NOVI AUTOMOBILI U 2024.

Rast od 14,4 posto u odnosu na prva četiri mjeseca 2023., u travnju najprodavaniji model Škoda Octavia

06.05.2024 u 17:40

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 7083 novih osobnih automobila, što je 843 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 1550 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 4. mjesec 2024. Generalno, travanj nam je donio bolje rezultate nego prethodni mjesec.

Novoregistrirano je ukupno u travnju 7083 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec travanj, to je 843 registracije novih automobila više ili rast od 13,5 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj, kada ih je prodano 6240 komada.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 14,4 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u prva četiri mjeseca ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba. Ne treba zaboraviti da je upravo završio novi krug poticaja za kupovinu energetski učinkovitih vozila.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca travnjka je pripao ponovno Škodi, koja s ukupno 3016 automobila drži 13,53 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 2045 vozila ili 9,18 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault s 1991 vozilom ili 8,93 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 31,64 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Renault Clio drugi, a Suzuki Vitara treća

Prvi na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 1550 komada (6,95 posto tržišta). Renault Clio je drugi s 1037 komada (4,65 posto), a Suzuki Vitara treća s 983 komada (4,41 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu s 800 komada, a Toyota Yaris Cross peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. sa 654 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo travanj 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu završio model Škoda Octavia s 591 prodanim primjerkom. Na drugom mjestu je Renault Clio s 444 komada, a na trećem mjestu Opel Corsa s 395 komada. Četvrto mjesto je zauzela Suzuki Vitara s 366, a peta je Škoda Kamiq s 223 komada registriranih u travnju.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima prvo mjesto s ukupno prodanih 6659 automobila ili 29,88 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na dugom mjestu s 3358 automobila ili 15,06 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 351 automobilom ili 1,57 posto, kao i Mitsubishi s 2 vozila ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 3711 prodanih automobila ili 16,64 posto. Treće mjesto je zauzeo veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 3097 automobila ili 13,9 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 2161 prodanim vozilom ili 9,7 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon travnja bilo ukupno 46 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon prva četiri mjeseca 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 10.821 komadom ili 48,6 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon travnja 2024. s prodanih 6826 komada ili 30,6 posto tržišta. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (1767), Toyota (891) i Renault (456).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon ožujka ove godine s 3858 komada ili 17,3 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 526 komada ili 2,4 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 472 komada, tu je još Renault s 52 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 2 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električni automobili su završili na petom mjestu. U prva četiri mjeseca 2024. je prodano njih 257 ili 1,2 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Sada je završio novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Nakon travnja ove godine na vrhu je Tesla s 81 vozilom ili 31,52 posto tržišta, slijedi Audi sa 29 vozila ili 11,28 posto. Na trećem mjestu je Volkswagen s 28 čisto električnim automobilom ili 10,89 posto.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon travnja izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 9086 ili 40,77 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 1892 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,49 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Primorsko-goranska županija je treća s 1509 komada ili 6,77 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 1408 komada ili 6,32 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu sa 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto).

Kao i 2021., ali i 2022. godine na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija se vratila na neslavno posljednje mjesto nakon prodajnih rezultata u travnju sa 105 primjeraka ili 0,47 posto.