ANALIZA TRŽIŠTA

Novi automobili u Hrvatskoj u travnju: Prodaja raste, a najpopularniji je Dacia Duster

05.05.2022 u 17:07

Bionic
Reading

U travnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 4770 novih osobnih automobila, što je 588 komada više nego u proteklom mjesecu ožujku. Volkswagen kao marka je prvi, a model s najviše novih registracija u travnju je Dacia Duster sa 181 primjerkom

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za četvrti mjesec ove godine. Generalno, travanj nam je donio bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 305 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u travnju 4470 novih osobnih automobila, što je 588 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec travanj, to je pad od malenih 3,07 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj. Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. No dobra je vijest da postoje naznake da bi se situacija s čipovima mogla stabilizirati prema nekim predviđanjima u trećem kvartalu ove godine. Ipak, situacija s ratom u Ukrajini mogla bi dovesti do zabrinutosti potencijalnih kupaca novih automobila, ali s druge strane i velike količine automobila prethodno namijenjenih Rusiji mogli bi se preraspodijeliti na mnoge zemlje, pogotovo ako se zna da su rokovi isporuke novih automobila kupcima dugi i preko godinu dana zbog gore navedenih problema s čipovima.

Volkswagen, Kia i Škoda na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca travnja sada pripada Volkswagenu, koji sa ukupno 1424 automobila drži 10,0 posto tržišta. Na drugom je mjestu je sada Kia sa 1351 vozilom ili 9,49 posto tržišta. Na trećem mjestu je Škoda sa 1302 vozila ili 9,15 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 28,64 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Mokka treća

Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Sada je nakon travnja na prvom mjestu sa 481 komadom (3,38 posto od ukupnog broja automobila). Drugi na listi najprodavanijih je Dacia Duster sa 471 komada (3,31 posto tržišta). Treći na listi je sada Opel Mokka sa 413 komadom ili 2,9 posto tržišta. Kia Stonic je na četvrtom mjestu sa 382 komada, a Dacia Sandero peti na ljestvici najprodavanijih modela sa 369 prodana komada.

Gledamo li samo travanj 2022., onda vidimo da je Dacia Duster bio najprodavaniji model sa 181 komadom. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu travnju je Opel Mokka sa 175 komada, a na trećem mjestu slijedi Kia Stonic sa 158 komada. Četvrti je Volkswagen Taigo sa 148 komada, a peto mjesto je zauzeo Volkswagen T-Roc sa 134 komada isporučenih samo u travnju.

Prodaja marki prema tipu goriva u travnju 2022.

U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon četiri mjeseca ove godine imamo 40 različitih marki (tri marke više nego do kraja ožujka).

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za ožujak 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 7518 komada ili 52,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 2570 komada ili 18,1 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 3217 komadom ili 22,6 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (606) Suzuki (438), i Mazda (324).

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 628 komada ili 4,4 posto. U ovoj kategoriji smo na istoj razini jer je i u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 565 komada, a tu je još samo Renault sa 63 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koji zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.

Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prva četiri mjeseca 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 300 komada, što je 2,1 posto ukupnog tržišta.

Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada. Sada, nakon travnja je vodeća marka u ovoj kategoriji Dacia s modelom Spring sa 43 komada, Audi je drugi s 41, a Opel treći s 40 komada, dok su vrlo blizu tome još Renault sa 39 te Volkswagen sa 28 komada. Ukupno je 17 proizvođača (od 40 marki u prva četiri mjeseca 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine. Jedan je dio onih automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine. I da, nove poticajne mjere se očekuju ponovnoi u svibnju ove godine, pa se stoga pripremite ukoliko ste zainteresirani za kupnju potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 6420 komada ili 45,11 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija sa 1188 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,35 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto). Treće mjesto drži Splitsko-dalmatinska županija sa 1098 komada ili 7,71 posto (u cijeloj 2021. 7,57 posto). Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prva četiri mjeseca 2022., sa 53 prodana automobila ili 0,37 posto tržišta.