Agencija MediaNet objavila je rezultate istraživanja o navikama korištenja mobilnog i fiksnog interneta u Hrvatskoj. Doznali smo svašta, pa i koliko često pokušavamo ukrasti susjedima internet, koliko često nam padaju mobiteli u WC školjku...
Istraživanje je agencija MediaNet provela na uzorku od 657 ispitanika. Pokazalo je kako većina ispitanih (59 posto) smatra da je za njih nemogućnost pokretanja željene aplikacije ili sadržaja na internetu veća frustracija od dvadesetminutnog čekanja na javni prijevoz.
Polovica ispitanih izjasnila se kako se minimalno jednom tjedno nalaze na 'udaru' njima bliskih osoba zbog prečestog korištenja mobitela, a 12 posto njih u takvoj se situaciji nalazi svaki dan.
Najviše nas zanimaju e-pošta, vijesti, društvene mreže...
Rezultati o najčešće konzumiranom sadržaju na internetu pokazuju kako podjednak broj ispitanih najčešće provjerava elektroničku poštu (91 posto) ili je u potrazi za informativnim sadržajem (89 posto), a slijede ih oni kojima su u prvome planu društvene mreže (79 posto) i zabavni sadržaj (72 posto).
Da je niska svijest korisnika o potrošnji podatkovnog prometa pokazuje činjenica da samo 42 posto ispitanih identificira YouTube kao najvećeg potrošača mobilnog internetskog prometa. Društvenu mrežu i aplikaciju Facebook kao glavnog krivca odabralo je njih 28 posto, dok je Instagram prepoznat kao podatkovno najzahtjevnija aplikacija kod sedam posto ispitanika.
Facebook drži vrh (42 posto) kada je u pitanju aplikacija, odnosno sadržaj koji se prvi pregledava tijekom jutarnjih sati na mobilnom uređaju. Slijede ga Gmail (21 posto) te razne aplikacije za pregled vremenske prognoze (12 posto).
Gotovo svi ispitanici (92 posto) svakodnevno koriste fiksni internet, odnosno Wi-Fi u kućanstvu, a čak 51 posto ispitanika nije zadovoljno brzinom fiksnog interneta. Osim toga, istraživanje je pokazalo kako se gotovo svi (93 posto) bežično spajamo na kućni internet putem mobilnih uređaja, bilo to uvijek ili u situacijama kada moramo preuzeti veće količine podataka.
Bolje bez televizije nego bez interneta
Zanimljivo, čak 32 posto ispitanika pokušalo se spojiti na susjedov Wi-Fi, a 70 posto ispitanika navodi da odmah po dolasku u kafić šifru za besplatan Wi-Fi.
Istraživanje je pokazalo kako bi većini ispitanika (84 posto) veće frustracije nanio jedan dan bez interneta nego jedan dan bez televizije, a gotovo jednak broj ispitanika ustvrdio je kako bi im veći problem tijekom dana bila nemogućnost pregledavanja online vijesti, nego nedostupnost dnevnog tiska.
Kada je u pitanju kontrola potrošnje mobilnog interneta 35 posto ispitanika ima naviku gašenja mobilnog interneta čim im je dostupna mogućnost spajanja na Wi-Fi, dok četvrtina ispitanih kontrolira potrošnju zbog bojazni od dodatnih troškova ili zbog toga što imaju mali paket internetskog prometa.
Istraživanje MediaNeta pokazalo je kako su kućanstva sklona korištenju usluga istog telekom operatera, za što je potvrdan odgovor dalo 63 posto ispitanika.
Kome je mobitel pao u WC školjku?
Da stavljamo ipak neke druge stvar ispred interneta pokazuje činjenica da bi 71 posto ispitanih prije izdvojilo novac za kartu za koncert ili kino, nego za dodatni podatkovni promet, a čak 78 posto ispitanika bi radije odlučilo za manji komad odjeće.
Također, istraživanje je pokazalo da građani imaju i granicu kada je riječ o navikama korištenja mobitela - 88 posto ljudi gotovo nikad ili tek ponekad nosi mobitel u kupaonicu prilikom tuširanja. Jednako je i onih koji su odgovorni vlasnici mobitela, pa im aparat nikada nije pao u kadu ili WC školjku.
Četrdeset posto ispitanika pomoću mobitela povremeno prati broj prijeđenih koraka u danu, dok njih 49 posto to čini redovito.
Više od polovice (51 posto) koristi mobitel kao glavnog savjetnika za pronalaženje najbližeg restorana, kemijske čistionice ili trgovine.