Tijekom američkih predsjedničkih izbora sve oči uprte su u društvene mreže i njihovu ulogu u osiguravanju transparentnosti i točnosti informacija. U toj atmosferi, Bluesky, nova društvena mreža koja je nedavno osigurala značajna financijska sredstva, nada se dokazati kao pouzdanija, provjerena alternativa platformi X, koju vodi Elon Musk, a koja je sve više prožeta podrškom Trumpovoj kampanji. Bluesky, s druge strane, privlači korisnike sklonije ljevici, ponajviše one bivše korisnike Twittera nezadovoljne novim smjerom te platforme
Uoči američkih izbora, Bluesky se suočava s najvećim izazovom do sada: može li učinkovito upravljati potencijalnim dezinformacijama koje bi mogle 'obmaniti' korisnike u ovom kritičnom razdoblju, uključujući objave koje nastoje ometati proces glasanja ili one koje koriste nove tehnologije, poput umjetne inteligencije, kako bi zbunile javnost?
Dok se drugi konkurent X-u, aplikacija Threads u vlasništvu Mete, udaljila od političkih tema – čak i prestavši preporučivati politički sadržaj korisnicima – Bluesky je uspio iskoristiti potražnju za društvenom mrežom u stvarnom vremenu koja daje prednost takvim raspravama. Nedavno je Bluesky privukao i dodatne korisnike nezadovoljne X-ovim novim izmjenama funkcija, poput ograničenja opcije blokiranja drugih korisnika, koje su izazvale nezadovoljstvo, piše TechCrunch.
Stručan tim za sigurnost na čelu Blueskya
Kako bi ojačao sigurnosne mjere tijekom izbora, Bluesky je ranije ove godine zaposlio Aarona Rodericksa, bivšeg istaknutog člana Twitterova tima za Povjerenje i sigurnost, kao voditelja vlastitog odjela za Povjerenje i sigurnost. Rodericks je već iskusan u primjeni politika i alata potrebnih za upravljanje sigurnošću tijekom izbora; na Twitteru je bio suvoditelj tima za Povjerenje i sigurnost.
Rodericks je već ranije dospio na naslovnice kao meta desničarske kampanje na X-u nakon što je na LinkedInu objavio kako planira zaposliti dodatno osoblje za sezonu izbora 2024. godine. Kasnije je dobio otkaz na X-u kada je Musk otpustio polovicu tima zaduženog za integritet izbora, unatoč ranijem obećanju da će ga proširiti.
Sada na čelu Blueskya, Rodericks i njegov tim najavili su kako će se pripremiti za nadolazeće predsjedničke izbore provjerom sadržaja koji potencijalno može uključivati dezinformacije, kao i druge neprovjerene tvrdnje i izvješća.
Bluesky uvodi rigorozne mjere moderiranja sadržaja
U seriji objava na platformi, Bluesky Safety tim je detaljno predstavio svoj plan za sigurnost tijekom izbora, podsjećajući korisnike da mogu prijaviti objave na Blueskyjev moderacijski servis, točnije sadržaj koji smatraju obmanjujućim, ilegalnim ili hitnim, i to jednostavnim klikom na izbornik s tri točke uz svaku objavu ili profil. Uveden je i prioritetni redoslijed obrade prijava povezanih s izborima.
Kako bi se osigurao 'siguran i točan' proces, Bluesky planira ukloniti sve sadržaje koji 'promiču ili veličaju zastrašivanje ili ometanje u glasanju, brojanju ili potvrđivanju glasova.' Također će označavati objave s obmanjujućim informacijama o glasanju, poput onih s netočnim informacijama o zahtjevima za identifikaciju birača ili drugim manipuliranim medijima.
Bluesky će uvesti i oznaku za 'nepotvrđene' objave za 'početna' izvješća koja se ne mogu odmah provjeriti, poput izvještaja o dugim redovima na biralištima ili drugim incidentima. Kompanija, međutim, nije objavila planove o ažuriranju ovih izvješća ako ih nacionalni mediji kasnije potvrde.
Sigurnost i stabilnost i nakon izbora?
Tvrtka također naglašava da će njezine mjere moderiranja biti na snazi i nakon dana izbora, s ciljem da se identificiraju i riješe svi pokušaji narušavanja 'mirnog prijenosa vlasti.' Bluesky ističe da zadržava pravo uvođenja dodatnih zaštitnih mjera u nadolazećim danima, ako to bude potrebno za sigurnost tijekom izbora na platformi.
Za razliku od X-a i Threadsa, gdje moderiranje provodi isključivo sama kompanija, Bluesky je decentraliziran i omogućava svakome da pokrene vlastiti Bluesky poslužitelj i svoj sustav moderacije. Korisnici se također mogu pretplatiti na više moderacijskih servisa kako bi prilagodili svoj sadržaj vlastitim željama.
'Naše internetsko iskustvo ne mora ovisiti o milijarderima koji jednostrano donose odluke o tome što ćemo vidjeti', objasnila je tvrtka u ožujku. 'Na otvorenoj društvenoj mreži poput Blueskya, možete sami oblikovati svoje iskustvo.' Drugim riječima, ako vam se ne sviđa kako Bluesky vodi aplikaciju, možete stvoriti vlastitu verziju, kao i vlastitu moderacijsku uslugu.
Rast moderatorskog tima u Blueskyu
Moderatorski tim Blueskyja povećao je broj zaposlenika nakon dva nedavna priljeva korisnika. Iako tvrtka nije objavila točan broj članova tima za moderiranje, izvršna direktorica Jay Graber u ožujku je izjavila: 'Imamo oko 18 ljudi u inženjeringu i operacijama, a sličan broj ljudi radi u podršci i moderiranju.'
Bluesky se nada da će uz pomoć svog stručnog tima i decentraliziranog pristupa uspjeti upravljati ovim zahtjevnim razdobljem te da će dokazati kako društvena mreža može pružiti transparentno i sigurno okruženje za sve svoje korisnike - i to bez kompromisa pod pritiskom političkih interesa.