REDNI ŠESTAK JE ISPLATIVIJI

Mercedes diže ruke od motora V6

22.01.2018 u 12:32

Bionic
Reading

U svijetu koji sve više planira zabrane za dizelske i benzinske motore, te im određuje rokove za gašenje proizvodnje, motori s V-arhitekturom, čini se, na prvoj su liniji za otpis

Potvrdio je ovo i Mercedes odustajanjem od V6 jedinica koje će uskoro u cijelosti biti zamijenjene rednim šesterocilindričnim motorima.

Razlozi za odustajanje leže u ekonomičnosti.

Naime izrada rednih šesterocilindričnih motora uz male izmjene može se izvoditi na istoj proizvodnoj liniji na kojoj se izrađuju redni četverocilindraši. Isto pravilo vrijedi i za V6-ice koje se mogu izrađivati na trakama V8-ica, no dok su V8 motori skoro pa postali rijetkost, redni četverocilindraši su najpopularniji motori s unutarnjim izgaranjem na svijetu.

Prvi redni šestak možemo očekivati pod poklopcem Mercedesa CLS450. Riječ je o M256 motoru  predstavljenom  prije dvije godine koji razvija 362 KS i 500 Nm. Mercedes ima i trolitrenog rednog šesterocilindraša za AMG-modele koji će se naći pod poklopcem CLS53 i E53. Ovaj motor razvija 430 KS i 520 Nm.

Za očekivati je da će se sličan trend nastaviti i u ostalim Mercedesovim modelima.

Nijemci su krenuli i s elektrifikacijom game kako bi zadovoljili postrožene ekološke norme, pa je neminovno da ćemo u bližoj budućnosti, tijekom tranzicije na električne automobile, pod poklopcima novih automobila nailaziti na sve manje motore s unutarnjim izgaranjem dopunjene elektromotorima.

Mercedes AMG CLS 53
  • Mercedes AMG CLS 53
  • Mercedes AMG CLS 53
  • Mercedes AMG CLS 53
  • Mercedes AMG CLS 53
  • Mercedes AMG CLS 53
    +5
Mercedes AMG CLS 53 Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes