Novi BEV model kreće od 33.900 eura, a nudi na izbor tri različite veličine baterija od 55 do 82 kWh i snagu pogona u rasponu od 125 kW (170 KS) do 210 kW (286 KS). Elroq 85 nudi domet veći od 580 km po WLTP ciklusu i postiže najveću brzinu od 180 km/h
Potpuno novi model Škoda Elroq je svoju svjetsku premijeru imao prije dva mjeseca, a mi smo prošli tjedan bili i na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u okolici grada Palma de Mallorca, na španjolskom mediteranskom otočju Balearima. Isprobali smo i dvije verzije modela Elroq Sportline.
Elroq je potpuno električni automobil češke marke u strateški važnoj kategoriji kompaktnih SUV vozila. Istodobno, to je i prvi model koji je usvojio novi Škodin dizajnerski jezik Modern Solid, kombinirajući robusnost, funkcionalnost i autentičnost.
Elroq nudi sveobuhvatnu ponudu pogonskih sklopova i baterija, s maksimalnim dometom od preko 580 km. Njegova opsežna standardna oprema uključuje stražnju kameru, Crew Protect Assist, Side Assist, 13-inčni infotainment i SmartLink. Ova kombinacija čini Elroq najpristupačnijim električnim vozilom u svom segmentu na europskom tržištu, s početnom cijenom od oko 33.900 eura bez državnih subvencija.
A koliko je značajan ovaj model za strateške planove Škode najbolje je opisao Klaus Zellmer, direktor Škode: 'Škoda Elroq je naš prvi BEV model u klasi kompaktnih SUV vozila, najbrže rastućem i najpopularnijem podsegmentu u Europi. Širok izbor veličina baterija i izvrstan koeficijent otpora omogućuju domet veći od 560 kilometara. Paket standardne opreme je opsežan, uključujući višestruke najsuvremenije sustave pomoći,'
Potpuno novi Elroq je najnoviji član Škodine rastuće električne linije automobila, koja će uključivati razne nove modele tijekom sljedećih godina. Kompaktni SUV je električna alternativa Karoqu i nudi paritet cijena starijem bratu s motorima s unutarnjim izgaranjem na mnogim tržištima. Elroq je savršeno opremljen za urbana i prigradska okruženja i avanture na otvorenom izvan utabanih staza, zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama, prostranoj unutrašnjosti i vrhunskim voznim svojstvima. Verzija Elroq 85x s pogonom na sve kotače bit će dostupna 2025. godine.
Novi Elroq će se proizvoditi u glavnoj tvornici Škoda Auto u Mladoj Boleslavi, u Češkoj.
Vanjski izgled
Škoda Elroq se odlikuje kompaktnim vanjskim dimenzijama, prepoznatljivim oblikom i čistim linijama. Prvi je to proizvodni model Škode koji je usvojio novi dizajnerski jezik ere Modern Solid. Osim toga, nove opcije osvjetljenja i izvrsna aerodinamika s koeficijentima otpora od 0,26 karakteriziraju najnoviji dodatak baterijsko-električnom portfelju češkog proizvođača automobila.
Tech-Deck Face pokazuje budući oblik Škodine rešetke
Potpuno nova Škoda Elroq predstavlja prekretnicu u povijesti češke marke. Kompaktni električni SUV je prvo Škodino proizvodno vozilo koje je usvojilo novi dizajnerski jezik Modern Solid. Poznate Škodine linije su zadržane, ali sagledane iz potpuno nove perspektive. Novi zaštitni znak je Tech-Deck Face, koji zamjenjuje poznatu Škodinu prednju masku hladnjaka.
Iza ovog sjajnog crnog elementa inženjeri su sakrili senzore kao što su radar i prednja kamera. Nadalje, Elroq ima novi natpis Škoda na snažno konturiranom poklopcu motora, što ga čini prvim serijskim modelom marke koji je uklonio logo koji je prije bio tamo postavljen. Slova, kao i oznake marke i modela na stražnjoj strani obojeni su u Unique Dark Chrome. To se također odnosi na umetak u robusnom prednjem braniku i Škoda logotipe na aluminijskim naplatcima.
Nove varijante LED svjetla, novo lice s četiri oka i minimalistički 2D izgled
U eri Modern Solid, prednja svjetla imaju tanke linije i minimalistički, namjenski dizajn. Oni reinterpretiraju tipično lice Škodinog terenca s četiri oka i koriste isključivo LED tehnologiju. Dok uski gornji segmenti prednjih svjetala služe kao svjetla za dnevnu vožnju, pozicijska svjetla i pokazivači, veći donji moduli osiguravaju važna kratka svjetla i funkcije dugih svjetala. Među novim značajkama koje se ističu je Light Band koji vizualno povezuje prednja svjetla. Ovaj Light Band u početku je ekskluzivan za model First Edition.
Matrix tehnologija prednjih svjetala i prilagodljivi načini osvjetljenja
Prednja svjetla Elroqa dostupna su u dvije verzije: standardna verzija ima stalna dnevna svjetla i modul indikatora na vrhu i zajedničku jedinicu s LED modulima za kratka i duga svjetla na dnu. U vrhunskim LED Matrix prednjim svjetlima, četiri pojedinačna pravokutna LED modula tvore svjetlosnu traku za dnevnu vožnju u gornjoj svjetlosnoj jedinici. Dva upečatljiva LED bloka koriste se u donjem modulu. Imaju matričnu tehnologiju s 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata, koji selektivno štite nadolazeće sudionike u prometu kada su duga svjetla uključena.
Dodatno, LED matrična prednja svjetla nude pet prilagodljivih načina osvjetljenja: gradski način rada, način rada Country, način rada Autocesta, način rada svjetla za sve vremenske uvjete i način rada Tourist za zemlje koje voze s druge strane ceste. Stražnja svjetla također su u skladu s dizajnerskim jezikom Modern Solid, s finim linijama i minimalističkim 2D izgledom.
Čak i standardna varijanta koristi 100 posto LED tehnologiju. Vrhunska verzija također nudi dinamičke pokazivače, kristalne elemente s pozadinskim osvjetljenjem, animaciju kada se otvore vrata prtljažnika i izbor između dvije animacije dolaska/odlaska kući koje integriraju prednja svjetla.
Blago padajuća linija krova i mnoge izmjene u dizajnu za izvrsnu aerodinamiku
Prepoznatljivi, čisti bočni profil Škode Elroq ima dinamičan luk koji počinje na aero optimiziranom A-stupu, protežući se do blago padajuće linije krova koja se neprimjetno stapa u krovni spojler s perakama iznad vrata prtljažnika. Izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od samo 0,26 rezultat je mnogih pametnih dizajnerskih izmjena, među kojima su posebno oblikovana vanjska ogledala. Rolo zavjesa s aktivnim hlađenjem iza prednje pregače otvara se automatski kada je za baterijski sustav potreban zrak za hlađenje. Kada su zahtjevi za hlađenjem niski, zatvara se i smanjuje otpor zraka na isti način kao zračne zavjese sprijeda.
One optimiziraju protok zraka oko prednjeg branika i kotača i smanjuju turbulencije iza kotača. Reduktori razmaka kotača minimiziraju razmak između prednjeg branika i prednjih kotača. Ovo također pomaže smanjiti turbulenciju na prednjem braniku, održavajući protok zraka blizu karoserije. Aluminijski naplatci od 19 do 21 cola također su aerodinamički optimizirani, dok su upečatljivi lukovi kotača naglašeni crnim rubom.
Prema vanjskim dimenzijama Škoda Elroq je dug 4488 mm, širok 1884 mm i visok 1625 mm. Njegov međuosovinski razmak iznosi izdašnih 2765 mm, a masa praznog vozila iznosi 1949 kg.
Dostupno je devet boja, a jedna od tri jednobojne boje je Timiano zelena, koja debitira u Škodi. Ova boja je ekskluzivna za Škodu Elroq.
Unutrašnjost
Elroq kombinira kompaktne vanjske dimenzije s izdašnom količinom unutarnjeg prostora za putnike, uključujući najveći prtljažnik u svojoj klasi i pametne opcije za pohranu. Interijer karakterizira čisti dizajn, intuitivne značajke infotainmenta i napredni održivi materijali. Do tri digitalna zaslona, novo korisničko sučelje i fizička traka s gumbima čine vrhunsku jednostavnost korištenja. Odabir dizajna usredotočen je na održivost i inovativne, izdržljive i praktične materijale.
Jednostavnost i prostranost unutar novog Elroqa
Unutrašnjost potpuno nove Škode Elroq karakteriziraju jednostavnost, čiste linije, novi održivi Design Selections i prostranost. Prostor za glavu je 1056 mm sprijeda i 990 mm straga. S kapacitetom od 470 litara, prtljažnik je jedan od najvećih u ovoj klasi vozila i može se proširiti na najviše 1580 l preklapanjem stražnjih sjedala. U skladu s novim dizajnerskim jezikom Modern Solid, na upravljaču se nalazi natpis Škoda umjesto logotipa marke.
13-inčni infotainment zaslon kao standard i head-up zaslon s proširenom stvarnošću
Škoda Elroq uvijek dolazi sa središnjim, 13-inčnim infotainment zaslonom kao standardom, s jasnim, intuitivnim sučeljem i grafičkim dizajnom. Vozači mogu definirati do pet prečaca koji vode do često pristupanih funkcija vozila i do četiri prečaca za aplikacije. Nove omiljene opcije za predgrijavanje baterije, Intelligent Speed Assist i Heaters dodane su na gornju traku u gornjem lijevom kutu.
Osim toga, više nije potrebno autentificirati korisnika na zaslonu dobrodošlice; umjesto toga, korisnici se automatski prijavljuju. Novi softver nudi jasniju strukturu izbornika, poboljšani navigacijski sustav i klimatizacijski sustav koji je još lakši za korištenje. Fizička traka s gumbima ispod infotainment zaslona omogućuje brzi pristup izbornicima koji kontroliraju sustave pomoći, načine vožnje, funkcije parkiranja i kontrole klime.
Digitalni kokpit pruža jasan i intuitivan pregled svih ključnih podataka o vožnji. Head-up zaslon s funkcijama proširene stvarnosti i dodatno optimiziranom grafikom dostupan je kao opcija. Prikazuje brzinu, prepoznaje prometne znakove, informacije o tempomatu i sustavu pomoći kao i upute za navigaciju. Osim toga, proširena stvarnost projicira dodatne informacije u vozačevo vidno polje. To može uključivati dinamičke navigacijske strelice, oznake odredišta, logotipe dobrodošlice i zbogom i dinamička pomagala za vožnju.
Odabir dizajna s brojnim izdržljivim i održivim materijalima
S izborom dizajna dostupnim za Elroq, Škoda stavlja još veći naglasak na inovativne, održive, izdržljive i praktične materijale. Početni Studio Design Selection ima čistu, jednostavnu unutrašnjost i presvlake za sjedala od crne tkanine. U Loft Design Selectionu, kontrastni šavovi u Moss Green dodaju svježe naglaske interijeru kojim dominira antracit siva. Presvlake sjedala izrađene su od umjetne kože i tamno plavkasto sive RecyTitan tkanine. Koristi se za panele vrata, sjedala, ploču s instrumentima, središnji naslon za ruke i područje koljena. Materijal sadrži 78 posto recikliranog PET-a, primjerice iz boca za piće. Po prvi put u Škodinom modelu, vlakna iz mehanički reciklirane odjeće nakon upotrebe (6 posto) pomiješana su u visokotehnološkom procesu koji kombinira cirkularnost sa sigurnim kemijskim tretmanom. Pažnja posvećena detaljima tijekom predenja i tkanja pređe osigurava udobnost, izdržljivost i održivost.
Lodge Design Selection sadrži materijal pod nazivom TechnoFil, koji se sastoji od 75 posto recikliranih ECONYL® vlakana i 25 posto poliestera. Inovativna ECONYL® pređa ponovno koristi najlonski otpad, kao što su ribarske mreže, ostaci tkanine i tepisi namijenjeni odlagalištu, pretvarajući ih u novu najlonsku pređu. Poznat po svojoj izvrsnoj otpornosti na trenje i abraziju, ECONYL® najlon također je 100 posto obnovljiv, što omogućuje višekratno recikliranje pređe bez gubitka kvalitete. Lodge Design Selection kombinira crne TechnoFil tkanine sa svijetlo sivom umjetnom kožom. Odlikuje ga crna obloga krova i brojni narančasti detalji, primjerice na sigurnosnim pojasevima i kontrastnim šavovima na sjedalima i presvlakama. Ova kombinacija nadahnuta je konceptnim automobilom Škoda Vision 7S, fokusirajući se na klasičnu eleganciju crne kože i umjetne kože s kontrastnim šavovima u boji konjaka.
Dodatni održivi materijali
U svim Design Selections, materijal koji se koristi za podne presvlake i otirače sadrži reciklirani poliester, baš kao i podloga od umjetne kože koja se koristi za Lodge, Suite i Sportline Design Selections.
Ambijentalna rasvjeta
Ambijentalna rasvjeta u novoj Škodi Elroq dostupna je u dvije varijante ovisno o odabranom Design Selectionu. Ovo ambijentalno osvjetljenje uključuje osvjetljenje za prednje i stražnje ploče vrata, ručke na vratima i središnju konzolu; prednji i stražnji prostor za noge svijetle bijelom bojom. Lodge, Suite i Sportline Design Selections također uključuju ambijentalno osvjetljenje za kontrolnu ploču. Korisnici mogu birati između deset standardnih boja i pet unaprijed definiranih postavki raspoloženja.
Obilje prostora za putnike i prtljagu kao i pametni detalji
Postoje brojne pametne opcije za pohranu s ukupnim kapacitetom od 48 litara, na primjer, dva dodatna pretinca s obje strane prtljažnika. Ovo su među mnogim potpuno novim Simply Clever značajkama, kao što je mreža za pohranu kabela za punjenje ispod poklopca prtljažnika i poklopac prtljažnika, koji se također može postaviti do pola. To prtljažni prostor čini posebno svestranim. QR kod u prtljažniku vodi do brzog pregleda opreme i funkcija dostupnih u vozilu. Interaktivne video upute objašnjavaju korištenje police za pakete ili novodizajniranog mrežnog sustava.
Među brojnim popularnim Simply Clever detaljima, tu je i Jumbo box s pametnom polici za pohranu i držačem za tablet, kutija za pohranu za putnike straga, sklopive kuke s obje strane prtljažnika, element za teret ispod poda prtljažnika, pregradna mreža, održivi strugač za led s mjeračem dubine gaznog sloja gume u oblozi petih vrata, održivi kišobran u namjenski pretinac za pohranu u vozačevim vratima i trokut upozorenja pohranjen u vratima prtljažnika.
Baterije i pogonski sklopovi
S tri različite veličine baterija od 55 do 82 kWh i snagama u rasponu od 125 kW (170 KS) do 210 kW (286 KS), potpuno nova Škoda Elroq nudi veliki izbor. Elroq 85 nudi domet veći od 580 km po WLTP ciklusu i postiže najveću brzinu od 180 km/h. Optimizirano predgrijavanje osigurava da se na DC stanicama za brzo punjenje mogu napuniti od 10 do 80 posto u 24 minute.
Četiri verzije, tri veličine baterija
Škoda Elroq se temelji na Modular Electrification Toolkit (MEB) platformi Volkswagen grupe i ulazi u segment kompaktnih SUV-ova s učinkovitim varijantama pogona, Elroq 50, 60, 85 i 85x. Njihove visokonaponske litij-ionske baterije dolaze u tri veličine. Elroq 50 s pogonom na stražnje kotače i bruto kapacitetom baterije od 55 kWh (52 kWh neto) početni je model koji nudi doseg veći od 370 km. Smješten na stražnjoj osovini, njegov električni motor razvija vršnu snagu od 125 kW (170 KS) i najveći okretni moment od 310 Nm. Elroq 60 također ima pogon na stražnje kotače. Ima bateriju kapaciteta 63 kWh (59 kWh neto) i nudi domet veći od 400 km. Njegov motor razvija 150 kW (204 KS) i 310 Nm okretnog momenta. Obje varijante imaju najveću brzinu od 160 km/h.
Škoda Elroq 85 s pogonom na stražnje ili sve kotače
Dvije najjače Elroq varijante imaju najveću bateriju, kapaciteta 82 kWh (77 kWh neto). U Elroqu 85 kombiniran je sa stražnjim motorom od 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače. Elroq 85x ima dodatni električni motor na prednjoj osovini, što omogućuje pogon na sve kotače kao standard. Obje verzije postižu najveću brzinu od 180 km/h. Elroq 85 nudi jedan od najvećih maksimalnih dometa u svom segmentu, koji premašuje 580 km prema WLTP ciklusu - što ga čini savršenim izborom za duža putovanja.
Kratko vrijeme punjenja
Visoki kapaciteti punjenja i optimizirano predgrijanje osiguravaju kratko vrijeme punjenja za sve varijante potpuno nove Škode Elroq. Uz stope punjenja do 175 kW, baterija od 82 kWh dviju varijanti serije 85 može se napuniti od 10 do 80 posto u 28 minuta na DC stanicama za brzo punjenje. Za Elroq 50 i Elroq 60, koji podržavaju stope punjenja do 145 kW odnosno do 165 kW, isti postupak traje 25 minuta ili manje. Svi Elroq modeli podržavaju stope punjenja do 11 kW na AC punionicama.
Visokonaponske baterije s modularnim dizajnom
Li-ionske baterije potpuno nove Škode Elroq imaju modularni dizajn. Baterija Elroqa 50 sastoji se od osam modula, a Elroqa 60 od devet modula. Kapacitet od 82 kWh baterije Elroq 85 i Elroq 85x raspoređen je na dvanaest modula. Baterije su smještene u podu vozila ispod prednjih i stražnjih sjedala, kao i ispod tunelske konzole kako bi se osiguralo nisko težište. Dizajn Elroqove baterije, uključujući sustav tekućeg hlađenja i grijanja, identičan je dizajnu obitelji Enyaq. Optimizirana funkcija predgrijanja baterije povećava učinkovitost na DC stanicama za brzo punjenje. Aktivira se automatski kada se koristi navođenje rute navigacijskog sustava ili se može pokrenuti ručno u izborniku za punjenje infotainment sustava. Trenutna temperatura baterije i trenutno stanje napunjenosti stalno se nadziru sustavom upravljanja toplinom baterije, koji po potrebi aktivira kontrolu temperature.
Osovine, kočnice i DCC adaptivna šasija
Prednji dio novog Elroqa opremljen je ventiliranim disk kočnicama i kliještima s jednim klipom za Elroq 50 i Elroq 60, dok Elroq 85 i Elroq 85x imaju kočione čeljusti s dva klipa. Stražnja osovina opremljena je bubanj kočnicama, koje su idealne za električna vozila koja se prvenstveno oslanjaju na regenerativno kočenje. Izvrsnu upravljivost osigurava MacPherson prednja osovina s nižim trokutastim krakovima i poprečnim torzijskim stabilizatorom, uparen s višestrukim ovjesom s pet poprečnih krakova i torzijskim stabilizatorom straga.
Udobnost vožnje može se dodatno poboljšati s DCC prilagodljivim podvozjem ili progresivnim upravljanjem s promjenjivim omjerom. DCC prilagodljiva šasija prilagođava reakcije ovjesa na temelju karakteristika površine ceste ili preferencija vozača. Nudi tri unaprijed definirane postavke: Normal, Comfort i Sport, s prilagođenim načinom rada koji nudi izbor od petnaest različitih postavki šasije. Prilagodljivi amortizeri dolaze kao standard u Elroqu 85x i mogu se naručiti kao dio Driver paketa za Elroq 85 i 85 Sportline.
Masa praznog vozila novog Elroqa je 1949-2119 kg, ovisno o verziji, a ukupna masa je 2427-2650 kg, ovisno o verziji. Novi Elroq može vući prikolice s kočnicama težine do 1200 kg na usponu od 8 posto ili 1000 kg na nagibu od 12 posto.
Povezivost: Proširena funkcionalnost za aplikaciju MyŠkoda
Digitalni glasovni asistent s podrškom za umjetnu inteligenciju, sveobuhvatna kontrola vozila putem aplikacije MyŠkoda i Škoda Charger wallboxes za praktično kućno punjenje: potpuno nova Škoda Elroq pruža najsuvremeniju povezivost. Aplikacija MyŠkoda nudi brojne opcije i posebne usluge za električna vozila, a također može upravljati zidnim kutijama Škoda Charger.
Novo dizajnirana aplikacija MyŠkoda koja nudi mnoštvo funkcija
Redizajnirana aplikacija MyŠkoda kombinira brojne mogućnosti i usluge u jednoj aplikaciji, što je čini savršenim kontrolnim centrom za vlasnike Elroqa. Sa svojim intuitivnim, čistim i jednostavnim dizajnom, aplikacija sada nudi i pristup Powerpassu uz kontrolu brojnih funkcija vozila, od zaključavanja i otključavanja vrata do daljinskog parkiranja.
Elroqove usluge Škoda Connect sada također uključuju Lock & Unlock, omogućujući korisnicima da zaključaju ili otključaju svoje vozilo putem aplikacije MyŠkoda, bez ograničenja udaljenosti.
Nadalje, Powerpass je sada integriran izravno u aplikaciju MyŠkoda, omogućujući pristup do više od 800.000 mjesta za punjenje diljem Europe. Vozači također mogu iskoristiti opciju Plug & Charge, omogućujući besprijekorno punjenje na javnim postajama bez potrebe za vanjskim metodama autorizacije poput RFID kartica ili aplikacija. Kompatibilne stanice za punjenje pojavljuju se u aplikaciji MyŠkoda i infotainment sustavu vozila nakon što se usluga aktivira.
Nova usluga Predictive Maintenance koristi podatke o vožnji i izvješće o stanju vozila kako bi predvidjela moguće probleme. Prati stanje pogonskog akumulatora i 12V akumulatora, istrošenost kočionih pločica i stanje klima uređaja.
Najnovija verzija aplikacije MyŠkoda podržava do četiri gostujuća korisnika koji mogu pristupiti većini usluga. Glavni korisnik zadržava kontrolu nad računima gostiju i prima obavijesti o svojim radnjama u stvarnom vremenu. Upravljanje uslugom Plug & Charge, zakazivanjem usluge i uslugama digitalnog certifikata ostaje isključivo za glavnog korisnika.
Kartica Discover sada pruža vijesti vezane uz Škodu, dok kartica Loyalty korisnicima omogućuje da zarade i iskoriste bodove za robne marke, a kartica Track & Explore korisnicima omogućuje praćenje proizvodnog statusa njihovog novog automobila i upoznavanje s njegovim značajkama. Procesi punjenja na domaćem Škoda Charger wallboxu također se mogu kontrolirati i programirati putem aplikacije MyŠkoda. Specifične usluge za električna vozila uključuju daljinsko aktiviranje klima uređaja u vozilu i integraciju stanica za punjenje u planiranje rute.
Laura je savršeni posrednik u samom vozilu – digitalni glasovni asistent koji nudi prošireni raspon funkcija zahvaljujući integraciji ChatGPT-a. Softver ChatGPT, koji se temelji na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućuje Lauri da odgovori na pitanja općeg znanja uz upravljanje infotainmentom, navigacijom i sustavima kontrole klime u vozilu. Raspon odgovora, čak i na složena pitanja, stalno se povećava. Budući da ChatGPT nema pristup informacijama o vozilu ili osobnim podacima te se sve interakcije naknadno brišu, maksimalna zaštita podataka zajamčena je u svakom trenutku.
Škoda Charger zidne kutije: povezane i učinkovite
Škoda Charger wallbox bitna je komponenta Škodinog ekosustava za praktično, učinkovito i brzo kućno punjenje. Škoda Charger Connect, koji isporučuje do 11 kW, nudi ekološki prihvatljivo rješenje kućnog punjenja sa svojim novim solarno optimiziranim načinom punjenja. Ovaj model također podržava naplatu po dinamičkoj tarifi i promptnoj cijeni, optimizirajući troškove. Verzija Connect uključuje LAN i Wi-Fi povezivost, omogućujući korisnicima daljinsko upravljanje procesom punjenja putem aplikacije MyŠkoda. Vrhunska Pro verzija ima LTE vezu s unaprijed plaćenim eSIM-om.
Sigurnost: Napredni sustavi pomoći koji koriste podatke o roju i novu Inteligentnu pomoć pri parkiranju
Škoda Elroq nudi putnicima visoku razinu pasivne i aktivne sigurnosti. Dolazi s do devet zračnih jastuka i najsuvremenijim sustavima pomoći. Sveobuhvatna funkcija Travel Assist sada prošireno koristi podatke o roju za još napredniju podršku vozaču. Uz inteligentnu pomoć pri parkiranju, vlasnici čak mogu kontrolirati manevre parkiranja izvan vozila.
Napredni sustavi pomoći i do devet zračnih jastuka
Škodin najnoviji električni SUV može se pohvaliti opsežnim nizom najmodernijih sustava pasivne i aktivne sigurnosti, poput Travel Assista. Ovo uključuje Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist i Side Assist. Najnovija verzija koristi podatke o roju prikupljena od strane vozila Volkswagen grupe za poboljšanu pomoć vozaču. Sustav kontinuirano preuzima kartu svoje okoline, ucrtanu vozilima koja su prethodno prošla tim područjem. Ova značajka omogućuje optimizirani prediktivni tempomat i prediktivnu pomoć pri skretanju. Uz to, s podrškom za podatke o roju, vozilo može upravljati područjima s rijetkim oznakama na cesti, kao što su nepotpune uzdužne trake s obje strane.
Prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC) optimizira potrošnju energije automatskim prilagođavanjem brzine ruti, koristeći podatke senzora vozila. Pravovremeno se najavljuju zavoji, čvorovi i kružni tokovi. Intelligent Speed Assist automatski slijedi ograničenja brzine na temelju prepoznavanja prometnih znakova i prilikom ulaska u naseljena područja. Zaštitu od sudara pruža standardni Front Assist, koji uključuje Prediktivnu zaštitu pješaka, Prediktivnu zaštitu biciklista, Pomoć pri izbjegavanju sudara i Pomoć pri skretanju.
U slučaju prijeteće nesreće, Crew Protect Assist brzo pokreće zaštitne mjere kao što su zatvaranje bočnih prozora i zatezanje sigurnosnih pojaseva. Do devet zračnih jastuka štiti putnike u slučaju nužde: zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuci za glavu, prednji bočni zračni jastuci i središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su standardno; stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Praktično upravljanje manevrima parkiranja putem pametnog telefona
Opcijski Inteligentni Park Assist uključuje nove funkcije Trained Parking, Remote Park Assist i Remote Trained Parking funkcije. Uz Remote Park Assist, vozač može kontrolirati manevre parkiranja pomoću aplikacije MyŠkoda na pametnom telefonu. Remote Park Assist može parkirati Elroq u nizove paralelno ili okomito parkiranih vozila. Za okomito parkiranje, može se parkirati okrenut prema unutra ili prema van.
Sustav također može manevrirati automobilom izvan reda okomito parkiranih vozila, bilo sprijeda ili unatrag. Za paralelno parkiranje, uvijek se vraća unatrag u prostor u nizu paralelno parkiranih vozila i priprema automobil za izvlačenje postavljanjem kotača i, ako je potrebno, kretanjem unatrag kako bi se stvorio prostor. Korisnik mora ostati u blizini vozila dok njegov mobilni telefon komunicira s automobilom putem Bluetootha. Uz Trained Parking, Elroq može zapamtiti prilaze do 50 m do pet različitih parkirnih mjesta, koje zatim automatski izvršava na zahtjev.
Čim vozilo prepozna i prikaže spremljenu parkirnu poziciju, postupak parkiranja može se pokrenuti na zaslonu infotainment sustava vozila ili izvan vozila pomoću mobilne aplikacije MyŠkoda.
Škoda Elroq Sportline: Sportski izgled i poboljšana dinamika
Potpuno nova Škoda Elroq također je dostupna u Sportline verziji. Brojni crni detalji i veliki kotači karakteriziraju izgled vozila, dok spušteni sportski ovjes i progresivno upravljanje, dostupni za varijantu 85, čine dinamičnije iskustvo vožnje. Elroq Sportline bit će dostupan za sve varijante pogona.
Sportline tradicija nastavlja se u električno doba
Sportline varijante tradicionalni su, sastavni dio Škodinog portfelja modela. Slijedeći korake Enyaq Sportline, drugi potpuno električni SUV češke marke sada će također biti dostupan u dinamičnijoj verziji koja se može pohvaliti oštrijim izgledom i dinamikom vožnje. Varijanta 85 ima standardni sportski ovjes, s posebno podešenim oprugama i amortizerima, koji je spušten za 15 mm sprijeda i 10 mm straga. Dodatno, progresivni sustav upravljanja omogućuje sportskije upravljanje. 20-colni aluminijski naplatci s crnom metalik završnom obradom uključeni su kao standard. Škoda Elroq Sportline imati će dostupne sve varijante pogonskih sklopova.
Vanjski dio s prepoznatljivim crnim Sportline detaljima
Kao i drugi modeli Sportline, sportski Elroq ima brojne sjajne crne detalje. Oni uključuju poklopce vanjskih retrovizora, obloge bočnih prozora i krovne nosače. Spojler na prednjem braniku i umetak stražnje pregače također su završeni u sjajnoj crnoj boji, kao i natpisi na poklopcu motora i vratima prtljažnika. Sportline oznaka ima novo mjesto na petim vratima, zamjenjujući oznaku baterije. Stražnja bočna stakla i stražnje staklo su zatamnjeni (Sunset).
Specifičan Sportline Design Selection i poboljšana oprema
Specifičnom Sportline Design Selection prevladava sportska crna, koja se također proteže i na strop. Prednja sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu imaju presvlake od crne Suedia i umjetne kože, sive kontrastne šavove i grijanje sjedala kao standard. Grijani sportski upravljač ima tri kraka, poluge za rekuperaciju i oznaku Sportline. Sportski ugođaj interijera zaokružuju ukrasne letvice u izgledu karbona na armaturnoj ploči i poklopci papučica od nehrđajućeg čelika. Standardna oprema također uključuje 13 inčni infotainment, dvozonski Climatronic, prednje i stražnje parking senzore i Driving Mode Select.
Isprobali smo dva modela Elroq Sportline, prvu verziju Elroq 50 snage 125 kW (170 KS) s pogonom na stražnje kotače i bruto kapacitetom baterije od 55 kWh (52 kWh neto). Druga verzija je bila Elroq 85 kombiniran s baterijom kapaciteta 82 kWh sa stražnjim motorom od 210 kW (286 KS) koji isporučuje najveći okretni moment od 545 Nm na stražnje kotače i DCC ovjesom.
Oba modela jako lijepo leže na cesti, a posebno jača verzija s DCC prilagodljivim podvozjem ili progresivnim upravljanjem s promjenjivim omjerom. Snaga Elroqa 50 je i više nego dovoljna za ugodno putovanje bez obzira je li riječ o gradskoj vožnji ili regionalnim i autocestama. Naravno, kao i kod svih električnih modela osjeća se povećana težina zbog baterije, no u vožnji to daje nisko težište cijelog vozila.
Vanjski dizajn je vrlo dojmljiv, a unutrašnjost kabine s novim zaslonima i odabirom materijala je sjajna.
Škoda Elroq First Edition: Naglašavanje važnosti električnog kompaktnog SUV-a s ograničenom serijom
Škoda slavi dolazak Škode Elroq i prekretnicu u njegovom predstavljanju s posebnim prvim izdanjem. Ograničeno izdanje uključuje detalje koji su rezervirani isključivo za ovu varijantu pri lansiranju. Škoda Elroq First Edition ima opciju pogonskog sklopa Elroq 85 sa 210 kW i pogonom na stražnje kotače. Samo nekoliko od 2025 First Edition vozila ostalo je dostupno na odabranim europskim tržištima.
Vizualni naglasci inspirirani Škodom Vision 7S
Kao i Vision 7S, First Edition ima narančaste akcente, ovdje u obliku pruge na ekskluzivnim 21-colnim aluminijskim naplatcima Vision s bruniranom antracit metalik završnom obradom. Prvo izdanje dostupno je u Timiano Green boji, ekskluzivnoj za Elroq, i Moon White metalik boji. Crni krov iz Color Concepta dolazi kao standard na oba.
LED Matrix prednja svjetla sa svjetlosnom trakom kao standard
Škoda Elroq First Edition trenutno je jedini Elroq model čiji prednji dio ima novu Light Band. Ovo povezuje gornje svjetlosne jedinice standardnih LED Matrix prednjih svjetala. Vrhunska LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima također su dio standardne opreme. Poklopci vanjskih retrovizora, obloge bočnih prozora, krovne šine i umetak u stražnjoj branici završeni su u sjajnoj crnoj boji. Natpisi na poklopcu motora i vratima prtljažnika također su crni. Prednja krila nose oznake First Edition. Stražnja bočna stakla i stražnje staklo su zatamnjeni (Sunset).
Unutrašnjost s Lodge Design Selection i sportskim upravljačem
Unutrašnjost Škode Elroq First Edition dolazi s Lodge Design Selection. Narančasta boja kontrastnih šavova i sigurnosnih pojaseva, kao i pruge na aluminijskim naplatcima također podsjećaju na naglaske dizajna Vision 7S. Presvlake sjedala izrađene su od održive tkanine TechnoFil u antracit boji i sive umjetne kože.
Sportski upravljač s tri kraka nosi oznaku First Edition; pedale imaju poklopce od nehrđajućeg čelika. Opsežna standardna oprema također uključuje 13-inčni infotainment zaslon, head-up zaslon s proširenom stvarnošću, KESSY Advanced uključujući Walk-Away funkciju i stražnje bočne zračne jastuke. Prvo izdanje također dolazi s Area View kamerom, električnim vratima prtljažnika s virtualnom papučicom i električno podesivim vozačevim sjedalom s funkcijom memorije i masaže.