cult gaia i torba ark

Ovaj brend stvorio je modni kult - kada ga nosite, zaustavljaju vas na ulici

27.01.2024 u 19:54

Bionic
Reading

Jasmin Larian Hekmat pokrenula je brend Cult Gaia prije više od deset godina, a on je od tada dospio na naslovnice, pokorio Instagram i stekao vojsku slavnih sljedbenika. Nakon legendarne torbe Ark, došao je red na cipele, kupaće kostime, pa i sunčane naočale. Efekt koji ovaj brend ima je zarazan, a jedno je sigurno – kada nosite neki od njegovih proizvoda, vrlo su velike šanse da će vas zaustaviti na ulici i pitati gdje ste to kupili

Godine 2017., kada se gotovo svaki novi modni brend sa Zapadne obale koji bi se predstavio haljinama s cvjetnim printom nazivalo 'nasljednikom Reformationa', u fokus je sve više dolazila Cult Gaia, modna kuća koju je pokrenula Jasmin Larian Hekmat. Iako su i nju pokušavali svrstati u taj okvir, ona ne predstavlja prosječni modni brend iz L.A.-a te nudi puno više od uobičajenih cvjetnih haljina. Naime upravo Larian Hekmat stoji iza najupečatljivije i najjeftinije it torbe toga vremena, a prodavala ju je za 200 dolara.

Od pokretanja modne kuće Cult Gaia prošlo je čitavo desetljeće, a priča koja je nastala na cvjetnim krunama danas je izrasla u pravi lifestyle brend.

'Uvijek kažem da se za stvaranje nečeg posebnog i trajnog mora dogoditi nešto poput udara groma. Uobičajena je pogrešna predodžba da je brend Cult Gaia postigao uspjeh preko noći, a zapravo je trebalo više od dvije godine da naša torba Ark uzleti i postane 'herojski' komad, kakav je danas. Nadovezujući se na uspjeh te torbe, još uvijek radimo na tome da postanemo lifestyle brend i od tada smo lansirali cipele, konfekciju, kupaće kostime i sunčane naočale. Svakim novim lansiranjem Cult Gaia se nastavlja diversificirati i dobivati na popularnosti', kaže osnivačica i kreativna direktorica te modne kuće.

Bez zadrške se može reći da je uzburkala modu utirući put novoj silueti torbice - ikoničnom polumjesecu - kao i osvajajućem trendu torbi od bambusa i slame koji je uslijedio nakon toga. Stoga ne čudi to što je osnivačica brenda uvrštena na Forbesovu listu '30 ispod 30' za 2018. u kategoriji umjetnosti i stila.

A moda i kreativnost utkani su u DNK Larian Hekmat: njezina majka bila je modna dizajnerica i umjetnica dok joj je otac kreator lutaka Bratz. No upravo je njezina vizija zaslužna za lansiranje brenda Cult Gaia i sada već kultne torbe Ark, modela koji je pokorio Instagram i modne editorijale.

Sve je počelo cvjetnim krunama

'Moja mama je kiparica, a nekada je bila modna dizajnerica, tako da sam od djetinjstva okružena dizajnom i kreativnošću. Kad sam bila dijete, skupljale smo prekrasne vintage tkanine, za koje sam znala da će jednog dana pomoći u stvaranju i inspiriranju moje linije. Moj tata vodio je tvrtku za igračke koja je osmislila lutke Bratz, a ja sam odrastala dizajnirajući minijaturne kolekcije za svaku od lutki i upravo me to gurnulo u svijet mode', kaže Larian Hekmat o svojim počecima.

Dok je studirala na FIT-u, prvotno je zamišljala svoju budućnost u smjeru couture ateljea. A kada je ranih 2010-ih zavladao duh Coachelle, njezin usputni hobi izrađivanja cvjetnih kruna, 'prije nego što su cvjetne krune dosegle kritičnu masu', i žičanih traka za glavu (poput onih koje je nosila Chrissy Teigen) katapultiralo ju je u posao s punim radnim vremenom, stvarajući tako brend Cult Gaia. 'Kada su H&M i svi ostali počeli raditi isto, pomalo sam se udaljila od toga', kaže, što ju je dovelo do dizajna najjeftinije it torbe tog vremena.

Lutke Bratz kao inspiracija

'Tata je bio proizvođač lutaka Bratz. Dakle odrastala sam s time, a počelo je kad sam imala 12 godina. Puno vremena provodila sam u blizini modnih dizajnera. Mislim da je moj svijet inspiriran estetikom lutki Bratz. Za mene je to bila opsesija i mislila sam da je to najbolja stvar ikada, a pojavila se kada su girl bendovi bili hit. Sva ta trendi odjeća na tu temu bila je tako oštra i cool i nitko drugi nije to radio. Bilo je odlično. Mislim da sam tada naučila mnogo o brendiranju i marketingu. Naučila sam puno i o skiciranju. Bila je to mala tvornica, ali je bila kao prava modna kuća. Samo minijaturna. Tužno je to što više nema modnih lutaka. Više ne postoje jer djeca vole stvari koje svijetle.'

Prije nego što je pokrenula svoju modnu kuću, zanat je usavršavala na FIT-u te stažirala kod Narcisa Rodrigueza i Jasona Wua. Dizajnerica kaže da je isprva htjela kreirati haljine, ali je zapravo počela izrađivati cvjetne krune i dodatke za kosu prije nego što je upala u kategoriju torbica.

'Studirala sam modni dizajn na FIT-u u New Yorku, a on se nalazio odmah do Flower Districta. U slobodno vrijeme izrađivala sam cvjetne krune koje bismo prijatelji i ja nosili po gradu; znalo nam se dogoditi da nas ljudi zaustave i pitaju mogu li ih kupiti direktno s naših glava. Prijatelj me potaknuo da svoj hobi s cvjetnim krunama pretvorim u posao, što sam i učinila. Proširila sam svoju ponudu od cvjetnih kruna do turbana, izrađenih od vintage tkanina koje sam godinama skupljala. Od tog skromnog početka brend je evoluirao u ono što je danas', kaže.

'Paralelno sam radila na konfekcijskoj liniji večernje odjeće i izrađivala cvjetne krune kao hobi. Krune su postigle velik uspjeh i dovele me do onoga što je Cult Gaia danas', ističe.

Stvaranje it torbe za manje od 200 dolara

Larian Hekmat je lansirala torbu koja je namamila milijune ljudi na Instagramu. U kratkom vremenu otkako je model Ark pušten u prodaju, bilo je nemoguće ne vidjeti fotografije uličnog stila u mnogim gradovima i svjedočiti kultnoj strukturiranoj torbi na elegantnim ženama u Parizu, Milanu, New Yorku, pa čak i Stockholmu. Ključna stvar za ovu torbu je to što ima moć dominacije nad odjevnom kombinacijom bez preotimanja sve pažnje. S obzirom na izradu i oblik, ne može se nositi preko ramena i drži se u ruci. Slična je vintage japanskoj torbi za piknik, ali dizajnerica tvrdi da inspiraciju crpi posvuda.

Nakon baznog modela Ark odlučila je stvoriti njegove iteracije u šarenom akrilu. Također je lansirala pregršt novih modela, poput Lilleth, skulpturalne torbe s ručkom na vrhu, i preslatke Babe u obliku svinje. U skladu s pristupačnim cijenama brenda, najskuplja verzija koštala je nešto više od 300 dolara.

A Ark je lako prepoznati čim ga ugledate - oblik polumjeseca, letvice od bambusa - ali prema riječima osnivačice i kreativne direktorice brenda, to nije uvijek bio slučaj. Torba od bambusa (sada dostupna u raznim bojama, s mnoštvom kopija koje pokušavaju unovčiti njezinu popularnost) debitirala je 2014., ali je trebalo nekoliko godina da se kupci za nju 'zakače' i da kao modni dodatak postane fenomen.

Naime megapopularna torba Ark imala je iznenađujuće težak početak. 'Kada sam 2016. predstavila taj model, jednostavno nije zaživio. Mislim da ljudi nisu vjerovali da to mogu izvesti', kaže. 'To je nešto za što ljude treba uvježbati da može proći', dodaje. S cijenom od 128 dolara, torbica se ipak probila i počeli su je nositi svi, od modnih insajdera do influencera na društvenim mrežama.

'Ljudi nisu vjerovali da je funkcionalna', objašnjava dizajnerica. 'Putem društvenih medija i Instagrama uspjeli smo pokazati ljudima kako je nositi. Mislim da je to bilo ključno.'

Nakon što je dospjela u ruke zvijezda poput Beyoncé i Rosie Huntington-Whiteley te utjecajnih osoba u modi, poput Chriselle Lim i Danielle Bernstein, ostalo je povijest. Ubrzo je postala jednom od najpoželjnijih torbi, ali Larian Hekmat ne miruje nakon tog uspjeha. Neprestano smišlja nove dodatke za brend i kaže da joj 'ne nedostaje ideja'.

Zbilja, Ark je bio tek početak. U proljeće 2017. predstavila je torbu od bambusa u akrilu, naizgled kontradiktornog opisa. Udaljavajući brend od boemskog ugođaja, bila je to razina sofisticiranosti za koju ne biste ni zamislili da je plastika može ponuditi. Uz vibru 70-ih, skulpturalni oblik torbe iznenađujuće je svestran. To je ono što brend Cult Gaia razlikuje od onih bliskih Reformationu: snaga joj je u dodacima. The Ark nije bio jednokratno čudo, već početak trenda vladavine pristupačnog luksuza.

Zašto je torba Ark postala toliko uspješna?

'Kad bih točno znala u čemu se krije njezin uspjeh, mogli bismo to ponavljati, ali mislim da je za to bilo potrebno puno stvari. Napravili smo torbu koja je odmah prepoznatljiva. Viralna je, u smislu da kada je nosite – a to znaju svi koji su je nosili - dobivate komplimente kao ni u jednoj drugoj situaciji.  Zaustavljaju vas na ulici i zbog toga započinju razgovori. Fotografirana je u svijetu društvenih medija, a i ljudi pričaju o njoj. Torba je na neki način postala oblik društvene valute.'

Radi se o cijelom izgledu, od glave do pete

Nakon što je Ark dosegnuo vrhunac popularnosti, dizajnerica se vratila u kategoriju konfekcije. 'Oduvijek sam izrađivala odjeću i htjela sam je koristiti za fotografiranje s našim dodacima', kaže ona. 'Htjela sam dotjerati cijeli izgled.' Kasnije je dodala obuću i kupaće kostime, omogućivši obožavateljima da usvoje estetiku brenda Cult Gaia od glave do pete.

A brend sa svojim sljedbenicima nedvojbeno opravdava to kako je nazvan. Dizajnerica objašnjava izbor njegova imena, rekavši: 'Najbolji modni brendovi imaju kultni mentalitet jer privlače istomišljenike, tako da je riječ cult bila očigledna. Gaia označava božicu Zemlje i kći Kaosa, tako da za mene predstavlja ženstvenost i prirodu, pokretačke snage moje kreativnosti.' A kao voditeljica ovog modnog kulta, Larian Hekmat utjelovljuje njegov etos, često noseći svoj dizajn.

'Oduvijek sam željela proširiti liniju. A dio našeg DNK su stvari koje su odmah prepoznatljive, poput cvjetne krune. Ovo je, dakle, bio logičan nastavak toga. Također oduvijek vjerujem da brend započinjete s jednim do dva kultna komada i nastavljate dalje. Osobito na početku, kada je ulaganje još uvijek visoko i ne morate nužno imati sljedbenike. Mislim da se svaki veliki brend probio na taj način', kaže.

  • +16
Cult Gaia, ready-to-wear 2024. Izvor: Profimedia / Autor: Steven Simione / Getty images / Profimedia

Proljeće 2017. označilo je prvu konfekcijsku kolekciju brenda Cult Gaia, ali jesenska linija oduševila je sve. Uključivala je džempere s dugmadi od pamuka, torbice od ratana u obliku svinje i svilene komade koji obilježavaju novi stil pristupačne dekadencije. Aerodinamična odjeća 'smišljena je kao platno za sve dodatke', a delikatni detalji, poput rešetkastih leđa i balon-rukava, istaknuti su visokokvalitetnim tekstilom.

'Mislim da ne morate kompromitirati kvalitetu samo zato što je nešto dostižno i nadam se da zbog toga više nikada neću biti stjerana u kut', kaže Larian Hekmat. Cijeli brend jedva da nudi nešto skuplje od 500 dolara, a viša cijena rezervirana je isključivo za raskošan svileni kaput koji se lako može zamisliti na Seleni Gomez. 'Sve što proizvodimo nešto je zbog čega će vas netko vjerojatno zaustaviti na ulici i pitati odakle je', kaže ona.

S obožavateljima iz svijeta slavnih, kao što su Jessica Alba, Michelle Williams i Chrissy Teigen, popularnost modne kuće Cult Gaia strelovito je rasla. No Larian Hekmat dokazala je da nije tek jednokratno čudo i hit: uslijedila su dva nova stila torbica (uključujući popularni kružni dizajn Luna) te proširenje asortimana proizvoda lansiranjem kolekcije ženske odjeće, dodataka te obuće u suradnji s online prodavačem Net-a-Porterom.

'Naše torbe su kao pucanj u prazno. Neki modeli bili su inspirirani raznim stvarima. Drugi su samo rezultat stava - pokušajmo napraviti ovu ludu stvar. I njihov nastanak beskonačno traje', kaže Larian Hekmat.

Na pitanje je li postojala neka torba koju je željela izraditi, ali nije uspjela u tome zbog tehničke zahtjevnosti, još 2017. je rekla: 'Ne volim prihvaćati ne kao odgovor, tako da smo sve koje sam željela isprobali i uspjeli napraviti. Za onu koju smo lansirali jesenas mislili smo da ju je nemoguće izvesti. To je naša prva stvarno tkana torba. Ali zapravo nije tkana, već nešto kao heklana stvar s resama. Mislim da je sve moguće. Jednu od torbi počeli smo razvijati prije sedam, osam mjeseci i mislili smo da smo uspjeli. Zatim smo se igrali prototipom, nosili ga i jednostavno nije išlo pa smo morali mijenjati i smišljati sve dok ga ne napravimo onako kako treba.'

A zašto su svi toliko opsjednuti Kultom Gaia? 'Mislim da L.A. nikad nije shvaćan ozbiljno, a sada ga ljudi prihvaćaju i dostiže svoj vrhunac', kaže, a i sama odiše pozitivnim vibrom karakterističnom za taj grad. 'Mislim da brend ima tu cool, laku dohvatljivost prepoznatljivu za L.A., tu hirovitost', ističe ona, 'ali mi smo to prerasli i predstavljeni smo s ozbiljnijim modnim markama.' U tom cilju pozicionira jednostavnu i ležernu odjeću s pristupačnim cijenama, ali uz vrhunske dizajne, znajući da moderna žena želi kombinaciju nepretenciozne, otkačene robe i ambicioznije mode. Naprimjer, kada su na Moda Operandi (e-maloprodajnom središtu poznatom po izboru najboljih i najistaknutijih dizajnera, kao što su Proenza Schouler, Oscar de la Renta i Rosie Assoulin) imali prezentaciju na kojoj se roba izravno predstavljala osoblju trgovine i kupcima, komadi brenda Cult Gaia bili su gotovo rasprodani.

Ultimativna svečana haljina Meghan Markle s potpisom brenda Cult Gaia

Meghan Markle poznata je po istančanom modnom ukusu, a komadi koje odjene teško prolaze nezapaženo. U rujnu prošle godine, na ceremoniji zatvaranja Invictus igara u Düsseldorfu u Njemačkoj, nosila je zelenu haljinu Cult Gaia bez naramenica i svima očitala lekciju iz elegancije i odijevanja za posebne prilike. Premda je favorizirala brendove kao što su J. Crew i Banana Republic za prijašnja pojavljivanja na tom događaju, lani je posegnula za modelom brenda koji obožavaju trendseterice. Dizajnirana u 3D tiskanoj tkanini koja oponaša izgled tradicionalne čipke, haljina je u gornjem dijelu bila poput uskog topa bez naramenica, a na donjem dijelu isticali su se cvjetni prorezi koji su otkrivali kožu. Savršeno balansirano i usklađeno, zavodljivo, a opet tako chic i elegantno.

Svije brenda Cult Gaia

'Moda i umjetnost tako su zamršeno isprepletene pa mi je oduvijek bilo važno da se sve što napravimo čita kao nosiva umjetnost i kod ljudi izaziva wow efekt. Moj pristup dizajnu je izrada komada koji potiču emocije i doista čine da se osjećate kao veliko umjetničko djelo. Jedan od naših mota je 'savršenstvo je nesavršeno, kako nalaže priroda'. Ako pogledate prirodu, blaga asimetrija, nedostaci i nijanse čine je tako posebnom i neponovljivom', kaže dizajnerica.

Kao najveće izvore inspiracije ističe boravak u prirodi, arhitekturu, umjetnost, vrijeme provedeno s prijateljima i oblik ženskog tijela. 'Nedavno sam postala fascinirana namještajem, time kako se svaki komad tako prirodno slaže. Spojeve namještaja uspoređujem sa šavovima na odjeći. Volim se igrati načinom na koji svaki pojedinačni komad djeluje, okreće se i spaja kako bi stvorio stilove koji doista laskaju i poštuju žensko tijelo', kaže.

Brend zbog kojeg vas zaustavljaju na ulici

'Osjećam da posjedujemo tu određenu filozofiju kada je u pitanju odjeća. Ako odete u našu trgovinu, osjećate se kao da sve u njoj može biti predmet za sebe. Ponekad izlažem svoje torbe na polici s knjigama. Imamo nekoliko testova da znamo imamo li dobar proizvod, a jedan od njih je pitanje zaustave li vas ljudi kada ga nosite, zaustavljaju li vas i muškarci i bi li taj komad dobro izgledao sam, kao predmet na stoliću', otkriva Larian Hekmat svoju formulu.

Detalji su ovoj dizajnerici izrazito važni, a za to dijelom zaslužnom smatra majku. 'Mislim da sam mnogo pažljivija po pitanju detalja. Moja je majka vrlo, vrlo specifična po pitanju svakog sitnog detalja na odjevnom predmetu. Također sam bila stvarno dobro obučena i učila o kvaliteti iznad kvantitete. Kada uđem u majčin ormar, ona ima nevjerojatne komade iz 80-ih. Nema tonu odjeće, ali ima odličnih komada, i tako je izgrađen naš brend. Zapravo se ne temeljimo na kolekcijama, više pokušavamo više bazirani na komadima. Moderna djevojka neće kupiti svaki predmet u kolekciji kada svi izgledaju gotovo isto. Mislim da moderna djevojka kupuje komade.'

Kada je 2017. godine pokrenula ready-to-wear kolekciju, svi su komadi redom izgledali vrlo vintage. 'Obično imam toliko referenci – a tu kolekciju zapravo sam napravila s nula referenci. Osim jedne haljine koja je zapravo bila komad iz maminog ormara, kućne haljine. Ali dizajnirala sam je kad sam bila u Parizu, na papirnatom stolnjaku. Pomislila sam: 'Ok, znam. To je to.' Bilo je to tako trenutno, što je nevjerojatan osjećaj.'

'To je ono što je naša estetika – djeluje vrlo glamurozno i seksi, ali je zapravo jednostavno i cool. Jednostavan chic. Trenutno vidim sve te djevojke – i njihov ulični stil je nevjerojatan – ali nijedna ne izgleda kao ova idealna žena kojoj sam se divila. Ne vidim nikoga kao uzor ženstvene žene. Mislim da postoji zabluda da je neukusno to što želiš biti seksi. A mnogi naši komadi su vrlo, vrlo seksi. Mnogo toga otkrivaju, ali čini se da to nije previše izazovno. Mislim da postoji način za oboje. To je ono što sam htjela postići od početka', ističe i dodaje:

'Uvijek mi je bilo važno pružiti klijentima cijeli paket. Cult Gaia od glave do pete. Kad smo tek izrađivali torbe, kreirala sam odjeću samo da ne moram stilizirati onu tuđu. Onda su je ljudi počeli tražiti, pa je sve to bilo vrlo organski. Oduvijek sam željela dizajnirati i cipele i Net-A-Porter nam se obratio da napravimo ekskluzivnu kolekciju za njih, tako da je i to bilo slučajno! Stvarno je ispunjujuće biti u mogućnosti stvoriti svijet brenda Cult Gaia.'