U proteklom je mjesecu novoregistrirano 6258 novih osobnih automobila, što je neznatnih 16 komada manje nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 959 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec ožujak, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 3. mjesec 2024. Generalno, ožujak nam je donio osjetno bolje rezultate nego prethodni mjesec.
Novoregistrirano je ukupno u ožujku 6258 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec ožujak, to je tek 16 registracija novih automobila manje ili pad od 0,26 posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak, kada ih je prodano 6274 komada. No nema mjesta panici, barem zasad.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 14,8 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u prvom kvartalu ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba. Ne treba zaboraviti da je u tijeku i novi krug poticaja za kupovinu energetski učinkovitih vozila.
Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca ožujka pripao je ponovno Škodi, koja s ukupno 1933 automobila drži 12,71 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 1402 vozila ili 9,22 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Renault s 1222 vozila ili 8,04 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,97 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Suzuki Vitara druga, a Renault Clio treći
Prvi na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 959 komada (6,31 posto tržišta). Suzuki Vitara je druga sa 617 komada (4,06 posto), a Renault Clio treći s 593 komada (3,9 posto). Toyota Yaris Cross je na četvrtom mjestu s 448 komada, a Dacia Duster peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 447 prodanih primjeraka.
Gledamo li samo ožujak 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu završio model Škoda Octavia s 423 prodana primjerka. Na drugom mjestu je Renault Clio s 379 komada, a na trećem mjestu Suzuki Vitara s 254 komada. Četvrto mjesto dijele Renault Captur i Volkswagen T-Cross svaki sa po 193 komada registriranih u ožujku.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima prvo mjesto s ukupno prodanih 4563 automobila ili 30,01 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na dugom mjestu s 2217 automobila ili 14,58 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 281 automobilom ili 1,85 posto, kao i Mitsubishi s 2 vozila ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 2500 prodanih automobila ili 16,45 posto. Treće mjesto je zauzeo veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 1884 automobila ili 12,4 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 1579 prodanih vozila ili 10,39 posto.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon ožujka bilo ukupno 43 različitih marki.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon prva tri mjeseca 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 6954 komada ili 45,7 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon ožujka 2024. s prodanih 4790 komada ili 31,5 posto tržišta. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (1181), Toyota (582) i Audi (335).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon ožujka ove godine s 2781 komadom ili 18,3 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 461 komadom ili 3,0 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 413 komada, tu je još Renault s 46 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 2 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Potpuno električni automobili su završili na petom mjestu. U prva tri mjeseca 2024. je prodano njih 219 ili 1,4 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Sada je u tijeku novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Nakon ožujka ove godine na vrhu je Tesla sa 67 vozila ili 30,59 posto tržišta, slijedi Volkswagen sa 28 vozila ili 12,78 posto. Na trećem mjestu je Audi s 21 čisto električnim automobilom ili 9,59 posto.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon ožujka izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 6519 ili 42,87 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 1247 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,2 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Primorsko-goranska županija je treća s 1059 komada ili 6,96 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Istarska županija je na četvrtom mjestu s 945 komada ili 6,22 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu sa 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto).
Kao i 2021. te godine 2022. na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija se vratila na neslavno posljednje mjesto nakon prodajnih rezultata u ožujku s 80 primjeraka ili 0,53 posto.