Kia će vjerojatno morati prodati više potpuno električnih i hibridnih automobila u Europi do 2021. kako bi ispunila cilj o emisijama što ga propisuje EU
Novi, potpuno električni model Kia e-Soul imao je europsku premijeru na ženevskom autosalonu u ožujku, a u Europi bi se trebao početi prodavati potkraj prvog kvartala ove godine. No svi primjerci koji će se u početku prodavati u Europi bit će proizvedeni u Koreji, a ne u jednoj od najmodernijih europskih tvornica automobila u slovačkoj Žilini. Naravno, europski kupci preferiraju automobile koji se izrađuju prije svega u Europi, pa Kia razmišlja o tome da se proizvodnja ovog i još nekih modela otvori i na našem kontinentu. No to nije jedini razlog.
Emilio Herrera, glavni operativni direktor tvrtke Kia Motors Europe, rekao je: 'Tržište se značajno promijenilo posljednjih godina, a 2018. bila je posljednja godina prodaje izlaznog modela. Kia je prodala više električnih primjeraka Soula s nultom emisijom u Europi od benzinskih i dizelskih verzija zajedno. Danas je prepoznata kao globalni lider u elektrificiranim vozilima, s rastućim rasponom blagih hibridnih, hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila. Električni modeli činili su 12,5 posto Kijinih automobila prodanih u Europi 2018. godine, u odnosu na 10 posto u 2017., a novi e-Soul nastavit će dalje na tom zamahu.'
U svojoj trećoj generaciji Kijin pionirski urbani crossover postao je prepoznatljiviji, dinamičniji i inovativniji nego ikad. Dok model e-Soul obuhvaća kultni dizajn i razigrani karakter svojih prethodnika, u Europi će ga pokretati isključivo električna energija, s izborom između dvaju pogonskih sustava s niskim emisijama. Nove generacije baterija koje napajaju novi e-Soul su do 30 posto energetski učinkovitije od trenutno najbolje prodavanih električnih vozila u Europi.
Jedina Kijina europska tvornica u Žilini proizvodi benzinske i dizelske modele Ceed, Sportage i Venga, a moguća proizvodnja električnih vozila u Europi smanjila bi rizike od prekida opskrbe. 'Znamo da naši dobavljači LG Chemical i SK Innovation traže mogućnost za proizvodnju baterija u Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj', kazao je Herrera. Nije zabrinut zbog trenutačne niske potražnje za električnim vozilima jer je njihova prodaja 'dramatično narasla' na mnogim tržištima EU-a, uglavnom zbog politike oporezivanja.
Kia trenutno prodaje verziju svog malog crossovera Soul u Europi s baterijom proizvedenom u Koreji. Mogla bi prodati više komada e-Soula kad ne bi bilo ograničenja u isporuci iz proizvodnog pogona u Koreji. 'Danas naš problem nije možemo li prodati te automobile, nego koliko ću ih dobiti (iz Koreje)', kazao je Emilio Herrera, glavni operativni direktor Kia Motors Europe.
Novi e-Soul trenutno se uvodi u Europu te će se prodavati isključivo s električnim pogonom, počevši od 33.990 eura u Njemačkoj. Domet s jednim punjenjem je do 452 km s baterijom od 64 kWh ili 277 km s baterijom od 39,2 kWh prema WLTP testu. A Kijina paleta elektrificiranih automobila trenutno uključuje plug-in hibridne verzije crossovera Niro te limuzinu i karavan Optima, koji se proizvode u Koreji. Nove plug-in hibridne verzije njihovog kompaktnog karavana Ceed i nadolazećeg crossovera temeljenog na Ceedu bit će pridodane toj gami, a ova dva posljednja modela trebala bi se proizvoditi u Žilini. Model Ceed Hatchback s petero vrata dobit će blage hibridne pogone na svim benzinskim i dizelskim verzijama. SUV model Sportage s 1,6-litrenim dizelskim motorom također bi trebao dobiti blagu hibridnu tehnologiju.
Takva politika pomoći će korejskom proizvođaču automobila da smanji emisiju CO2 dok europski zakonodavci nastavljaju smanjivati emisije stakleničkih plinova iz novih automobila prodanih u Europi. Europska unija nametnula je industrijski plan emisije CO2 u prosjeku od 95 grama po kilometru do 2021. s individualnim ciljevima za automobilske grupe, prijeteći novčanim kaznama tvrtkama koje ne ostvare zadani cilj. Kia će vjerojatno morati prodati više potpuno električnih i hibridnih automobila u Europi kako bi dosegnula cilj: 94 g/km u 2021., navodi PA Consulting u izvješću. Prosjek grupacije Hyundai-Kia vjerojatno će pasti na 96,1 g/km u 2021. s trenutnih 122 g/km, priopćio je PA Consulting. Kia će tako do 2021. morati prodavati 32.000 električnih automobila godišnje da bi postigla zadani cilj i izbjegla plaćanje kazne Uniji.