ANALIZA TRŽIŠTA

Prodaja novih automobila u Hrvatskoj 2021.: Pad od 19,7 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj

05.02.2021 u 15:52

Bionic
Reading

U siječnju 2021. je u Hrvatskoj novoregistrirano 2915 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a modeli s najviše novih registracija u siječnju su Fiat 500 sa 152 komada, Škoda Octavia je druga sa 145 komada, slijedi VW T-Cross sa 131 komadom

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata za ovu novu kalendarsku godinu. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je cijela prošla godina donijela pad od 42,7 posto i ostaje nam samo se nadati da će 2021. biti samo bolja. No naravno, u ova čudna vremena nikad ništa nije posve sigurno. Generalno, siječanj nam je očekivano donio loše rezultate u donosu na prošli prvi mjesec 2020., jer tada nismo niti naslućivali što nam se sprema u ostatku prošle godine.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu siječnju 2915 novih osobnih automobila, što je 828 komada više nego u proteklom mjesecu prosincu 2020., ali i 259 komada više nego u studenom prošle godine. Ipak, uzmemo li u obzir samo siječanj to je pad od 19,71 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj. Prodajne brojke su i nadalje slabije, no to su još uvijek posljedice užasne 2020. godine koju je obilježila pandemija koronavirusa, ali i potresi na zagrebačkom području te na Banovini. Ipak, optimizma ne nedostaje, jer su nam trenutno brojke oboljelih od Covid-19 vrlo prihvatljive, ne i savršene. Cjepivo će sigurno pomoći ekonomiji, ali i cjelokupnom optimizmu građana Hrvatske, pa se nadamo da nas čekaju veseliji mjeseci na svim poljima.

Volkswagen, Škoda i Fiat su na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca siječnja ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 649 automobila drži, sada čak 22,26 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao 15,62 posto, pa ova Grupa ima dobar razlog za optimizam, jer je to porast od +6,64 postotnih bodova. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 372 vozila ili 12,76 posto tržišta, a na trećem mjestu je sada Fiat s 246 vozila ili 8,44 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno čak 43,46 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.

Fiat 500 je najprodavaniji model, Škoda Octavia je druga, a treći VW T-Cross

Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu, s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon prvog mjeseca nove kalendarske godine, Fiat je s modelom Fiat 500 preuzeo vodstvo među najprodavanijim automobilima sa 152 komada. Škoda Octavia je druga sa 145 komada, VW T-Cross sa 131 komadom na trećem mjestu. Četvrti je sada VW Golf sa 130 komada, a peti na ljestvici najprodavanijih modela je opet jedan Fiat, Fiat Panda sa 93 prodana komada. Naravno, nakon samo mjesec dana ove godine i poredak u top modelima po mjesecima je isti.

Prodaja marki prema tipu goriva u siječnju

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu siječnju 2021. i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima, ali su ipak najbolji početni pokazatelj kakvog-takvog trenda trenda u 2021. godini. Iako je za to ipak malo prerano. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 33 različitih marki automobila. Cijele 2020. je bilo ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u siječnju ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 1393 komada ili 47,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih automobila prodanih u 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 1001 komadom ili 34,3 posto. Cijele prošle godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio neznatno veći; 34,8 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 389 komada ili 13,3 posto. Ovdje primjećujemo gotovo dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Suzuki, Fiat i Toyota.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 84 komada ili 2,9 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend (+ 0,9) u odnosu na cijelu prošlu godinu.

Potpuno električnih automobila u siječnju ove godine je prodano 48 primjeraka i oni sada čine 1,6 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti samo neznatnu razliku (+0,1) u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio samo 1,5 posto.

I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine sufinanciranje od strane Fonda, ali to prema prethodnoj godini možemo očekivati negdje tek sredinom ove godine. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja prošlogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 25 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima niti za 2019., ali ni 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za siječanj 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 1253 komada ili 42,98 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 290 komada novoregistriranih novih automobila ili 9,95 posto (cijele prošle godine 8,65 posto) hrvatskog tržišta. Treće mjesto je zauzela Primorsko-goranska županija sa 232 komada ili 7,96 posto (u 2020. je to bilo 5,96 posto), što je ukupno 34 automobila više od Splitsko-dalmatinske županije. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec siječanj 2021., sa 6 prodanih automobila ili 0,21 posto tržišta. Nadamo se da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.

Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, to nije realno očekivati. Bar ne zasad.