analiza tržišta

Popravlja se situacija oko prodaje novih automobila u Hrvatskoj; Pad sada iznosi 'samo' 17,4 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj!

07.08.2020 u 13:00

Bionic
Reading

U srpnju 2020. je u Hrvatskoj novoregistrirano 5132 novih osobnih automobila, a modeli s najviše novih registracija u srpnju su Škoda Octavia s 328 komada, Renault Captur s 212 te VW Polo s 202 komada. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model u prvih sedam mjeseci 2020. sa 1417 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je i srpanj donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Ipak, ako uzmemo u obzir katastrofalne rezultate za travanj, svibanj te lipanj u odnosu na prošlogodišnje rezultate onda se čini da srpanj 2020. i nije tako loš.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu srpnju 5132 novih osobnih automobila, što je 'samo' 989 komada manje nego u mjesecu srpnju prije točno godinu dana. To je pad od 17,38 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj. Isto tako, činjenica je da je prošlogodišnji srpanj sa 6212 komada, po količini prodanih automobila, bio četvrti po redu najbolji mjesec u cijeloj 2019. godini nakon prošlogodišnjeg svibnja (9149 komada), travnja (8633) i lipnja (8235). Ukupno u prvih sedam mjeseci 2020. je prodano 22.568 novih automobila, a ako ovu brojku usporedimo s prvih sedam mjeseci 2019. kada je bilo prodano 44.368 novih automobila, onda je ovo pad od 49,13 posto. Za usporedbu, prvih šest mjeseci 2020. je taj pad u odnosu na prošlu godinu iznosio 54,3 posto.

I ovo je sasvim očekivani rezultat iako je sada već normaliziran rad sa strankama, ali ljudima i tvrtkama će tebati nešto više vremena da se vrate u svoj standaran operativan mod po pitanju ekonomskih kretanja. Naravno, puno ovisi o, sasvim izvjesno, krnjoj turističkoj sezoni kada su i brojne rent-a-car tvrtke kupovale veliku količinu novih automobila. No, treba i pošteno reći da su nam turistički rezultati u odnosu na očekivane na početku krize s koronavirusom, iznad svih očekivanja.

Čini se da smo u mjesecu travnju doista dotaknuli dno prodaje, odnosno registracija novih automobila, u ovoj 'pandemijskoj' 2020. godini. To pokazuje i rastući broj novoregistriranih novih automobila već treći mjesec uzastopno, a naročito ako pogledamo mjesec travanj ove godine, jer je u sedmom mjesecu prodano ipak skoro pet puta više automobila - s 1084 na 5132 primjeraka. Nadamo se da će krivulja rasta prodaje novih automobila u Hrvatskoj odsad ići samo uzlaznom putanjom, jer se situacija s prodajnim aktivnostima i gospodarstvom u cjelini vraća postupno u normalu.

Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon sedam mjeseci 2020. ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa 3487 automobila drži čak 15,45 posto tržišta. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3068 vozila ili 13,59 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault s 2120 vozila ili 9,39 posto tržišta. Interesantan je podatak da je Citroën samo u srpnju prodao 282 komada, što je gotovo tri i pol puta više automobila nego u mjesecu lipnju ove godine, kada ih je prodao 82 komada. Ima takvih primjera još nekoliko, poput Jeepa - s 2 komada u lipnju na 36 komada u srpnju ove godine. Ili npr. Mini s 9 komada u lipnju ove godine na 32 komada u srpnju ove godine.

Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu nakon sedam meseci, a drugo i treće mjesto i dalje drže Renault Clio i Dacia Sandero

Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih sedam mjeseci 2020. Škoda Octavia i dalje vodi, s prodanih 1417 primjeraka. Na drugom mjestu je i dalje Renault Clio s 933 komada. Na trećem mjestu je nakon srpnja Dacia Sandero sa 675 prodanih primjeraka ili 2,99 posto tržišta u prvih sedam mjeseci ove godine. Na četvrtom mjestu je sada VW Polo sa 671 prodanim primjerkom, a Dacia Duster zatvara top 5 najprodavanijih modela nakon sedam mjeseci sa 615 primjeraka.

Ako gledamo samo mjesec srpanj 2020., onda je najprodavaniji model bila Škoda Octavia s 328 komada. Drugo mjesto drži Renault Captur s 212 komada, treći je VW Polo s 202, četvrti Renault Clio sa 195 komada. Top 5 najprodavanijih modela u srpnju zaokružuje Opel Corsa sa 176 prodana komada.Pogledajte priloženu tablicu top-20 najprodavanijih modela automobila za mjesec srpanj 2020.

Prodaja marki prema tipu goriva u lipnju 2020.

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu srpnju i dalje nisu posve realni, jer se radi o izvanrednim okolnostima, ali su ipak bolji pokazatelj trendova u 2020. godini. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih sedam mjeseci 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 35 različitih marki automobila. Ovo je jedna marka automobila više od broja u prvih šest mjeseci, a tu čast je u srpnju pripala Aston Martinu s 1 prodanim komadom. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u prvih pola godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 12.829 komada ili 56,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li samo mjesec srpanj ove godine, to je 2726 automobila ili 53,1 posto svih novih automobila prodanih u srpnju 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 8016 komada ili 35,5 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 1336 komadom ili 5,9 posto.

Iako, ovdje treba napomenuti da je u srpnju bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultatima za mjesec srpanj nisu ušli svi, na taj način sufinicirani modeli, jer još nisu mogli biti i isporučeni. A s druge strane, plug-in hibridi se vode pod hibridne automobile, pa iz ove tablice nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano u cijeloj 'hibridnoj' kategoriji. Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 264 komada ili 1,2 posto.

Potpuno električni automobili su u prvih sedam mjeseci 2020. prodani u 123 primjerka i oni čine samo 0,5 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida da su bili sufinicirani od strane Fonda, ali prave rezultate te akcije ćemo tek vidjeti kada sva naručena i ugovorena vozila budu i isporučena kupcima. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Ove godine budžet je bio veći, po 22 milijuna kuna za tvrtke i isto toliko za građane. Od tih ukupno 44 milijuna moglo bi se 'izvući', ako računamo po 70.000 kuna po čisto električnom automobilu skoro 630 komada, no tu će vjerojatno biti i jedan dio plug-in hibridnih modela koji mogu dobiti do 40.000 kuna po automobilu. No, na tržištu i nema baš previše modela takvih hibridnih automobila, no vidjeti ćemo na kraju ovog kruga poticaja kako će se to točno odraziti na prodajne brojke. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali niti nakon tjedan dana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih sedam mjeseci 2020. godine izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 9599 komada ili 42,53 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 1794 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,95 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži Primorsko-goranska s 1572 komada ili 6,97 posto tržišta. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec srpanj, sa 98 prodana automobila ili 0,43 posto tržišta.