Ovaj zračni jastuk posebno je koristan u frontalnim sudarima pod kutom, u kojima sile bočnog sudara mogu uzrokovati to da se glava putnika snažno zaokrene ili sklizne sa zračnog jastuka, povećavajući mogućnost ozbiljnih ozljeda
Honda je objavila da će početkom sljedeće godine proizvesti zračni jastuk za suvozača sljedeće generacije koji je dizajniran tako da smanji vjerojatnost ozljeda u većem broju čeonih sudara. Proizvođač automobila predstavio je automobilskim medijima prošli tjedan ovu novu tehnologiju u svom istraživačkom i razvojnom kompleksu Honda R&D Americas u Raymondu u američkoj saveznoj državi Ohio.
Na temelju pristupa Sigurnost za sve (Safety for Everyone) Honda ima dugu povijest liderstva u razvoju i primjeni naprednih tehnologija dizajniranih za poboljšanje sigurnosti svih sudionika u prometu, uključujući putnike u automobilima, motocikliste i pješake.
Zračni jastuk, koji je razvijen sa švedskim proizvođačem zračnih jastuka, tvrtkom Autoliv, koristi četiri glavne komponente, za razliku od onih uobičajenih ispred suvozača koji koriste jednu komponentu na napuhavanje:
- središnja komora
- dvije bočne komore koje se šire i stvaraju široku površinu preko gornje ploče
- plahta u obliku jedra koja se proteže između dvije bočne komore na njihovom krajnjem rubu. Honda ju opisuje kao 'hvatač', koji hvata i usporava putnikovu glavu, istovremeno zahvaćajući bočne komore, povlačeći ih prema unutra i štiteći glavu te tako smanjujući mogućnost ozljeda.
Honda je rekla da je zračni jastuk posebno koristan u frontalnim sudarima pod kutom, u kojima sile bočnog sudara mogu uzrokovati to da se glava putnika snažno zaokrene ili sklizne sa zračnog jastuka, povećavajući mogućnost ozbiljnih ozljeda.
'Ovaj sustav zračnih jastuka zaista gleda na slučajeve opterećenja u kojima je, naprimjer, izvan osi 20 do 30 stupnjeva te u kojima sada putnik ne ulazi ravno u sigurnosni sustav', rekao je Eric Heitkamp, Hondin inženjer za sigurnost i razvoj koji je vodio projekt. 'Zapravo dolazi pod kutom', objašnjava.
'Pomoću ovog novog sustava možemo bolje upravljati bočnim silama koje dolaze u sustav zračnih jastuka. I moći ćemo osigurati bolji sustav zadržavanja od zračnog jastuka.'
Predstavnici Honde rekli su da će zračni jastuk imati svoj debi 2020., ali odbili su otkriti koji će ga modeli prvi dobiti.
Autoliv je jedan od dobavljača koje je Honda zadržala kako bi pomogla u izgradnji zamjenskih zračnih jastuka uslijed krize s tvrtkom Takata i najvećeg opoziva u povijesti autoindustrije. O njihovim problemima možemo svakodnevno čitati u medijima jer su njime direktno pogođeni i brojni proizvođači automobila koji koriste njihove zračne jastuke.
Nakon što Hondi istekne ekskluzivno pravo Autoliv će imati pravo izrađivati novu generaciju zračnih jastuka i za druge proizvođače automobila. No Honda je odbila reći do kada će trajati taj period, pozivajući se na povjerljivost.