Lada Niva je oduvijek bila odlična polazišna točka za sve one koji se namjeravaju baviti ozbiljnijom terenskom vožnjom, kao i za sve one koji u opisu radnog mjesta imaju savladavanje teškog, neprohodnog terena
U srpnju je Lada Zapad Togliati, dio grupe Avtovaz (Volzhsky Avtomobilny Zavod) u sklopu Grupe Renault, započela s proizvodnjom osvježenog izgleda Nive pod markom Lada. Rešetka hladnjaka i upravljač sada su ukrašeni Ladinim logotipom u obliku poznatog trodimenzionalnog broda. Avtovaz je objavio fotografije s montažne linije, no ovaj popuarni terenac sada izgleda potpuno drugačije, prema mnogima i daleko pitomije od svoje prve generacije.
U prosincu 2019. je Avtovaz je zaključio ugovor o kupovini 50 posto udjela zajedničkog ulaganja Togliatti GM-Avtovaz od američke tvrtke. Tako je mjesto proizvodnje, kasnije preimenovano u Lada Zapad Togliati, prešlo u 100-postotno vlasništvo Avtovaz-a, a model Niva vratio se u Ladinu ponudu modela.
Podsjetimo da je Nivu (oznake 2123) razvio Avtovaz, a proizvodnja je započela 2000. godine pod brendom Lada. Dvije godine kasnije, model je proizveden pod markom Chevrolet u zajedničkom ulaganju GM-Avtovaz-a, a sve to vrijeme zajedničko ulaganje i ruski partner Avtovaz održavali su visoku razinu suradnje.
Glavne komponente; karoserija, šasija i pogonski sklop - proizvodili su se u pogonima kompanije Avtovaz, a bojanje i završna montaža organizirani su na mjestu proizvodnje partnera. Ukupno, do danas je proizvedeno više od 700.000 primjeraka ove verzije Nive.
'Lada Niva u osnovi nadopunjuje liniju modela Lade, postavši drugi SUV s pogonom na sve kotače u obitelji', rekao je Olivier Mornet, izvršni potpredsjednik prodaje i marketinga Lade. 'Ovaj automobil je jako tražen i ima snažnu reputaciju. Namjeravamo dalje razvijati prodaju, koja je danas organizirana u najvećoj distributerskoj mreži u Rusiji i koja danas ima više od 300 prodajnih i servisnih centara.' Ipak, nije posve jasno hoće li se Niva vratiti na europsko tržište, ali prema svemu sudeći u ovom obliku - neće.
Povijest Lade Nive
Lada Niva 1.7i, kakve se svi sjećamo (model internog kodnog broja 21214-151-20) bilo je vozilo s benzinskim motorom od 1690 cm³, snage 81 KS, ruskog automobilskog proizvođača AvtoVAZ, koje je u tijeku svoje povijesti počevši od 1977.godine, doživjelo vrlo malo promjena. One su se poglavito odnosile na tipove motora, pa je u početku ona imala ugrađen 1,6-litreni motor snage 72 KS i proizvodila se u razdoblju 1977.-1993. godine. Na nekim tržištima se mogla naći i verzija dizelskog motora obujma 1,9 litara preuzeta iz Peugeota.
Povijest Nive je naravno počela iz čisto vojnih razloga tadašnjeg Sovjetskog Saveza, a vrlo brzo je uslijedila njezina ekspanzija na druga tržišta diljem svijeta. Kao i slučaju svih legendarnih modela automobila, tako je i Niva postala predmet interesa mnogih zaljubljenika u ovaj autohtoni ruski 'samohod'. Za model Niva prve generacije još i danas možete naći beskonačno mnogo stranica na internetu, na kojima su dostupni radionički nacrti i upute za popravak na bazi 'uradi sam'.
Grupa Renault nije objavila tehničke specifikacije, ali iz dostupnih informacija može se zaključiti da i dalje ima 1,7-litreni benzinski motor snage 80 KS (58,5 kW) i 5-brzinski ručni mjenjač, kao i pogon na sva četiri kotača. Njezine dimenzije su sljedeće: duljina 4056 mm, širina 1800 mm, visina 1690 mm, međuosovinski razmak 2450 mm, visina od podloge 220 mm. Usporedimo li to s prvom generacijom, vidi se da je došlo do promjena u vanjskom izgledau i u dimenzijama, koje su u prvoj generaciji bile sljedeće: duljina 3720 mm, širina 1680 mm, visina 1640 mm, međuosovinski razmak 2200 mm (radila se i verzija s 2700 mm dugim međuosovinskim razmakom s petero vrata, ali i kao pickup).
Za one koji još uvijek vole stari oblik Nive tu je i model 4x4 BRONTO, koji se barem dosad radio u ruskim pogonima Avtovaza, ali teško da se može naći vam ruskog tržišta i s njima povezanim zemljama.