(1961 + 61)

[FOTO] Forge Design predstavio 'Competizione Ventidue'; Umjetnost i inženjerstvo na osnovu Ferrari 250 GT Berlinette

29.12.2022 u 16:30

Bionic
Reading

Automobili poput 250 SWB predstavljaju eru ljudskog majstorstva, gdje su oblici bili jednostavniji i analogne ruke dizajnera i alatničara mogle su se jasno naslutiti iz oblika tijela vozila

Londonska agencija za automobilski dizajn, Forge Design, predstavlja 'Competizione Ventidue': automobil inspiriran tehničkom izvrsnošću i analognom ljudskom kreativnošću, koji slavi spoj umjetnosti i inženjerstva.

Ventidue ('22' na talijanskom) vuče svoje naslijeđe iz godine 1959., kada je njegov duhovni predak Ferrari 250 GT Berlinetta SWB predstavljen na Pariškom sajmu automobila u listopadu. Njegovo lansiranje dogodilo se na pola puta između dva ključna događaja u umjetnosti i glazbi: objavljivanja revolucionarnog albuma Milesa Davisa, 'Kind of Blue' mjesec dana prije, i otvaranja muzeja Solomon R. Guggenheim u New Yorku nekoliko tjedana kasnije; istaknuti dio arhitekture 20. stoljeća koji je dizajnirao Frank Lloyd Wright kao 'hram duha'.

Od 1959. Guggenheim zagovara i slavi progresivnu umjetnost u svim disciplinama; koji obuhvaća nadrealiste, impresioniste, postimpresioniste i konceptualne umjetnike. U međuvremenu Davisov album sada mnogi kritičari smatraju njegovim remek-djelom; najbolja jazz ploča i, prema časopisu Rolling Stone, jednim od najboljih albuma svih vremena.

Automobili poput 250 SWB predstavljaju eru ljudskog majstorstva. Gdje su oblici bili jednostavniji i analogne ruke dizajnera i alatničara mogle su se jasno naslutiti iz oblika tijela.

'Takav dizajn govori ljudima na način na koji mnogi automobili više ne govore', kaže Kieran Singleton, direktor Forge Designa. 'Moderni automobili imaju koristi od CAD softvera, strojeva za preše i proizvodnje robota; Karoserije automobila mogu podnijeti daleko više oblika i tehničkih karakteristika, ali u tom procesu često gube emocionalnu vezu s analognim obrtom i bilo kakvu vezu s proizvođačem.'

Forge Design 'Competizione Ventidue'
  • Forge Design 'Competizione Ventidue'
  • Forge Design 'Competizione Ventidue'
  • Forge Design 'Competizione Ventidue'
  • Forge Design 'Competizione Ventidue'
  • Forge Design 'Competizione Ventidue'
    +6
Forge Design 'Competizione Ventidue' Izvor: Promo fotografije / Autor: Forge Design

Tehničke karakteristike

Godine 1961. Ferrari je razvio 'SEFAC Hot Rod', tehnički optimiziranu i visoko projektiranu varijantu trkaćeg 250 SWB. 'Comp 61', kako je postao poznat, imao je lakšu šasiju, nevjerojatno tanku (1,1 mm) aluminijsku karoseriju i modifikacije motora uključujući veće usisne kanale motora i bregaste osovine s visokim dizanjem s magnezijskim koritom i odljevcima razvodnog kućišta. Automobil je mogao postići jedva 300 KS i bio je gotovo nepobjediv u svojoj klasi; pobijedivši na Le Mansu 1961. i također osvojivši RAC Tourist Trophy iste godine.

Temeljen na modelu Ferrari Testa Rossi, originalni SEFAC Hot Rods dobio je ekskluzivno Tipo 168B/61 motor s Testa Rossa glavama cilindra, bregastim vratilima visokog dizanja, većim usisnim kanalima i dvodijelnim ispušnim kolektorima većeg promjera. Comp Ventidue je zamišljen sa sličnim rasporedom motora, modificiranim za ubrizgavanje vodika kako bi se uklonile emisije ugljika u ispušnoj cijevi.

Slijedeći gornji etos, Ventidue pokreće modificirani V12 motor čija je težina manja od 165 kg i umjesto benzina koristi neizravno ubrizgavanje vodika.

Kao i originalni SEFAC Hot Rods, Ventidue ima stražnji prozor od polikarbonata, s jednim ventilacijskim otvorom u kabini koji sada integrira središnje visoko postavljeno stop svjetlo. Korištenjem moderne tehnologije osvjetljenja sve funkcije prednjih svjetala kombinirane su u jednoj jedinici. Ovo oslobađa otvor rešetke od dodatnih svjetala i daje čišću estetiku prednjem dijelu automobila.

Ostale značajne vanjske značajke su jedan retrovizor na strani vozača, učinkovite ručke na vratima i kožne trake za učvršćivanje zatvarača; sve u cilju uštede na težini.

Legenda jazza kao pasionirani Ferrarista

Ventidue se temelji na automobilu koji je Miles Davis u usponu kupio, vozio ga bezbrižno i nije štedio na nadogradnji kako bi odgovarao trkaćim specifikacijama 1961. Sada kada je prošla još 61 godina, 'Comp Ventidue' koristi prednosti najnovije tehnološke tehnologije inovacije.

Predstavljanje ljudske kreativnosti, analognog zanata i istinskog kreativnog duha; ali izvedeno s preciznošću i vođeno najnovijom modernom tehnologijom.

'Htjeli smo ponovno zamisliti automobil koji je Miles Davis kupio netom nakon što mu je album izašao. Ovo je automobil u kojem bi mogao uživati, nadograditi ga, čak se i utrkivati.' rekli su iz Forge Designa. 'Vratili smo se onom što je automobil bio u to vrijeme, što je predstavljao... volimo raditi u različitim disciplinama, biti inspirirani umjetnošću ili arhitekturom - ali onda smo konačno opsjednuti detaljima u potrazi za savršenstvom dizajna'

'Vozim Ferrari - ne da bih bio sladak, već zato što mi se sviđa' rekao je Miles Davis.