Kako bi saznali koji električni automobil nudi najbolji omjer uloženog i dobivenog, norveška udruga električnih vozila Norsk elbilforening provela je opsežni dvodnevni test pet najpopularnijih kompaktnih automobila na struju u zimskim uvjetima
Ekipa je povukla paralelu između BMW-a i3, Hyundai Ioniqa, Opel Ampere-e, Nissan Leafa i Volkswagen e-Golfa, tako što su u 48 sati odvezli 700 km, te pritom promijenili nadmorsku visinu za više od 1.000 metara i svladali sve vrste prometnica, od brzih autocesta do snijegom zametenih šumskih dionica.
Pritom su posvuda bili praćeni snijegom, ledom i temperaturama koje su se spuštale i do 10 stupnjeva ispod ništice.
Svim automobilima isključeni su režimi za uštedu u vožnji, dok su u unutrašnjosti morali održavati temperaturu od 20 stupnjeva. Također im je bilo onemogućeno zagrijavanje baterijskog paketa, a iste su uvijek punjene do 80 posto kapaciteta.
Opsežni test kojeg možete pročitati ovdje dokazao je dvije stvari: da električni automobili već sad mogu zamijeniti benzince i dizelaše čak i u najekstremnijim uvjetima, te da svaki model ima svoje prednosti i mane, pa je teško izdvojiti jednog pobjednika.
Ako bi to baš morali učiniti, Norsk elbilforening bi odabrao Hyundai Ioniqa koji se pokazao rekorderom po pitanju štedljivosti i brzine punjenja, te se najbolje uhvatio u koštac sa zimskim izazovima.
Nissan Leaf i Volkswagen e-Golf bili su ponajbolji po pitanju vozačkog doživljaja za upravljačem, a Opel Ampera-e nadmašila je sve automobile dostupnom autonomijom, no istovremeno je pokazala nesklonost ka brzom punjenju.