JEDETE LI JE I VI?

Zanimljivo istraživanje: Znate li koliko Hrvata dnevno konzumira juhu?

23.10.2021 u 10:34

Bionic
Reading

Hrvatski potrošači juhu su oduvijek stavljali na svojevrsni pijedestal, a koliko je ovo predjelo važno u domaćoj gastronomskoj tradiciji govori i podatak da juhu konzumira čak njih 99 posto

Na stolu hrvatskih potrošača juhe imaju počasno mjesto, a to dokazuje i zanimljivo istraživanje koju je proveo specijalizirani magazin Ja TRGOVAC.

Juha je utkana u hrvatsku gastronomsku tradiciju te je i u današnje vrijeme od strane hrvatskih potrošača postavljena na pijedestal. Bez obzira radimo li vlastitu domaću juhu ili kupujemo juhe u vrećici po ovom se toplom predjelu ručak poznaje.

Istraživanje na ovu temu web portal Ja trgovac proveo je i lani pa su ovogodišnje rezultate stavili u taj omjer kako bi uvidjeli ima li nekih promjena u preferencijama hrvatskih potrošača.

Kada je riječ o inicijalnom pitanju koliko često jedu juhu, oscilacija gotovo da i nema te su dobiveni odgovori vrlo slični onim lanjskima. Tako 11,1 posto domaćih potrošača ističe kako svakodnevno jede juhu, dok je najviše onih (42,3 posto) koji ovo predjelo konzumiraju nekoliko puta tjedno. Oko trećine (34,9 posto) njih juhu jede barem jednom tjedno, a da to čini rijetko ističe 10,8 posto građana. Juhu ne jede samo 1 posto ispitanih građana.

I dok je lani goveđa odnijela primat, ove je godine kokošja postala najdraža vrsta juhe s 29,7 posto udjela, dok je goveđa odmah iza s 28,7 posto. Uvjerljivo treće mjesto drži povrtna s 15 posto, a potom dolaze juhe - od gljiva (6,8 posto), od rajčice (6,5 posto), od buče, bundeve (5,8 posto), riblja juha (2,6 posto) te juha od graška (0,4 posto).

Hrvatski potrošači su i ovom prilikom potvrdili svoju preferenciju domaćih juha s 81 posto glasova (lani 83,2 posto), dok 19 posto potrošača preferira kupovne juhe iz vrećice. Bistre juhe su dobile na popularnosti jer ih danas preferira 67,6 posto potrošača, dok je to prošle godine činilo njih 61,5 posto. Krem juhama pripala je trećina udjela s 32,4 posto. I na kraju, pitanje kada se konzumira juha gotovo je retoričko jer ovo predjelo čak 95,5 posto potrošača jede za ručak, a tek malih 4,6 posto za večeru.

Istraživanje su tijekom rujna 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.