Ekologija i ekonomija

Korejac s europskom dušom: Kia bi e-Soul mogla proizvoditi u Slovačkoj

10.04.2019 u 10:09

Bionic
Reading

Kia će vjerojatno morati prodati više potpuno električnih i hibridnih automobila u Europi do 2021. kako bi ispunila cilj o emisijama što ga propisuje EU

Novi, potpuno električni model Kia e-Soul imao je europsku premijeru na ženevskom autosalonu u ožujku, a u Europi bi se trebao početi prodavati potkraj prvog kvartala ove godine. No svi primjerci koji će se u početku prodavati u Europi bit će proizvedeni u Koreji, a ne u jednoj od najmodernijih europskih tvornica automobila u slovačkoj Žilini. Naravno, europski kupci preferiraju automobile koji se izrađuju prije svega u Europi, pa Kia razmišlja o tome da se proizvodnja ovog i još nekih modela otvori i na našem kontinentu. No to nije jedini razlog.

Emilio Herrera, glavni operativni direktor tvrtke Kia Motors Europe, rekao je: 'Tržište se značajno promijenilo posljednjih godina, a 2018. bila je posljednja godina prodaje izlaznog modela. Kia je prodala više električnih primjeraka Soula s nultom emisijom u Europi od benzinskih i dizelskih verzija zajedno. Danas je prepoznata kao globalni lider u elektrificiranim vozilima, s rastućim rasponom blagih hibridnih, hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila. Električni modeli činili su 12,5 posto Kijinih automobila prodanih u Europi 2018. godine, u odnosu na 10 posto u 2017., a novi e-Soul nastavit će dalje na tom zamahu.'

U svojoj trećoj generaciji Kijin pionirski urbani crossover postao je prepoznatljiviji, dinamičniji i inovativniji nego ikad. Dok model e-Soul obuhvaća kultni dizajn i razigrani karakter svojih prethodnika, u Europi će ga pokretati isključivo električna energija, s izborom između dvaju pogonskih sustava s niskim emisijama. Nove generacije baterija koje napajaju novi e-Soul su do 30 posto energetski učinkovitije od trenutno najbolje prodavanih električnih vozila u Europi.

Predstavljanje e-Soula u Ženevi 2019. Izvor: Promo fotografije / Autor: Kia Motors Worldwide

Jedina Kijina europska tvornica u Žilini proizvodi benzinske i dizelske modele Ceed, Sportage i Venga, a moguća proizvodnja električnih vozila u Europi smanjila bi rizike od prekida opskrbe. 'Znamo da naši dobavljači LG Chemical i SK Innovation traže mogućnost za proizvodnju baterija u Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj', kazao je Herrera. Nije zabrinut zbog trenutačne niske potražnje za električnim vozilima jer je njihova prodaja 'dramatično narasla' na mnogim tržištima EU-a, uglavnom zbog politike oporezivanja.

Kia trenutno prodaje verziju svog malog crossovera Soul u Europi s baterijom proizvedenom u Koreji. Mogla bi prodati više komada e-Soula kad ne bi bilo ograničenja u isporuci iz proizvodnog pogona u Koreji. 'Danas naš problem nije možemo li prodati te automobile, nego koliko ću ih dobiti (iz Koreje)', kazao je Emilio Herrera, glavni operativni direktor Kia Motors Europe.

Novi e-Soul trenutno se uvodi u Europu te će se prodavati isključivo s električnim pogonom, počevši od 33.990 eura u Njemačkoj. Domet s jednim punjenjem je do 452 km s baterijom od 64 kWh ili 277 km s baterijom od 39,2 kWh prema WLTP testu. A Kijina paleta elektrificiranih automobila trenutno uključuje plug-in hibridne verzije crossovera Niro te limuzinu i karavan Optima, koji se proizvode u Koreji. Nove plug-in hibridne verzije njihovog kompaktnog karavana Ceed i nadolazećeg crossovera temeljenog na Ceedu bit će pridodane toj gami, a ova dva posljednja modela trebala bi se proizvoditi u Žilini. Model Ceed Hatchback s petero vrata dobit će blage hibridne pogone na svim benzinskim i dizelskim verzijama. SUV model Sportage s 1,6-litrenim dizelskim motorom također bi trebao dobiti blagu hibridnu tehnologiju.

Takva politika pomoći će korejskom proizvođaču automobila da smanji emisiju CO2 dok europski zakonodavci nastavljaju smanjivati ​​emisije stakleničkih plinova iz novih automobila prodanih u Europi. Europska unija nametnula je industrijski plan emisije CO2 u prosjeku od 95 grama po kilometru do 2021. s individualnim ciljevima za automobilske grupe, prijeteći novčanim kaznama tvrtkama koje ne ostvare zadani cilj. Kia će vjerojatno morati prodati više potpuno električnih i hibridnih automobila u Europi kako bi dosegnula cilj: 94 g/km u 2021., navodi PA Consulting u izvješću. Prosjek grupacije Hyundai-Kia vjerojatno će pasti na 96,1 g/km u 2021. s trenutnih 122 g/km, priopćio je PA Consulting. Kia će tako do 2021. morati prodavati 32.000 električnih automobila godišnje da bi postigla zadani cilj i izbjegla plaćanje kazne Uniji.