IDUĆE 4 GODINE

Nissan predstavio plan preobrazbe; održiv rast i profitabilnost na prvom mjestu

29.05.2020 u 08:21

Bionic
Reading

Četverogodišnji plan fokusira se na dva strateška područja, a to su racionalizacija i fokus na najvažnija tržišta i najvažnije modele. Planira se predstavljanje 12 novih modela u sljedećih 18 mjeseci, a među njima i novi Nissan Z

Nakon što su prije dva dana članovi Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi najavili nekoliko inicijativa kao dio novog poslovnog modela suradnje za poboljšanje konkurentnosti i profitabilnosti triju partnerskih tvrtki, svoje je planove predstavio i japanski proizvođač automobila Nissan. Ovaj globalni proizvođač vozila ima u svom portfelju više od 60 modela pod markama Nissan, Infiniti i Datsun.

Nissan Motor Co., Ltd. jučer je predstavio četverogodišnji plan kojim namjerava osigurati održivi rast, financijsku stabilnost i profitabilnost do kraja fiskalne godine 2023. Plan koji uključuje racionalizaciju troškova i optimizaciju poslovanja promijeniti će strategiju tvrtke koja se dosad fokusirala na intenzivno širenje.

U okviru četverogodišnjeg plana Nissan poduzima odlučne korake kojima će promijeniti svoj način poslovanja. Smanjiti će se broj neprofitabilnih aktivnosti i zatvoriti višak pogona te će se provesti strukturna reforma. Tvrtka će smanjiti i fiksne troškove racionalizacijom proizvodnih kapaciteta, palete globalnih proizvoda i troškova. Discipliniranim upravljanjem tvrtka će u prvi plan staviti ona područja poslovanja za koja očekuje snažan povrat ulaganja i održivi razvoj.

Implementacijom plana Nissan namjerava ostvariti profit od 5 posto i stabilan udjel na svjetskom tržištu od 6 posto do kraja fiskalne godine 2023., uključujući proporcionalne doprinose od 50-postotnog udjela u zajedničkom pothvatu u Kini.

Makoto Uchida, Nissanov generalni direktor, izjavio je: 'Naš plan transformacije osigurat će stabilan rast umjesto prekomjernog rasta prodaje. Sad ćemo se koncentrirati na naše temeljne vrijednosti i povećati kvalitetu svojeg poslovanja, a pritom zadržati financijsku disciplinu te se fokusirati na neto prihod po prodanoj jedinici kako bismo ostvarili zaradu. To se podudara s vraćanjem kulture 'Nissanštine' za novo doba.'

ŠTO NAS OČEKUJE U IDUĆE 4 GODINE?

Četverogodišnji plan fokusira se na dva strateška područja, koja su sama po sebi nadogradnja na Nissanov ugled u području inovacije, izradi, predanosti kupcima i kvaliteti, te na kulturalnu transformaciju u tijeku:

1. Racionalizacija: snažne mjere kojima se restrukturira poslovanje, smanjuju troškovi i povećava učinkovitost

  • Dovođenje Nissanovih proizvodnih kapaciteta na pravu mjeru za 20 posto na 5,4 milijuna primjeraka godišnje, uz rad u standardnim smjenama
  • Povećanje iskoristivosti proizvodnih kapaciteta iznad 80 posto, što će proizvodnju učiniti profitabilnijom
  • Smanjenjem palete globalnih proizvoda za 20 posto (sa 69 na manje od 55 modela)
  • Smanjenje fiksnih troškova za otprilike 300 milijardi jena
  • Zatvaranje tvornice u Barceloni
  • Konsolidacija proizvodnje u Sjevernoj Americi oko najvažnijih modela
  • Zatvaranje proizvodnih pogona u Indoneziji i fokusiranje na tvornicu na Tajlandu kao jedini proizvodni centar u regiji ASEAN
  • Partneri iz Alijanse dijelit će resurse, uključujući proizvodnju, modele i tehnologije

2. Fokus na najvažnija tržišta i najvažnije modele

  • Fokus na najvažnije Nissanove djelatnosti na tržištima Japana, Kine i Sjeverne Amerike
  • Oslanjanje na Alijansu kako bi se Nissanovo poslovanje zadržalo na zadovoljavajućoj operativnoj razini u Južnoj Americi, Europi i regiji ASEAN
  •  Izlazak iz Južne Koreje, Datsuna iz Rusije i optimizacija poslovanja na nekim tržištima u regiji ASEAN
  • Fokus na najvažnije globalne modele, uključujući poboljšanje vozila u segmentima C i D, električna vozila, sportske automobile
  • Predstavljanje 12 novih modela u sljedećih 18 mjeseci
  • Širenje ponude električnih vozila i hibridnih automobila, uključujući e-POWER, uz očekivanu prodaju više od milijun vozila na električni pogon godišnje do kraja 2023.
  • U Japanu, predstavljanje još dva modela električnih vozila i još četiriju elektrificiranih vozila e-Power, čime će se udio elektrificiranih vozila u ukupnoj prodaji povećati na 60 posto
  • Uvođenje naprednog sustava za pomoć u vožnji ProPILOT u više od 20 modela u 20 tržišta, s ciljem da do kraja financijske godine 2023. tim sustavom bude opremljeno više od 1,5 milijuna vozila godišnje.

Uchida je zaključio: 'Nissan mora kupcima diljem svijeta ponuditi visoku razinu vrijednosti za uložen novac. Kako bismo to ostvarili, moramo napraviti iskorak u proizvodima i tehnologijama te na tržištima na kojima smo konkurentni. To je u Nissanovim genima. U ovoj novoj eri, Nissan ostaje orijentiran na kupce, na omogućavanje pristupa tehnologiji širokom krugu korisnika te na svladavanje izazova na način svojstven Nissanu'.

NISSAN NEXT: Od A to Z Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Za kraj, Nissanov video u trajanju od minute i 11 sekundi nam je pokazao 12 novih i redizajniranih modela koji dolaze u njihovu globalnu liniju modela. Najuzbudljiviji dio je onaj kada se u kadru pojavljuje i iduća generacija sportskog automobila Nissan Z.

To je očito i prva službena pojava ovog legendarnog sportskog automobila nove generacije, a novi Z također bi mogao dobiti oznaku 400Z što se podudara s prihvaćanjem 4,0-litrenog V-6 motora, iako je jednako vjerojatno da će koristiti i Nissanov 3,0-litreni twin-turbo V-6 iz modela Infiniti Q5 Red Sport 400, s kojim će dijeliti platformu.

Ostali modeli u video snimci uključuju modele Ariya, Armada/Patrol, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue/X-Trail, Terra, a svi nazivi vozila mogu se iščitati pri kraju snimke, uklučujući i model Z. No ranije, dok modeli prolaze ispod slova koja označavaju njihova imena, pojavljuje se model 'M' koji bi mogao biti i novi Nissan Murano.

  • +14
Nissan; 12 novih modela u sljedećih 18 mjeseci, a među njima i novi Nissan Z Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan