Charlotte Emma Atkinson, zvana Charli XCX, 31-godišnja je pop ikona iz Cambridgea za koju će većina površnih pratitelja glazbe vjerojatno čuti tek krajem godine, kad se njezin aktualni album vjerojatno bude smijao svima s vrhova godišnjih top lista
U stvarnosti, Charli XCX stvara već više od pola života – prve snimke na svom MySpaceu objavila je 2008., a u petnaest godina karijere nakupila je šest službenih albuma. Na njima se u glazbenom smislu igrala svime i svačime, od elektro popa preko ravea do punka, još u tinejdžerskim danima svrgnuvši s trona cyber punk kraljicu Grimes (doduše, uz obilatu pomoć Elona Muska, koji joj je potkresao kreativna krila). Iz albuma u album postajala je sve inkluzivnija, širila spektar glazbenih nadahnuća i privlačila nove suradnike, od suvremenica poput Caroline Polachek do legendi plesne glazbe poput tragično preminule SOPHIE, kojoj je na aktualnom albumu posvetila i pjesmu.
U 2024. Charli XCX je toliko moćna u svijetu popa da je u tjednu izlaska aktualnog albuma 'Brat', barem na rodnom Otoku, prešišala aktualna izdanja svih megazvijezda, od Billie Eilish do Beyonce. Prešišala bi i Taylor Swift da se njezina mašinerija za to nije pobrinula prilično podlim manevrom: baš u tjednu objave 'Brata' Swift se dosjetila objaviti šest ekskluzivnih reizdanja svog aktualnog albuma 'The Tortured Poets Department', lokaliziranih samo za Veliku Britaniju i dopunjenih s – pobogu – porukama s njezine telefonske sekretarice!? Sličan suludi trik američka milijarderka izvela je i u SAD-u baš u tjednu u kojem je izlazio novi album Billie Eilish, spriječivši je tako da joj preotme prvo mjesto Billboarda.
Bit će da je to reakcija na inteligentan i prilično sarkastičan ubod Charli XCX, a koja je svojedobno rekla da je sve o privlačenju publike naučila upravo od Taylor Swift. Usporedimo li njezin ovogodišnji 'The Tortured Poets Department' i 'Brat', Charli ima neusporedivo jače karte u rukama. Dok Taylor naporno zdvaja nad bivšim ljubavima i muze potencijal albuma bezbrojnim reizdanjima (dosad ih je izbrojano čak 34), Charli je preplavila mreže milijardama memeova, zelenu boju minimalističkog omota brendirala kao brat green te uz pomoć producenata kao što su Hudson Mohawke, Gesaffelstein ili njezin dečko, bubnjar benda The 1975 George Daniel, očitala Swift glazbenu lekciju iz energije, originalnosti i svježine.
Jer na 'Bratu' pred nama se vrti kaleidoskop plesne glazbe proteklih trideset godina: od francuskog housea i britanskog ravea sa smjene tisućljeća, preko Berlinom inspiriranog elektro popa ranih nultih tipa Peaches, sve do zaraznih indie plesnjaka ere prije pametnih telefona u stilu Cansei de Ser Sexy. Pritom ništa što čujemo nije kopija ni citat navedenog: Charli i njezini suradnici rijetko viđenom svježinom i energijom čitaju vrijeme u kojem su današnji četrdesetogodišnjaci bili vitalni pa nakon besanih noći na plesnom podiju začinjali današnje tinejdžere, kojima njezina glazba vjerojatno zvuči kao što je generaciji X zvučala Nirvana prepričavajući punk, metal i noise, žanrove nastale kad smo se mi rodili.
No nije ovaj album samo dobro uhvaćena fotografija Zeitgeista, ere post-svega. 'Brat' je u osnovi optimistična, nostalgična, pomalo sarkastična, ali nimalo toksična ploča, koja i nas starije podsjeća da smo, prije masovnog lajkanja i šeranja vlastitih gluposti na internetu, pa mahnitog stampeda na vlastite digitalne identitete, bili stvarne osobe koje su dočekivale jutra na ilegalnim raveovima. Da se prije savršeno ispoliranih pop proizvoda poput Taylor Swift na vrh tu i tamo mogla provući i neka 'roba s greškom', što je identitet kojim se Charli vrhunski poigrava. Da ni danas, ma koliko to proračunato bilo upakirano, nije sramota biti iskren, razuzdan, šlampav i mlad. Da je danas teško moguće biti više kul od Charli XCX.