Kompaktni premium crossover dolazi u verzijama motora s pogonom na benzin, dizel, ali i potpuno električnim pogonom. Povećana veličina karoserije pruža dodatni prostor za glavu i noge, proširujući mogućnosti prostora u unutrašnjosti kabine
Novi Mini Countryman je imao svoju svjetsku premijeru na sajmu automobila IAA (International Motor Show) u Münchenu u rujnu 2023., zajedno sa svojim manjim bratom Mini Cooperom. Mi smo prošli tjedan imali hrvatsku premijeru Mini Countrymana, treće generacije modela s potpuno novim vanjskim dizajnom. Doznali smo koje su nove varijante opreme koje nude širok raspon mogućnosti prilagodbe, kao i cijene na hrvatskom tržištu.
Vanjski dizajn
Novi MiniCountryman je 13 cm dulji i osam cm viši od svog prethodnika. Uspravna silueta s jasno dizajniranim površinama i redizajniranom osmerokutnom prednjom maskom pridonose vrhunskom izgledu modela. Svedeni dizajn tijela s nježnim konturama daje modelu elegantan izgled.
Tipično za marku, kratki prevjesi naglašavaju agilni karakter vozila. Prepoznatljiva LED prednja svjetla i stražnja svjetla naglašavaju dizajn karoserije s dodatnim novim svjetlosnim potpisima.
Elegantni dizajn C-stupa razlikuje se ovisno o opremi vozila i temelji se na jednoj od četiri boje krova vozila. Uspravni oblik novih Matrix stražnjih svjetala uokviruje stražnji dio vozila. Ispod natpisa modela, karoserija se sužava cijelom širinom i, zajedno s upečatljivom crnom trakom oko vozila, naglašava pojačanu prisutnost novog Mini Countrymana.
Krovni nosači Piano Black sada su standardna oprema i povećavaju mogućnosti prijevoza crossover modela, na primjer s krovnim nosačem ili krovnom kutijom.
Širi lukovi kotača i jasan, moderan dizajn povećavaju estetsku privlačnost crossovera robusnog Mini avanturista. Na neravnim cestama udaljenost od tla od 202 mm i dinamična šasija pružaju dodatnu sigurnost i udobnost. Novi Countryman je dobio naplatke od lake legure koji su dostupni u različitim izvedbama i veličinama u rasponu od 17 do 21 cola.
Unutrašnjost
U kabini, svestrani novi Mini Countryman je najveći i najprostraniji Mini model dostupan zahvaljujući visokom stupnju prilagodljivosti. Unutrašnjost odiše modernim i toplim dizajnom, koristeći visokokvalitetne i održive materijale. Jasno dizajnirana armaturna ploča i paneli vrata prekriveni su tkanim tekstilnim površinama. Njihov dizajn usklađen je s osam različitih Mini Experience modova: oni maksimiziraju opcije za individualiziranje interijera pomoću svjetlosnih projekcija, prilagodljivog korisničkog sučelja i zvuk novog motora.
Operativni sustav MINI 9, koji je optimiziran za upravljanje dodirom i glasom, zajedno s atraktivnim središnjim okruglim OLED zaslonom promjera 240 mm i mnogim novim, digitalnim dodatnim funkcijama u paketu Mini Connected, osjetno podiže razinu prepoznatljive Mini zabave u vožnji u kokpitu novog Countrymana.
To također postaje vidljivo u novodizajniranom višenamjenskom upravljaču s dvokrakim dizajnom i opcijskim tekstilnim remenom umjesto klasičnog donjeg kraka. U usporedbi s Mini Cooperom, otvori za zrak u kokpitu raspoređeni su okomito i zajedno s uspravnom armaturnom pločom naglašavaju karakter novog Mini Countrymana.
Kao i izvana, okomito postavljene ručke na vratima u unutrašnjosti su integrirane u ravnini s površinama. U kombinaciji sa zatamnjenim panoramskim staklenim krovom i jasnim, svedenim oblicima prednjih i stražnjih sjedala, ambijent u novom Mini Countrymanu je posebno svijetao i prostran.
Povećana veličina karoserije pruža dodatni prostor za glavu i noge, proširujući mogućnosti prostora u kompaktnom premium Crossoveru. Četiri dostupne opreme – Essential, Classic, Favored i JCW – nude različite razine dizajna i opreme i daju novom Mini Countrymanu karakterističan karakter.
Pogonski sklopovi
S predstavljanjem novih modela, Mini Countryman dolazi u verzijama motora s pogonom na benzin, dizel, ali i potpuno električnim pogonom. Ulazni model je Mini Countryman C s 1,5-litrenim trocilindičnim benzinskim motorom snage 170 KS (125 kW). Slijedi model Mini Countryman S s 2,0-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom ALL4 snage 218 KS (160 kW) i pogonom na sve kotače. Najsnažniji je benzinac oznake Mini Countryman JCW ALL4 s 2,0-litrenim motorom snage 300 KS (221 kW) i pogonom na sve kotače.
Ulazna dizelska verzija nosi oznaku Mini Countryman D, a uključuje 2,0-litreni motor snage 150 KS (110 kW). Treba reći i kako su sve verzije novog Countrymana u izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem opremljene isključivo automatskim mjenjačem.
Pogon na sve kotače omogućuje vožnju i na zahtjevnijem terenu izvan prometnica, dok suvremeni sustavi pomoći u vožnji i MINI Intelligent Personal Assistant čine svaku vožnju sigurnijom, opuštenijom i zabavnijom.
Novi Mini Countryman isto tako ima i svoju potpuno električne verzije, koje jamče lokalnu vožnju bez emisija i naglašavaju izuzetnu poziciju koju Mini ima u svom segmentu kombinirajući prepoznatljiv dizajn, naprednu tehnologiju pogona i impresivno digitalno iskustvo.
Električni motor od 150 kW (204 KS) u Mini Countrymanu E stvara okretni moment od 250 Nm i ubrzava automobil s mjesta do 100 km/h za 8,6 s. S 230 kW/313 KS, električni motori Mini Countryman SE ALL4 s pogonom na sve kotače stvaraju kombinirani okretni moment od ukupno 494 Nm i ubrzavaju vozilo od 0 do 100 km/h za 5,6 s. Domet određen prema WLTP ciklusu ispitivanja iznosi 462 kilometra za Mini Countryman E i 433 kilometra za Mini Countryman SE ALL4.
Cijene u Hrvatskoj
Što se cijena tiče, Mini Countryman C kreće po cijeni od 37.575 eura, model Countryman S ALL4 s 218 KS (160 kW) kreće od 44.409 eura. Mini Countryman JCW ALL4 s 300 KS (221 kW) i pogonom na sve kotače kreće od 58.288 eura. Dizelska verzija Mini Countryman D sa 150 KS (110 kW) kreće od 40.773 eura.
Električne verzije kreću od modela Mini Countryman E snage 150 kW (204 KS) kreće od 42.437 eura. Snažnija verzija Mini Countryman SE ALL4 230 kW (313 KS) kreće od 48.750 eura. Naravno. Obje potpuno električne verzije podliježu natječaju za državne poticaje u iznosu od 9000 eura za energetski učinkovita vozila.