SVJETSKA PREMIJERA

Mercedes-Benz predstavio E-klasu All-Terrain: Svestrani terenski karavan upotpunio tercet

05.09.2023 u 11:51

Bionic
Reading

U usporedbi s konvencionalnom E-klasom karavan, veći je samo u pogledu visine. Gotovo je jednake duljine, a ukupno iznosi 4950 mm. Stiže s tri koncepta pogona: dizelskom (E 220 d 4MATIC), benzinskom (E 450 4MATIC) i plug-in hibridnom verzijom (E 300 de 4MATIC)

Mercedes-Benz je održao svjetsku premijeru nove E-klase All-Terrain na IAA Mobility u Münchenu, upotpunjujući tako još za jednu verziju obitelj nove E-klase. S 4MATIC pogonom na sva četiri kotača kao standardnom opremom, povećanim razmakom od tla putem AIRMATIC zračnog ovjesa (također standardno) i programom terenske vožnje, nova E-klasa All-Terrain olakšava rad na laganom terenu, poput zemljanih cesta, na svojim većim kotačima.

Daljnji praktični detalji koji poboljšavaju iskustvo vožnje izvan ceste su off-road zaslon i 'prozirni poklopac motora' – dio 360° kamere. Vozilo ima nepogrešiv terenski izgled: elementi off-road dizajna uključuju jedinstvenu prednju rešetku, posebne odbojnike, kromirani prednji i stražnji štitnik podvozja visokog sjaja i tamnosive obloge lukova kotača. U prodajne salone stiže od prvog kvartala 2024. godine.

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

U usporedbi s konvencionalnom E-klasom karavan, model All-Terrain veći je samo u pogledu visine. Gotovo je jednake duljine, a ukupno iznosi 4950 mm. Širina je 1904 mm; visina 1497 mm. Standardna veličina guma je 235/55R18 na kotačima dimenzija 8Jx18. Dostupni su dodatni kotači do 20 cola.

Nova E-klasa All-Terrain je 28 mm šira od prethodnog modela. Ovo čini putovanje još udobnijim za putnike na stražnjim sjedalima, koji sada imaju 1519 mm prostora za laktove. Međuosovinski razmak povećan je za 22 mm na 2961 mm, što stvara više prostora za koljena i noge straga.

Sportski stražnji kraj skriva nosivost od 615 do 1830 litara (plug-in hibridni model: 460–1675 l). Nasloni sjedala mogu se preklopiti u omjeru 40:20:40. Njima se upravlja s dva gumba na lijevoj i desnoj strani naslona stražnjeg sjedala. Stražnja vrata EASY-PACK dio su standardne opreme. Praktično se otvara i zatvara pritiskom na gumb pomoću ključa za paljenje, prekidača na vozačevim vratima ili ručke za otključavanje na samim vratima prtljažnika. Poklopac za prtljagu na uvlačenje i pregradna mreža (oba standardna) imaju dvodijelni dizajn, svaki sa svojom kasetom s valjcima.

Elementi off-road dizajna

Najzanimljivija značajka upečatljivog prednjeg dijela je rešetka hladnjaka u stilu SUV-a s dvostrukim lamelama u boji Iridium Silver sa zvijezdom integriranom u sredini i uzorkom Mercedes-Benz. Prepoznatljivi prednji branik, kao i kromirana obloga podvozja visokog sjaja, također pridonose robusnom izgledu.

U bočnom pogledu, prepoznatljivi tamnosivi poklopci lukova kotača naglašavaju karakter vozila All-Terrain. Isto vrijedi i za pragove koji imaju kromirane letvice visokog sjaja.

Straga se E-klasa All-Terrain također može pohvaliti branikom specifičnim za model zaokruženim simuliranim štitnikom podvozja u visokosjajnom kromu. Daljnji detalj je robusna zaštita praga tereta u izgledu nehrđajućeg čelika.

Posebne značajke u unutrašnjosti zaokružuju AMG sportske papučice od nehrđajućeg čelika i tepisi s logotipom All Terrain.

Zračni ovjes kao standard

Nova E-klasa All-Terrain standardno je opremljena zračnim ovjesom AIRMATIC sa svih strana. Ovaj sustav kombinira jastuke zračnog ovjesa s prilagodljivim ADS+ amortizerima za maksimalan odziv. Karakteristike amortizera automatski se mijenjaju na svakom pojedinom kotaču u fazi kompresije i odskoka. Sofisticirana senzorska tehnologija i algoritmi prilagođavaju amortizere površini ceste tako da se udarac od udarca u neravninu jednom gumom, primjerice, ne prenosi na cijelu osovinu i unutrašnjost.

Uz sveobuhvatnu kontrolu razine, AIRMATIC održava konstantan razmak od tla bez obzira na opterećenje vozila dok se po potrebi prilagođava uvjetima. Kako bi se smanjio otpor zraka i poboljšala učinkovitost goriva, kada radi u programu vožnje COMFORT, vozilo se automatski spušta za 15 mm kada brzina dosegne 120 km/h.

Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain: scene vožnje Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Tri modela All-Terrain za lansiranje na tržište

Odmah od lansiranja na tržište, entuzijasti za sve terene imaju na izbor tri koncepta pogona: dizelsku, benzinsku i plug-in hibridnu verziju. Modeli su označeni kao E 220 d 4MATIC (2,0-litreni motor 197 KS/145 kW, ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s, krajnja brzina 220 km/h), E 450 4MATIC (3,0-litreni motor 381 KS/280 kW, ubrzanje 0-100 km/h 4,7 s, krajnja brzina 250 km/h) i E 300 de 4MATIC (2,0-litreni 197 KS/145 kW, ubrzanje 0-100 km/h 6,9 s, krajnja brzina 213 km/h).

Modele s izgaranjem pokreću motori s četiri i šest cilindara iz Mercedes-Benzove obitelji modularnih motora (FAME). Na taj način, program motorizacije znatno pridonosi fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, dok pomaže zadovoljiti sve veću potražnju za elektrifikacijom.

S inteligentnom tehnologijom pojačanja i integriranim starter-generatorom (ISG) koji nadopunjuje turbopunjač, i dizelska i benzinska varijanta su blagi hibridi. Nova baterija je podigla snagu elektromotora sa 15 na 17 kW (23 KS) i okretni moment na 205 Nm.

Električna snaga od 95 kW (129 KS) i potpuno električni domet do 100 km (WLTP) omogućit će vozačima plug-in hibridnog modela dovršetak putovanja bez korištenja motora s unutarnjim izgaranjem – čak i u off-road načinu rada na neplodnoj podlozi cestama. Visoka gustoća snage hibridne pogonske jedinice dolazi zahvaljujući trajno pobuđenom sinkronom motoru s unutarnjim rotorom.

Najveći okretni moment od 440 Nm elektromotora spreman je za rad od samog početka, što rezultira visokom agilnošću pri kretanju, zajedno s dinamičnim performansama vožnje. Puna električna snaga dostupna je do 140 km/h, nakon čega je brzina lagano ograničena. Značajka visoke tehnologije je inteligentni, elektromehanički pojačivač kočnica. To osigurava da kočioni sustav kombinira električni oporavak s hidrauličkom kočnicom za maksimalnu učinkovitost.

Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
  • Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
  • Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
  • Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
  • Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
  • Mercedes-Benz E-klasa All Terrain
    +21
Mercedes-Benz E-klasa All-Terrain Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna interijera

Instrumentna ploča definira digitalni doživljaj u unutrašnjosti. Ako je E-klasa All-Terrain opremljena opcijskim suvozačevim zaslonom, velika staklena površina MBUX Superscreena proteže se do središnjeg zaslona. Vizualno odvojen od ovoga, u vidnom polju vozača, nalazi se zaslon instrumentne ploče. Modeli bez zaslona za suvozača imaju veliki ukrasni element koji se proteže do sredine. Čini se da središnji zaslon lebdi iznad konkavne površine ovog elementa.

U off-road načinu rada, zaslon vozača i središnji zaslon nove E-klase All-Terrain prebacuju se na off-road zaslon s lako čitljivim podacima, opcijama upravljanja i ključnim funkcijama. U kombinaciji s kamerom od 360°, 'prozirni poklopac motora' podržava vozača u off-road načinu rada. Središnji zaslon prikazuje virtualni pogled ispod prednjeg dijela vozila. To vozačima omogućuje da ranije uoče prepreke poput velikog kamenja ili dubokih rupa i poduzmu mjere kako bi ih izbjegli.

Svjetlosna traka aktivnog ambijentalnog osvjetljenja prolazi preko prednjeg dijela ploče s instrumentima. Oblikuje dugačak luk koji se proteže od vjetrobranskog stakla preko A-stupa do vrata kako bi stvorio velikodušan osjećaj prostora. Kontrolna grupa koja izgleda kao da lebdi u gornjem dijelu panela vrata odgovara staklenim površinama zaslona.

Središnja konzola izvedena je kao homogena cjelina, nastavljajući se u ravnoj liniji od donjeg dijela ploče s instrumentima. Sprijeda, pretinac za odlaganje s poklopcem i držačima za čaše integriran je u trodimenzionalni ukrasni element. Mekano podstavljeni naslon za ruke nalazi se u stražnjem dijelu središnje konzole.

Konkavni ukrasni element čini besprijekoran prijelaz od središnje ploče vrata do naslona za ruke. Prednji dio je izveden kao metalni element visoke tehnologije. Služi kao ručka za hvatanje i zatvaranje i sadrži komande električnih prozora. Još jedna značajka je plutajuća kontrolna ploča s otvaračem vrata i kontrolama za funkcije sjedala.

Obrisi sjedala i naslona za leđa elegantno teku iznutra prema van i svojim slojevitim dizajnom izgledaju kao da lebde iznad tijela sjedala. Okomite nabore, šireći se prema vrhu, ocrtavaju vanjske konture.

Impresivno iskustvo zabave

E-klasa All-Terrain čini glazbu, igrice i streaming sadržaj multi-senzornim iskustvom. Zahvaljujući digitalnim inovacijama u unutrašnjosti, E-klasa All-Terrain sada je inteligentnija, postižući novu dimenziju personalizacije i interakcije. U međuvremenu, elektronička arhitektura definirana je više softverom, a manje hardverom.

Računalne funkcije prethodno odvojenih domena obrađuju se u jednom procesoru. Zasloni i infotainment sustav MBUX sada dijele novo i moćno središnje računalo. Ova vrsta umrežavanja povećava izvedbu i brzinu prijenosa podataka.

Zabavni paket MBUX Entertainment Plus bit će dostupan za novu E-klasu All-Terrain. Uključuje usluge Mercedes me connect i podatkovni paket treće strane. Ovisno o tržištu, komunikacijski modul radi na 5G bežičnoj tehnologiji. Ovaj standard podržava mnogo veće brzine prijenosa podataka od LTE/UMTS.

Digitalni ključ vozila sada je dostupan za iPhone i Apple Watch

E-klasa All-Terrain može se otključati i pokrenuti digitalnim ključem. Vozač jednostavno treba kompatibilan uređaj[5] uparen s vozilom putem Mercedes me Connecta. Također je moguće dijeljenje ključeva. Vlasnici mogu poslati digitalnu pozivnicu prijateljima i obitelji za korištenje E-klase All-Terrain. Glavni korisnik Mercedes me računa također može dodijeliti različita prava kako bi pozvanim korisnicima omogućio samo ulazak u vozilo ili da ga i voze. Vozilo može prepoznati do 16 osoba kao zajedničke korisnike digitalnog ključa vozila. Na tržištima gdje su dostupne usluge Mercedes me connect, E-klasa All-Terrain može biti unaprijed opremljena za digitalni ključ kao dio komfornog paketa KEYLESS-GO.

Mnogi sustavi pomoći u vožnji, uključujući napredne sustave

Sustavi pomoći vozaču koji se standardno isporučuju s E-klasom All-Terrain uključuju, između ostalog, DISTRONIC active distance assist, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Parking Package s kamerom za vožnju unatrag i Speed Limit Assist. Status i aktivnost sustava prikazani su preko cijelog zaslona u odjeljku za pomoć na vozačevom zaslonu.

Daljnje mogućnosti također su dostupne u Driving Assistance Plus paketu. Komponente uključuju Active Steering Assistant, koji pomaže vozačima da ostanu u središtu vozne trake. E-klasa All-Terrain sada ima proširenu funkciju ponovnog pokretanja za stani-kreni promet u gradu i na seoskim cestama, a ne samo na autocesti kao prije. Još jedna inovacija: ako Active Steering Assistant više nije dostupan zbog nejasnih oznaka prometnih traka, upravljač vibrira kako bi upozorio vozača.

Sigurnosni sustavi usklađeni sa sofisticiranim konceptom karoserije

Sigurnosni koncept E-klase All-Terrain temelji se na karoseriji s vrlo krutom putničkom ćelijom i strukturama protiv sudara sa specifičnim obrascima deformacije. Sigurnosni sustavi, npr. sigurnosni pojasevi i zračni jastuci dizajnirani su imajući to na umu. U slučaju nesreće pružaju optimalnu zaštitu za putnike ovisno o situaciji.

Uz zračne jastuke za vozača i suvozača, jastuk za koljena na strani vozača također je standardna oprema. U ozbiljnom frontalnom sudaru, može zaštititi noge vozača od kontakta sa stupom upravljača ili pločom s instrumentima. Standardne prozorske vreće mogu smanjiti rizik od ozljeda glave. U slučaju ozbiljnog bočnog sudara, prozorski zračni jastuk na strani sudara proteže se od A- do C-stupa, poput zavjese preko prednjih i stražnjih bočnih prozora. Ako se detektira prevrtanje, zračni jastuci za prozore mogu se aktivirati s obje strane. Osim sustava za zaštitu glave, bočni zračni jastuci također mogu pokriti područje prsnog koša u slučaju jakog bočnog sudara – uključujući i na vanjskim stražnjim sjedalima (opcija).

Na nekim tržištima vozila su također opremljena središnjim zračnim jastukom. Pirotehnički aktivirani zatezači pojaseva i limitatori sile standardni su na svim vanjskim sjedalima. Isto vrijedi i za podešavanje visine pojasa.