SVJETSKA PREMIJERA

Ferrari 12Cilindri je novo remek-djelo iz Maranella: Berlinetta dvosjed pokretan atmosferskim V12 i 830 KS

03.05.2024 u 12:21

Bionic
Reading

Namijenjen poznavateljima kultnog V12 motora, Ferrari 12Cilindri s 830 KS inspiriran je automobilima Ferrari Gran Turismo iz 1950-ih i 60-ih: uzbuđenja u vožnji 'uzgojena' na utrkama u kombinaciji sa svestranošću. CIjena? Prava sitnica!

Postoji samo jedan lajtmotiv koji od 1947. oduševljava entuzijaste 'Propetog konjića': V12 s atmosferskim usisavanjem, smješten u sredini naprijed, prvi Ferrarijev motor koji je protutnjao kroz vrata tvornice u Maranellu. Predstavljen danas javnosti i medijima uz spektakularnu pozadinu Miami Beacha (Florida, SAD) na proslavi 70. godišnjice Ferrarijevog dolaska na američko tržište, Ferrari 12Cilindri prirodna je evolucija tvrtkine beskompromisne filozofije pogonskog sklopa, koja se tijekom desetljeća nastavila razvijati bez uvijek odstupajući od svoje izvorne DNK i temeljnih vrijednosti marke.

Ferrari je, što nije uobičajeno, otkrio i varijante Coupé s tvrdim krovom i Spider s otvorenim krovom u isto vrijeme, po cijeni od 395.000 eura odnosno 435.000 eura u Italiji.

Ferrari 12Cilindri je nadahnut legendarnim Grand Tourerima iz 1950-ih i 60-ih, utjelovljujući misiju Ferrari V12 dvosjeda postavljenog sprijeda sa svojom jednostavnom kombinacijom elegancije, svestranosti i performansi. Automobil predstavlja najnoviju evoluciju u ovoj krvnoj lozi i nastavlja to jedinstveno nasljeđe, podižući ga prema novim standardima u performansama, udobnosti i dizajnu. Njegova silueta odiše sportskim duhom i klasom: jednostavne, ali skladne linije imaju integrirani aktivni aerodinamički uređaj koji jamči performanse bez premca, poklopac motora s prednjim šarkama koji uzdiže pogled na motorni prostor i dvije dvostruke ispušne cijevi koje su postale potpis Ferrarijevog 12-cilindrični automobili.

Ferrari 12Cilindri - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Motor Ferrarija 12Cilindri najnoviji je razvoj kultnog V12 koji je postavio temelje za legendu Maranella, u ovoj verziji razvija 830 KS i maksimalni broj okretaja koji raste do vrtoglavih 9500 okr./min. Impresivna krivulja snage osigurava da je 80 posto ukupnog okretnog momenta dostupno već pri samo 2500 okr./min., što rezultira trenutačnim ubrzanjem za maksimalni odziv papučice gasa i osjećajem beskrajne snage sve do crvene linije.

Kokpit Ferrarija 12Cilindri jamči vrhunsku udobnost za vozača i suvozača, čak i na dugim putovanjima: njegov osjećaj prozračnosti i prostora dodatno je pojačan staklenim krovom, prestižnim materijalima i središnjim zaslonom uz jedan za vozača i treći ispred od putnika.

Ferrari 12Cilindri namijenjen je ljubiteljima vožnje, ali i onima koji zahtijevaju nove standarde performansi, udobnosti i dizajna: dugogodišnji Ferraristi, vjeran jedinstvenim emocijama koje samo Ferrari V12 može pružiti, kao i novim klijentima koji sanjaju kombinirati udobnost i talijanski dizajn s uzbudljivim užitkom u vožnji. Ferrari 12Cilindri dizajniran je za znalce s vrlo jasnom vizijom o tome što je Ferrarijev DNK oduvijek bio, što ga uistinu čini 'automobilom za nekolicinu'.

V12 pogonski sklop s 830 KS

Motor F140HD kojim je opremljen Ferrari 12Cilindri nova je verzija legendarnog 6,5-litrenog Ferrarija V12 s atmosferskim usisavanjem, najčišći izraz Ferrarijeve duše: njegove performanse bez premca, moćna zvučna podloga i ekskluzivnost čine ga dostojnim nasljednikom legendarnih sportskih automobila berlinetta koji su napisali neke od najsjajnija poglavlja u povijesti marke. Motor može osloboditi do 830 KS dok su njegovi maksimalni okretaji povećani na 9500 okr./min. usvajanjem izazovnih i inovativnih rješenja. Maksimalni okretni moment je čudovišnih 678 Nm pri 7250 okr./min., a specifičan odnos snage i obujma motora je 128 KS po litri.

Što se ubrzanja tiče, Ferrari 12Cilindri ima sljedeće karakteristike: od 0-100 km/h 2,9 s, od 0-200 km/h 7,9 s, kočenje 100-0 km/h 31,4 m, 200-0 km/h 122,0 m. Krajnja brzina mu je 340 km/h.

Motor ima modificirane komponente i softver, od kojih su neki već usvojeni na posebnoj seriji 812 Competizione, osiguravajući da je u vrhu svoje kategorije u pogledu performansi. Kako bi omogućili V12 tako visok broj okretaja, inženjeri su radili na smanjenju težine i inercije komponenti motora, usvajajući titanijske klipnjače, koje jamče uštedu od 40 posto u rotirajućoj masi u usporedbi s čelikom s istom mehaničkom otpornošću. Za klipove je korištena drugačija aluminijska legura, što ih je učinilo lakšim nego na prijašnjim primjenama. Daljnje smanjenje težine postignuto je usvajanjem rebalansirane radilice koja je 3 posto lakša.

Ferrari 12Cilindri - zvuk motora ubrzanje s mjesta Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Ventilski sklop s kliznim pratiocima prstiju izveden je iz Ferrarijevog neusporedivog iskustva u Formuli 1 i razvijen je posebno za V12 s ciljem smanjenja mase i iskorištavanja profila ventila visokih performansi. Pratilac kliznog prsta, koji je čelik s premazom poput ugljika poput dijamanta (DLC), prenosi djelovanje ekscentra na ventil pomoću hidrauličkog podizača kao osovine za njegovo kretanje. Korištenje DLC-a smanjuje koeficijent trenja na kritičnim točkama, značajno poboljšavajući mehaničku učinkovitost motora.

Većina modifikacija usmjerena je na optimizaciju isporuke okretnog momenta u svim radnim uvjetima. Rezultat je motor s uzbudljivo glatkim, besprijekornim odzivom, koji daje vrhunsku snagu na crvenoj liniji.

Raspored razvodnika i plenuma sada je vrlo kompaktan: skraćivanje duljine trakta i optimiziranje profila brijega omogućuje oslobađanje snage pri visokim okretajima, dok je krivulja okretnog momenta optimizirana pri svim brzinama motora sustavom ulaznih trakta promjenjive geometrije koji omogućuje kontinuirano mijenjanje duljine usisnog trakta kako bi se povećao dinamički naboj u cilindru.

Po prvi put na motoru s prirodnim usisavanjem, razvijena je inovativna softverska strategija koja može modificirati maksimalni dostupni okretni moment kao funkciju odabranog stupnja prijenosa. Ovo vozaču daje osjećaj glatkog, progresivnog ubrzanja kako se prijenosni omjer povećava, što je još jedan vitalni čimbenik koji čini uzbuđenje u vožnji koje pruža Ferrari 12Cilindri uistinu jedinstvenim.

Ferrari 12Cilindri - zvuk motora u prolasku Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Krešendo beskrajnog ubrzanja i isporuke snage bio je potpis svih Ferrarijevih V12. Sada je inovativno Aspirated Torque Shaping (ATS) inženjerima iz Maranella omogućilo oblikovanje krivulje zakretnog momenta u trećem i četvrtom stupnju prijenosa koristeći sofisticiranu elektroničku kontrolu koja poboljšava percepciju okretnog momenta bez utjecaja na ubrzanje, a sve u korist užitka u vožnji. Uvođenje novih prijenosnih omjera nadalje održava visoke razine ubrzanja i omogućilo je inženjerima da definiraju novi oblik krivulje momenta za motor s usisavanjem.

Optimiziranje mehaničke učinkovitosti motora i kruga podmazivanja ključno je za pružanje vrhunskih performansi i niske potrošnje goriva. Kalibracija uljne pumpe promjenjivog volumena omogućuje ulju da cirkulira cijelim motorom, a zatim se skuplja zajedno s parama iz korita. Solenoidni ventil, kojim upravlja ECU motora u zatvorenoj petlji, koristi se za kontrolu pomaka pumpe u smislu broja okretaja i tlaka motora, isporučujući samo potrebnu količinu ulja i time istovremeno štedeći značajnu količinu energije. Nova konfiguracija spremnika za ulje i hidrauličkog kruga pumpe smanjuje gubitke na minimum i optimizira funkcionalnost u svim radnim uvjetima.

Sustav izravnog ubrizgavanja benzina (GDI pri 350 bara) sastoji se od dvije benzinske pumpe i četiri tračnice sa senzorima tlaka koji daju povratnu informaciju sustavu kontrole tlaka. Elektroničke brizgaljke također mogu kontrolirati do tri ubrizgavanja po ciklusu motora. Sustav paljenja stalno nadzire upravljačka jedinica motora koja ima funkciju jedne i više iskri. ECU također kontrolira izgaranje u komori kako bi osigurao da motor uvijek radi u uvjetima vrhunske termodinamičke učinkovitosti, koristeći sofisticiranu strategiju koja prepoznaje oktanski broj goriva u spremniku kako bi se izbjeglo lupanje.

Novi ispušni sustav, razvijen kako bi omogućio automobilu da bude u skladu s najnovijim zahtjevima za emisije (EU6E, Kina 6b i Bin 50), uvodi keramički katalizator u kombinaciji s filtrom čestica. Ovo je najnaprednija dostupna tehnologija za smanjenje emisija i uključuje dugotrajnu kalibraciju softverskih strategija.

Zvuk je ključan za spajanje udobnosti, luksuza i uzbudljive vožnje emocije tipične za Ferrari V12: u tu svrhu optimiziran je svaki element usisnog i ispušnog voda. Ispušni kanali jednake duljine, razvodnik 6-u-1 za svaki niz cilindara i inovativni dizajn središnjih dijelova rezultirali su Ferrarijevim tipičnim V12 urlikom koji uključuje sve plemenite redove izgaranja. Savršena integracija i kalibracija visokih i niskih frekvencija koje dolaze iz usisnog i ispušnog sustava također utječu na boju motora. Oblik kanala i unutarnja dinamika fluida pregrada prigušivača dizajnirani su za smanjenje protutlaka na minimum, čime se poboljšava isporuka snage. Geometrija oblika i zavoja ispušnog sustava također je usavršena kako bi se zajamčile najčišće note prepoznatljivog Ferrarijevog zvuka sve do limitera.

Kako bi se zajamčila savršeno uravnotežena zvučna podloga u kabini, modificiran je usisni trakt: izmjena položaja rezonatora također je promijenila tlačne valove što je rezultiralo bogatijim rasponom, posebno u pogledu srednjih frekvencija. Rezultat je čišći, puniji zvuk u kabini u svim uvjetima vožnje, ali posebno u sportskim situacijama.

Ferrari 12Cilindri ima 8-stupanjski DCT (mjenjač s dvostrukom spojkom) koji je dobio tako jednoglasno oduševljenu dobrodošlicu na drugim automobilima u asortimanu, počevši od SF90 Stradale. Djelomično zahvaljujući većim gumama na 21-colnim naplatcima, ovo rješenje donosi 5 posto kraće prijenosne omjere u nižim stupnjevima prijenosa i 12 posto povećanje okretnog momenta na kotačima u usporedbi s prethodnim V12 primjenama, a sve u korist uzdužnih performansi pri ubrzanju i stupnju prijenosa vremena mijenjanja stupnjeva prijenosa (30 posto brže od prethodnih aplikacija V12 berlinetta).

Performanse pri ubrzavanju kroz stupnjeve prijenosa značajno su poboljšane, a uvođenje 8. stupnja prijenosa poboljšava domet u vožnji autocestom. DCT s osam stupnjeva prijenosa tako poboljšava učinkovitost i privlačniji je u svim stupnjevima prijenosa.

Vanjski dizajn

S Ferrarijem 12Cilindri, Flavio Manzoni i dizajnerski tim Ferrari Styling Center krenuli su u radikalnu transformaciju stilskih kodova prethodnih Ferrarijevih V12 s motorom u sredini sprijeda. Automobil zapravo označava jasno odstupanje od skulpturalnog jezika koji je karakterizirao 812 Competizione, na primjer, umjesto da daje prednost sofisticiranijem jeziku koji još uvijek zadržava potrebnu formalnu strogost dizajna za postizanje osjećaja stilskog jedinstva.

Vanjske dimenzije su mu sljedeće: duljina 4733 mm, širina 2176 mm, visina, 1292 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, prednji trag kotača 1686 mm, stražnji trag kotača 1645 mm. Težina vozila je 1560 kg (dry weight).

Čiste linije dominiraju geometrijom automobila, naglašavajući volumene koji čine besprijekorno povezanu cjelinu. Izuzetno čisti bokovi se spuštaju duž cijelog automobila iz diedralnog dijela. Iako su zadržali prepoznatljivu Ferrarijevu senzualnost, krila su isklesana s iznimnom geometrijskom preciznošću: sve su linije rezultat križanja između volumena i zauzet je funkcionalniji pristup obliku koji odbija nostalgiju. Mišićavo stražnje krilo impozantno je, ali i geometrijski savršeno kontrolirano. Na prednjem krilu, ta napetost mišića lagano se proteže, zaustavljajući se uz bok i dodatno naglašavajući monolitnu estetiku automobila.

Isklesani poklopac motora iznimno je uglađen i uključuje prednja krila. Uklanjanje reznih linija s krila daje glatku, neprekinutu površinu mišićavosti dizajna, dajući cijelom poklopcu motora osjećaj ultra-čiste fluidnosti, prekinut samo s dva otvora za hlađenje odjeljka motora. Jedan od ciljeva Ferrarija 12Cilindri bio je istražiti jezike dizajna koji su samo tangencijalno povezani sa svijetom automobila. Prednji dio je tako izgubio određene prepoznatljive elemente, poput izduženog oblika prednjih svjetala i tradicionalnog oblika rešetke, u korist geometrija i raskrižja urođenih dizajnu automobila. Prednja su svjetla integrirana u jedan omotač iz kojeg DRL-ovi izlaze poput oštrica.

Sličan pristup primijenjen je sa stražnjom arhitekturom: još jednom, strogost je redoslijed dana s oblikom dobivenim oduzimanjem volumena. U skladu s prednjim dijelom automobila, stražnja svjetla postavljena su u oštricu koja prolazi cijelim, konkavnim stražnjim dijelom i također pruža ono što je možda prava prepoznatljiva tema Ferrarija 12Cilindri, pokazujući još jednom kako su dizajneri Ferrarijevog stilskog centra sposobni spojiti tehničke i funkcionalne zahtjeve s ljepotom.

Umjesto stražnjeg spojlera, dizajneri su upotrijebili dva aktivna poklopca integrirana sa stražnjim staklom, stvarajući prepoznatljivu delta temu. Cjelokupna percepcija je besprijekorna cjelina, stvarajući ideju vrlo visokotehnološkog oblika. Razvoj ovog koncepta omogućio je dizajnerima da tretiraju kabinu Ferrarija 12Cilindri na nov način, ocrtavajući okvir površine u boji karoserije kako bi odjeknula tema stražnjeg zaslona i organski se integrirala s ostatkom kabine koju karakterizira crna boja. efekt ekrana.

Repni dio također završava vrlo čistim, monolitnim volumenom u boji tijela. Donji dio – u crnoj boji ili ugljičnim vlaknima – karakteriziraju istaknute kobilice difuzora nad kojima tijelo gotovo lebdi. Ovo područje također uključuje senzore i dvije dvostruke ispušne cijevi. Potonji, koji se sastoji od ukupno četiri elementa, također imaju potpuno novi oblik, s metalnim okvirom kako bi se smanjila percepcija njihove veličine i stvorio kompaktniji izgled.

Kabina

Dizajn unutrašnjosti Ferrarija 12Cilindri dijeli je na tri različite razine: prva, kojom dominira gornji dio ploče, nastavlja se okolo kako bi se uklopila u oblogu ploče vrata. Sljedeći je središnji dio dok treći uključuje prostor za noge i sjedala. Svaka je razina jasno definirana, pojačavajući učinak dvostrukog kokpita kroz kombinacije boja i materijala. Koriste se za stvaranje elegantnog ili sportskog izgleda sjedala i drugih značajki. Ferrarijev prepoznatljivi luksuz i izvedba na Ferrariju 12Cilindri praćeni su fokusom na ekološku održivost: uvelike su korišteni održivi materijali kao što je Alcantara© koji sadrži 65 posto recikliranog poliestera.

Stil interijera nadahnut je arhitekturom dvostrukog kokpita Prancing Horsea. Posljednjih godina taj je izgled korišten za Ferrari Roma i Roma Spider, kao i za Ferrari Purosangue. Kabina Ferrarija 12Cilindri ima gotovo simetričnu strukturu koja se sastoji od dva modula za vozača i suvozača i nudi zadivljujući standard udobnosti i uključenosti u iskustvo vožnje.

Armaturna ploča proteže se vodoravno, činjenica je naglašena jasnim odvajanjem između dotjeranih volumena u gornjem dijelu i tehničkih funkcija u donjem dijelu. Gornji dio ima dva različita kućišta namijenjena instrumentima za vozača i suvozača te ventilacijskim otvorima za kontrolu klime. Spretno elegantna promjena boje i materijala privlači pogled na dva volumena odvojena tijelom ploče, koji kao da lebde, dodatno pojačavajući osjećaj lakoće u ovom području.

Paneli središnjeg tunela protežu se prema van od geometrije ploče s instrumentima kao da su gotovo produžetak potonje. Podrezano područje ima veliku skulpturalnu ranu naglašenu kontrastnim materijalima. Naslon za ruke nalazi se u podrezanom području tunela i proteže se u područje medaljona, otkrivajući kontrastne metalne rubove koji stvaraju elegantno raskrižje između volumena. Bočni dio samog tunela je izdubljen, ponovno stvarajući onaj osjećaj lebdenja. Opšiven je luksuznim materijalima, a ima i metalni element u obliku slova Y u koji je ugrađen kultni pomak vrata.

Na Ferrariju 12Cilindri, kvaliteta života u vozilu bila je jedan od glavnih pokretača razvoja interijera po narudžbi. Ugrađen je novi velikodušno zatamnjeni stakleni krov koji značajno poboljšava prozračnost kabine, a time i osjećaj prostora u vozilu, osiguravajući optimalnu toplinsku učinkovitost i ljeti i zimi. Što se tiče dizajna, zatamnjeni stakleni krov savršeno je integriran u gornji dio kabine, dajući joj elegantan i profinjen izgled i stvarajući kontinuitet između vjetrobrana i stražnjeg stakla.

Ferrari 12Cilindri predstavlja novo sučelje za čovjeka i stroj (HMI) koje se sastoji od tri zaslona koji podižu iskustvo upravljanja Ferrari V12 berlinetta na nove visine. Svim glavnim funkcijama može se upravljati sa središnjeg kapacitivnog zaslona osjetljivog na dodir od 10,25 inča koji je na dohvat ruke i vozaču i suvozaču. Okružen je zaslonom za vozača od 15,6 inča koji prikazuje sve informacije o vožnji i dinamici vozila. Na kraju, suvozač je uvijek potpuno uključen u iskustvo vožnje zahvaljujući 8,8-inčnom zaslonu koji osigurava da se osjeća kao pravi suvozač.

Automobil posjeduje kapacitivni upravljač koji se može vidjeti na svim najnovijim modelima u asortimanu s udubljenim gumbima za jednostavno korištenje. To znači da su aktivacije naredbi preciznije, trenutačne i intuitivnije čak i u sportskim uvjetima vožnje. Ferrari 12Cilindri standardno dolazi sa sustavima za mobilnu povezanost temeljenim na Apple CarPlay® i Android Auto®, kojima se oba lako kontroliraju s novog središnjeg zaslona. Podloga za bežično punjenje na središnjem tunelu (kao standard) također čini punjenje telefona jednostavnim.

Dostupan kao dodatna oprema za Ferrari 12Cilindri je vrhunski audio sustav razvijen u suradnji s Burmester®, koji se sastoji od 15 zvučnika i oslobađa masivnih 1600 W za stvarno neviđeno iskustvo u automobilu pri bilo kojoj glasnoći i bilo kojoj brzini. Visoke frekvencije su kristalno čiste i svjetlucave, zahvaljujući Ring Tweeter tehnologiji koja minimalizira izobličenje. Snažni subwoofer s dvostrukom zavojnicom jamči prekrasno pun, bogat zvuk koji je, zahvaljujući Ultraflat Headlinersu, dio doživljaja slušanja od 360 stupnjeva.

Ferrari 12Cilindri
  • Ferrari 12Cilindri
  • Ferrari 12Cilindri
  • Ferrari 12Cilindri
  • Ferrari 12Cilindri
  • Ferrari 12Cilindri
    +22
Ferrari 12Cilindri Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Aerodinamika

Glavni cilj aerodinamike Ferrarija 12Cilindri bio je proizvesti trijezan, elegantan automobil bez kompromisa u pogledu performansi. Nolder od 25 mm na poklopcu prtljažnika i aktivni aero dva su prepoznatljiva elementa stražnjeg dijela. Prvi jamči rekompresiju potrebnu za održavanje aeroučinkovitosti automobila kada je otpor minimalan, dok zakrilca dopuštaju dvije različite konfiguracije, Low Drag (LD) i High Downforce (HD).

U položaju niskog otpora, zakrilca su u ravnini s karoserijom tako da zrak teče nad njom neprekinuto, čineći ih nevidljivima za tok. Ova se konfiguracija zadržava do brzine od 60 km/h kada potisna sila nije jako bitna za performanse automobila, nešto što je također slučaj iznad 300 km/h. Međutim, između ove dvije brzine, potisna sila igra središnju ulogu, a kretanje spojlera ovisi o uzdužnom i bočnom ubrzanju automobila. U konfiguraciji s velikom potisnom silom, Ferrari 12Cilindri stvara maksimalnu potisnu silu i jamči da je automobil aerodinamički uravnotežen.

Podvozje je dizajnirano za maksimalno učinkovito stvaranje okomitog opterećenja, također upravljanjem protokom zraka iz središnjih radijatora. Tlocrtni oblik i profil rešetki u središnjem otvoru podvozja minimiziraju utjecaj vrućeg zraka koji nije visoko energiziran. Stvorene su dvije rešetke u području niskog tlaka iza prednjih kotača koje, smanjujući pretlak u motornom prostoru, povećavaju učinkovitost isijavajućih masa, smanjujući otpor i povećavajući stvaranje potisne sile.

Kao što je bio slučaj s modelom 812 Competizione, potisnu silu na prednjem podvozju generiraju tri para vrtložnih generatora optimiziranih u zračnom tunelu. Prednje podvozje također doprinosi hlađenju kočnica isporučujući protok zraka niže temperature iz prednjeg razdjelnika.

Središnje podvozje dizajnirano je za pravilno usmjeravanje protoka zraka kako bi se zadržala raspoloživa energija sve do stražnjeg difuzora. U tu je svrhu smanjen otvor tunela prijenosa kako bi se uravnotežila količina zraka koja bi strujala unutar njega. Uzdignuti dio ispred stražnjeg kotača štiti gume i skreće struju prema natrag.

Stražnji donji dio ima par vrtložnih generatora koji se koriste za stvaranje učinkovite potisne sile i usmjeravanje protoka prema izvlakaču. U skladu s Ferrarijevom filozofijom prijenosa inovacija iz svijeta utrka u cestovne sportske automobile, inženjeri su dizajnirali otvor za zrak u blizini vanjskog ruba stražnje ograde kako bi omogućili ventilaciju za elektroniku prigušivača.

Rashladni sustav

Zahtjevi za disipaciju topline motora i pomoćnih uređaja zahtijevali su redizajn cijelog sustava hlađenja automobila što je rezultiralo optimiziranom evakuacijom prednjeg podvozja, s ne manje od sedam otvora u prednjem braniku. Konkretno, u prostoru između uzdužnih elemenata šasije nalazi se hladnjak rashladne tekućine motora i kondenzator kruga klima uređaja, koji se napajaju kroz središnji otvor, dok je uljni hladnjak podijeljen u dva odvojena elementa, koji se nalaze ispred prednjih kotača. . Dva bočna usisnika zraka podijeljena su na dva dijela: vanjski dio je dizajniran za hlađenje radijatora ulja motora, dok je unutarnji dio za hlađenje kočnica.

Izdašan kanal za hlađenje kočnica dovodi se kroz dva otvora, jedan između usisnih otvora hladnjaka, a drugi na donjem dijelu prednjeg splitera. Cijeli sustav sastavni je dio usisnog otvora hladnjaka ulja kako bi se optimiziralo usmjeravanje usisa prednjih kočnica. Bočni usisnici uokvireni su elementom u obliku slova L dizajniranim za povećanje količine zraka koji ulazi u otvor dok istovremeno pravilno usmjerava protok duž bokova automobila.

Zrak u motornom prostoru izlazi kroz dva otvora na poklopcu motora koji smanjuju pretlak, poboljšavajući učinkovitost hlađenja. Zahvaljujući potonjem, ima manje otvora na podvozju, čime se maksimalno povećava učinkovito stvaranje potisne sile. Na krilu iza prednjih kotača također se nalazi otvor za zrak iz luka kotača koji minimizira nadpritisak na podvozju uzrokovan rashladnim kanalom za kočnice i prednje difuzore.

Dinamika vozila i šasija

Ferrari 12Cilindri može se pohvaliti najsuvremenijim berlinetta dinamičkim kontrolama s prednjim motorom. Uvođenje brake-by-wire omogućilo je usvajanje najnovijih inovacija iz asortimana, uključujući ABS Evo koji je debitirao na 296 GTB i 6D senzor koji jamči optimalnu preciznost za Virtual Short Wheelbase (PCV) 3.0 i kontrolu bočnog proklizavanja ( SSC) 8.0 sustavi, zajedno sa smanjenim putovima kočenja i točnijom ponovljivošću kočenja. Oblikovanje okretnog momenta s usisavanjem, potpuno nova upravljačka logika, također dodatno naglašava glatku linearnu isporuku snage iz legendarnog atmosferskog motora, zahvaljujući elektroničkoj kontroli.

SSC 8.0, nova evolucija poznate Ferrarijeve kontrolne jedinice, omogućuje sustavima da međusobno komuniciraju korištenjem zajedničkog jezika koji izračunava optimalni način rada za svakog kako bi se maksimizirale ukupne performanse automobila. SSC 8.0 integrira kontrolere Ferrarija 12Cilindri i stvara prirodnu sinergiju s novim ABS Evo.

SSC 8.0 je Ferrarijev vlasnički sustav i optimiziran je za daljnje poboljšanje točnosti procjene i brzine učenja (+10 posto u usporedbi s prethodnim aplikacijama), kao i kontrolu na površinama s vrlo slabim prianjanjem. Procjena prianjanja praćena je doprinosom logike prepoznavanja prianjanja: korištenjem informacija iz EPS CPU-a i kuta bočnog klizanja procijenjenog pomoću SSC 8.0, Ferrari 12Cilindri može procijeniti razinu prianjanja gume i ceste čak i pri upravljanju. Zahvaljujući ovom pristupu, prianjanje se također može procijeniti u normalnim uvjetima uporabe, a ne samo na granici, što sustavu omogućuje brže učenje stvarnih razina prianjanja.

Ferrari 12Cilindri ima neovisno upravljanje na sva četiri kotača (4WS) koje je debitiralo na posebnoj seriji 812 Competizione, koje neovisno upravlja kretanjem svakog kotača kako bi se poboljšalo upravljanje skretanjem u zavojima i odziv tijekom brzih promjena smjera. Upravljanje stražnjim kotačima ima inovativne mehaničke karakteristike koje značajno poboljšavaju preciznost kontrole položaja svakog pojedinačnog pokretača, dajući brže vrijeme odziva osovine i posljedično poboljšanu reakciju kroz zavoje. Optimalna upravljivost također je osigurana zahvaljujući gotovo idealnoj raspodjeli težine – 48,4 posto sprijeda i 51,6 posto straga, a odziv automobila također ima koristi od smanjenja međuosovinskog razmaka za 20 mm u usporedbi s 812 Superfast.

Gume

Ferrari 12Cilindri može biti opremljen gumama Michelin Pilot Sport S5 ili Goodyear Eagle F1 Supersport, a obje su razvijene u novoj veličini za tvrtku iz Maranella: 275/35ZR21 sprijeda i 315/35ZR21 straga. Razvoj je imao koristi od fizičkih i virtualnih sesija, potonje su provedene putem testiranja na simulatoru kako bi se smanjio broj fizičkih prototipova i, posljedično, vremena i ciklusa razvoja.

Performanse su optimizirane zahvaljujući usvajanju najnovijih tehnologija u pogledu smjesa, koncepata dizajna gaznog sloja i karakteristika karoserije. Opsežna testiranja dovela su do poboljšanih performansi, razine i ravnoteže prianjanja na suhoj podlozi, stabilnosti na granici i na mokrom, kao i poboljšane karakteristike udobnosti i buke, kako iznutra tako i izvana, uključujući 10 posto smanjenje otpora kotrljanja u usporedbi s prethodnim prednjim dijelom Ferrarijeve aplikacije V12 berlinetta s prednjim motorom.

Šasija

Potpuno aluminijska šasija Ferrarija 12Cilindri, koja ima 20 mm smanjeni međuosovinski razmak u usporedbi s modelom 812 Superfast, potpuno je nova: posebna pažnja usmjerena je na geometriju lijevanih komponenti kao što su amortizeri i A i C stupovi, kako bi se poboljšala torzija krutost uz istovremeno smanjenje težine.

Staklenik na vrhu nove šasije jamči vrhunsku NVH i sigurnosnu izvedbu uz čiste linije tereta koje su omogućile poboljšanje krutosti bez povećanja težine u usporedbi s prethodnim Ferrarijevim 12-cilindarskim primjenama. Rezultat je povećanje torzione krutosti od 15 posto u usporedbi s 812 Superfast što osigurava predvidljivije dinamičko ponašanje, s posljedičnim prednostima za preciznost ovjesa. Na kraju, zahvaljujući opsežnijoj upotrebi odljevaka, broj ekstrudiranih komponenti koje je potrebno sastaviti značajno je smanjen, čineći proces sastavljanja učinkovitijim.

Po prvi put na Ferrarijevom proizvodnom automobilu, sekundarna legura sa 100 posto recikliranim materijalom korištena je za izradu amortizerskih tornjeva podokvira mjenjača: njezino uvođenje omogućuje smanjenje emisije ugljičnog dioksida od 146 kg CO2 za svaki proizvedeni automobil. Zahvaljujući opsežnoj razvojnoj fazi, bilo je moguće jamčiti da su mehaničke karakteristike iste kao kod nereciklirane legure, iskorištavajući male razlike u kemijskom sastavu. Za validaciju ove nove legure, provedena su opsežna ispitivanja kako bi se procijenilo statičko i dinamičko ponašanje komponenti i osigurali izvrsni rezultati u testovima zamora i sudara.

7-godišnje održavanje

Ferrarijevi neusporedivi standardi kvalitete i sve veći fokus na uslugu klijentima podupiru produženi sedmogodišnji program održavanja koji se nudi uz Ferrari 12Cilindri. Dostupan u cijeloj Ferrarijevoj ponudi, program pokriva svo redovno održavanje tijekom prvih sedam godina životnog vijeka automobila. Ovo planirano održavanje je ekskluzivna usluga koja klijentima omogućuje sigurnost da će njihov automobil imati vrhunske performanse i sigurnost tijekom godina. Ova vrlo posebna usluga dostupna je i vlasnicima koji kupuju rabljene Ferrarije.

Redovito održavanje (u intervalima od 20.000 km ili jednom godišnje bez ograničenja kilometraže), originalni rezervni dijelovi i detaljne provjere od strane osoblja obučenog izravno u Ferrarijevom centru za obuku u Maranellu korištenjem najsuvremenijih dijagnostičkih alata samo su neke od prednosti Genuine. Program održavanja. Usluga je dostupna na svim tržištima diljem svijeta i u svim zastupništvima u mreži službenih zastupništava.