Zagrebačko kazalište mladih (ZKM) kao svoju sljedeću premijeru u petak, 13. ožujka, najavljuje predstavu 'Cement', jednu od najvećih ljubavnih priča svjetske dramske književnosti koju po tekstu Heinera Müllera postavlja redatelj Sebastijan Horvat.
Kako se ističe u najavi, bit će to prva premijerna izvedba u Hrvatskoj te drame velikog njemačkog dramatičara, koji je preinačio istoimeni roman socrealističkog pisca Fjodora Gladkova.
'Cement' je, prema redatelju Horvatu, jedna od najvećih ljubavnih priča svjetske dramske književnosti.
Gleb Čumalov se nakon nekoliko godina građanskog rata i Oktobarske revolucije vraća kući gdje se zatekne u tvornici cementa koja, usprkos godinama revolucionarnih težnji za preuzimanjem privatnog vlasništva, samuje, prazna i neaktivna. Njegov je povratak kući istodobno i povratak ženi i zajedničkom djetetu.
Ali žena mu ne uzvraća. Zaljubljena je: njezina je ljubav sad Revolucija, tijelo i srce su joj zapečaćeni, a njihovo dijete uskoro umire od gladi. Od tog je trenutka Glebov cilj dvostruk: uvjeriti novu vlast da omogući ljudima/radnicima osposobiti cementaru koja bi mogla raditi i proizvoditi i više i bolje nego prije, te ponovno pridobiti srce svoje odjednom emancipirane žene.
'Cement' je ljubavno pismo u nekom trenutku prijeloma, reza između postojećega i radikalno novoga, naslikanog brutalno surovom silom i mrakom, koji u pisanju neumoljivo ispovijedaju vjeru da sve to jest i mora biti, bez obzira na stravične ishode, i da je naša budućnost, budućnost čovječanstva točno taj prijelom, ili… je uopće neće biti', stoji u najavi.
Glume Rakan Rushaidat, Sreten Mokrović, Ugo Korani, Nataša Kopeč, Petra Svrtan, Milica Manojlović, Tina Orlandini, Barbara Prpić, Pjer Meničanin, Dado Ćosić, Vedran Živolić, Toma Medvešek, Mateo Videk i Milivoj Beader.
Komad se postavlja u prijevodu Borisa Perića i prema dramaturgiji Milana Markovića, scenografiju osmišljava Igor Vasiljev, kostimografkinja je Belinda Radulović, dok je za glazbu zadužen Drago Ivanuša. Rasvjetu oblikuje Aleksandar Čavlek, a scenski pokret Ana Kreitmeyer.