EU je rigorozna kad je namještanje cijena u pitanju. Na najbolji način je to osjetio Daimler kad im je prošle godine uručena kazna od milijardu eura zbog udurživanja u kartel s DAF-om, Volvo/Renaultom, Ivecom i MAN-om na kamionskom programu
MAN, u vlasništvu Volkswagena, je bio jedini proizvođač koji se provukao s opomenom, izbjegavši platiti 1,2 milijardi eura kazne, i to jer su vlastima prijavili svoje dotadašnje partnere.
Povijest se, čini se, uistinu ponavlja.
Der Spiegel je minulog vikenda objavio kako su čelnici Volkswagena u izvještaju priznali formiranje tajnih radnih skupima s Daimlerom, BMW-om, Porscheom i Audijem s ciljem ‘rješavanje tehničkih i ekonomskih problema’.
Njemački medij tvrdi kako je upravo ovo udruživanje, koje poprima formu najvećeg kartela u povijesti EU, polučilo aferu Dieselgate u kojoj su Volkswagenovi dizelski motori uhvaćeni kako pomoću softvera varaju na testovima kakvoće ispušnih plinova.
Der Spiegel prije lansiranje priče nije uspio osigurati komentar nijednog od osumnjičenih proizvođača, no nakon što se cijene dionica njemačkih giganata kliznule na burzi, priopćenjem za medije prvi se oglasio BMW.
Bavarci izričito opovrgavaju sumnje da njihovi motori koriste manipulacijski softver, što potkrepljuju dosad obavljenim istragama na nacionalnom i internacionalnom nivou.
Po pitanju sumnji za udruživanje u kartel u BMW-u su bili nešto manje rječiti.
‘Nije neobično da automobilski proizvođači surađuju na komponentama, dok god to ne utječe na diferencijaciju dva brenda i tržišno natjecanje’, kažu u BMW-u.
Pokažu li se sumnje istinitima EU bi mogla Daimleru i BMW-u odrezati kaznu od 10 posto njihovih prihoda, odnosno 8 milijardi eura za BMW i 14 milijardi za Daimler, dok bi se Volkswagen lako mogao izvući zbog ukazivanja na kriminalnu aktivnost, te pomaganja u istrazi.