna kritičarka i pjesnikinja.
Predstava gostuje u Londonu 28. rujna ove godine te time festival 'Rovinj, Art&more' prelazi granice Europe i stiže čak i do Ujedinjenog Kraljevstva!
U čarobnom ambijentu hotela Spirito Santo, otvorena je izložba karikatura Josipa Vanište. Tom su prilikom o samom autoru i njegovoj vezi s Rovinjem govorili Dario Sošić, povjesničar umjetnosti i muzejski savjetnik i dr. Ana Vaništa, ugledna psihijatrica, kći Josipa Vanište, dok je fragmente iz publikacije čitala glumica Annamaria Serda. Karikature koje su predstavljene na ovoj izložbi osvajaju ljepotom jednostavnosti i profinjenom duhovitošću. Izloženo je 25 karikatura iz fundusa zaklade Josip Vaništa te je odluka organizatora da se za ovu prigodu izlože karikature javnih osoba iz različitih područja - sporta, zabave, književnosti...
Izložba ostaje otvorena do 1. kolovoza, a ulaz na izložbu je slobodan, te ovim putem pozivamo sve koji još uvijek nisu, da posjete Hotel Spirito Santo i uživaju u umjetnosti Josipa Vanište.
Zagrebačko Kazalište Lutaka je gostovalo sa dječijom predstavom 'Medo Đuro u vrtiću' u gradskom kazalištu Gandusio, na oduševljenje mlade Rovinjske publike koja će ovaj doživljaj dugo pamtiti. 'Ovo gostovanje je značajno jer njime educiramo najmlađu publiku-što je od izuzetne važnosti', ističe umjetnički direktor festivala, Ronald Braus.
15. srpnja na platou ispred crkve sv. Eufemije upriličeno je još jedno internacionalno gostovanje na festivalu 'Rovinj, Art&more'. Nastupali su orkestar i solisti di Aquileia iz Udina, pod dirigentskom palicom Alfreda Barchija, sa koncertno-poetskim repertoarom naslovljenim 'Non ti scordar di me' ('Ne zaboravi me') posvećenim talijanskoj romanci. Bogatim repertoarom kroz djela Tosija, Rossinija, Donizettija i Lehara, predstavljen je presjek talijanskog romantizma i to ispred velebnog zdanja osvijetljene crkve sv. Eufemije, pod vedrim zvjezdanim nebom. Koncert je takodjer bio i hommage talijanskom reditelju i pjesniku Pier Paolu Pasoliniju, čiju poeziju su govorili glumci Annamaria Serda i Ronald Braus, koji su takodjer te večeri imali zadatak voditi program i to na nekoliko svjetskih jezika.
Poslije talijanske romance, na red je došla izvedba kultne hrvatske povijesne opere 'Nikola Šubić Zrinjski' Ivana pl. Zajca, u režiji Ljiljane Gvozdenović, pod dirigentskom palicom Josipa degl'Ivellia, u izvedbi orkestra i solista Opere b.b. uz pratnju klape Valdibora. Ovo antologijsko djelo, koje se bavi tematikom opsade Sigeta i borbe Hrvata protiv Turaka, bilo je uprizoreno u klaustru franjevačkog samostana, što se pokazalo kao savršen izbor za izvedbu jer to impozantno kameno zdanje iz 18. stoljeća, neodoljivo podsjeća na utvrdu o kakvoj je riječ u samoj operi.
Pod preciznom dirigentskom palicom Josipa degl'Ivellia i uz pratnju orkestra, solisti Ronald Braus, Lidija Horvat-Dunjko, Anabela Barić, Siniša Galović, Zvonimir Ivanović, te Martin Feller su vrlo uvjerljivo dočarali povijesne likove o kojima je riječ u ovom antologijskom dijelu. Solisti Opere b.b su svojim impozantnim vokalnim sposobnostima i dramskim kreacijama osvojili Rovinjsku publiku te priuštili joj doživljaj koji će dugo pamtiti. A svoje dojmove je zahvalna publika i dokazala dugotrajanim aplauzom kojim je ispratila ansambl, a aplauzi su takodjer odjekivali i nekoliko puta u tijeku same predstave.
29. srpnja u 21h u klaustru franjevačkog samostana nastupaila je svjetski poznata sopranistica Marigona Qerkezi uz klavirsku pratnju Darijana Ivezića. Ova mlada, ali iskusna sopranistica se predstavila Rovinjskoj publici opširnim, zahtjevnim ali prelijepim repertoarom s djelima Verdija, Puccinija, Mozarta i mnogih drugih. Koncert je zaista bio spektakularan, a publika je umjetnike zvala na čak dva bisa. Uz pregršt divnih arija vrhunac koncerta bile su izvedbe arija iz opera Trubadur i Travaiata. Muzikalno, precizno i močno, kratki je rezime koncerta.